Думаю, не мало кому хотілось розпочати розмову з іноземцем, але чи то через брак спілкування англійською, чи то через страх, чи ще якісь комплекси, це зробити зазвичай не вдавалось, й подія чи конференція закінчувалась без обміну контактами з цікавими чи важливими вам людьми.
На уроці англійської мови дуже важливо вчителеві подолати бар’єри спілкування не лише з точки зору комунікації, а й стати для учнів справжнім психологом.
Що для цього потрібно? Проведіть з учнями тренінг на тему “Let’s break the ice”, тобто “Розбиймо лід” або “Розпочнімо розмову”, що є художнім перекладом цієї ідіоми, у якому навчіть своїх учнів способи, як почати розмову англійською першими.
Для початку попросіть їх приклеїти на себе бейдж з інформацією про свою майбутню роботу (your future job), свої інтереси (your interests) та щось цікаве про те, ким вони є й що роблять (something interesting about who you are and what you do).
Тоді нехай вони сядуть рядами один напроти одного, щоб обговорити й розпитати інформацію на бейджах однокласників (один ряд статичний, а інший ряд з іншими учнями після двох хвилин розмови посувається на одне крісло вправо). Таким чином відбудеться спілкування з якомога більшою кількістю однокласників. Учні долатимуть свою невпевненість, страх й бар’єри у спілкуванні англійською. Нехай уявлять, що вони зовсім не знайомі один з одним.
Також наголосіть на важливості використання у розмові ввічливих фраз, щоб перейти до спілкування з наступним однокласником:
· Приємно було познайомитись.
It was good to meet you.
· Я мушу йти зараз, але з вами було добре поговорити.
I have to go now, but it was good talking to you.
· Вам доведеться вибачити мені на мить.
You’ll have to excuse me for a moment.
Після цього обов’язково проведіть аналіз даного виду діяльності. Поставте учням наступні запитання:
1. Вам легко чи складно було розпочати розмову?
Did you find it easy or difficult to start a conversation?
2. Що було найскладніше для вас?
What did you find most difficult?
3. Чи допомогли бейджі? Яким чином?
Did badges help? How?
4. Про що ви говорили з однокласниками?
What did you talk about with your peers?
Після аналізу скажіть їм, нехай уявлять себе на перерві під час учнівської конференції з багатьма іноземними гостями та розкрийте їм такі чотири способи знайомства англійською мовою, які можна використати на таких подіях (посилання на англомовне відео: https://youtu.be/6gKbCk7h_aY):
1. Зробити ствердження (making a statement):
“Це була цікава розмова про глобальне потепління.”
“It was an interesting talk about global warming.”
2. Використати розділове питання (using a tag question):
“Містер Сміт – чудовий оратор, чи не так?”
3. Привітання (greeting):
“Не думаю, що ми знайомі – я …”
“I don’t think we’ve met – I am …”
4. Поставити відкрите питання (asking an open question):
“Які ваші враження від конференції?”
“How are you enjoying the conference?”
Скажіть їм використати дані техніки у таких ситуаціях:
a. Перший спікер щойно закінчив свою презентацію. Промова тривала на сорок хвилин довше, ніж очікувалося. Скажіть щось людині, яка сидить поруч з вами.
b. Між розмовами є кава-брейк. Ви чекаєте, щоб випити кави. Почніть розмову з людиною, яка стоїть поруч з вами.
c. Ви перебуваєте в їдальні самообслуговування в обідній час. Ви думаєте, що за одним зі столів є вільне місце. Запитайте того, хто сидить за столом, чи вільне місце, і починайте розмову.
d. В кінці конференції є вечірка. Ви бачите одного з ораторів, що стоїть самотньо. Представтесь і розпочніть розмову.
e. Ви чекаєте на отримання бейджа на початку конференції. Придумайте, що сказати людині, яка чекає перед вами в черзі.
А які ви техніки при знайомстві англійською ви використовуєте? Залишайте свої коментарі внизу.