4 способи вживання Past Perfect Continuous в англійській мові

Для багатьох людей виникає плутанина у правильному вживанні минулих граматичних часів в англійській мові. У статті йтиметься про Past Perfect Progressive або Past Perfect Continuous Минулий доконано-тривалий час: його функції, формування, способи вживання та інші граматичні особливості. 

Доцільно відмітити, що в англійській мові виділяють 3 доконано-тривалі граматичні часи Perfect Continuous: 

  • Present Perfect Continuous (Теперішній доконано-тривалий);
  • Past Perfect Continuous (Минулий доконано-тривалий);
  • Future Perfect Continuous (Майбутній доконано-тривалий).

Серед минулих граматичних часів в англійській мові звикли виокремлювати:

- Past Simple (Минулий простий);

- Past Continuous (Минулий тривалий);

- Past Perfect (Минулий доконаний);

- Past Perfect Continuous (Минулий доконано-тривалий). 

Варто було б розпочати з формування Past Perfect Continuous. Формула цього граматичного часу полягає в додаванні до особи (I, he, she, it, we, you або they) допоміжних дієслів had разом з been та основного дієслова з -big закінченням. Наприклад, 

  • Jack had been playing basketball before she came. Джек грав в баскетбол перед тим, як вона прийшла. 
  • Father said that he had been working for that company for more than 20 years. Батько сказав, що він працює на ту компанію більше ніж 20 років. 

У першому реченні помічаємо ключове слово before (перед тим, як), що свідчить про те, що одна дія передує іншій дії в минулому.

У другому реченні спостерігаємо узгодження часів у непрямій мові, а також ключове слово for (вже), що вказує на тривалість дії у минулому часі.

Таким чином, можна перейти й перейдемо до інших функцій Past Perfect Continuous, а саме чотирьох способів використання цього часу (англомовне відео):

1. Тривалість перед якоюсь подією у минулому.

Тобто мається на увазі тривалість минулої дії, яка відбулась перед ще одною дією в минулому. Приклади: 

  • The students had been writing their essays for 2 hours before the teacher entered the classroom. Студенти писали свої есе вже дві години перед тим, як вчитель зайшов у клас. 

У реченні виділяємо два часи: Past Perfect Continuous, який передує Past Simple, а також два ключові слова: before (перед тим, як), що вказує на події у різних часових проміжках в минулому та for (вже), що свідчить про тривалість дії в минулому. 

  • John had been reading his favorite book outside by the time it started raining. Джон читав свою улюблену книгу надворі до тих пір, коли почався дощ.

Подібно до попереднього прикладу визначаємо два часи: Past Perfect Continuous та Past Simple, а також ключові слова by the time (до того часу, поки) та for (уже). 

2) Причина якоїсь дії чи події в минулому

Тут мається на увазі ситуацію в минулому, спричинену тривалою минулою подією чи дією. Наприклад, 

  • Jack got sick because he had been walking without the scarf in the frosty weather. Джон захворів через те, що він гуляв без шарфа у морозну погоду. 

Ключовим словом у цьому реченні є because (тому що), що вказує на результат захворювання Джона, а саме морозною погодою й на тривалість його прогулянки (Past Perfect Continuous). 

  • Sharon got dizzy because she had been riding roller coasters for too long. Шерон почувалася запаморочливо, оскільки вона каталася на атракціонах занадто довго.

Подібно до попереднього прикладу, у нас є ключове слово because (оскільки), що вказує на причину запаморочення Шерон американськими гірками. 

3) Використання непрямої мови. 

Якщо хтось, наприклад, розповів про якусь ситуацію в минулому, то, як правило, ми використовуємо узгодження часів, тобто іншу частину речення ми ставимо у минулий час також. Тобто, якщо мовець розповідав ситуацію у Present Perfect Continuous, і ми переказуємо слова мовця, ми трансформуємо цей час у Past Perfect Continuous, наприклад: 

  • My sister said that she had been working at university for more than 15 years. Моя сестра сказала, що вона працює в університеті більш як 15 років. 

Маркерами тут виступають my sister said (моя сестра сказала) та for (вже), що вказує на тривалість дії й на необхідність використання Past Perfect Continuous. 

  • They told us that they had been waiting us for ages. Вони сказали нам, що вони вже чекають нас роки. 

Схожий приклад у цьому реченні до попереднього, оскільки у нас маркери they told us (вони сказали нам) та for ages (вже роки), які теж дають нам підказки щодо вживання Past Perfect Progressive. 

4) Використання третього умовного способу. 

Нагадаємо, що третій умовний спосіб утворюється в умовній частині речення з if (якщо) шляхом додавання до особи I, we, you, they, he, she або it допоміжних дієслів had та been, а також основного дієслова із закінченням -ing, якщо умовне речення у формі Past Perfect Continuous, а в основній частині речення шляхом додавання до особи допоміжних дієслів would та have, а також основного дієслова у третій формі.

Умовні речення третього типу використовуються в ситуації, коли вже нічого не можна змінити й виражають критику або жаль. Наприклад, 

  • If David had been paying attention, he wouldn’t have gotten into an accident. Якби Девід був уважним, він би не потрапив у аварію. 

Дана ситуація виражає невідворотність того, що відбулось, а також критику Девіда. 

  • If I had been studying, I would have passed that exam with flying colors. Якби я підготувався, я б склав той екзамен на відмінно. 

Подібно до попереднього речення, в цій ситуації нічого вже не можна змінити, оскільки результати екзамену, на жаль, не відмінні. 

А про що ви шкодуєте і кого б розкритикували? Напишіть свої речення у третьому умовному способі в коментарях нижче. 

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 4 користувачів

Автор: Маркіян Т.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;