Білінгвальна освіта передбачає навчання на двох мовах одночасно. Така ситуація може скластися, коли державними є декілька мов або у країні істотно відчувається присутність однієї з них; інші варіанти – перехід до нових методів навчання, міжкультурного діалогу, розширення кругозору учнів.

 

Взагалі, білінгвальне навчання стало наслідком таких процесів, як інтернаціоналізація, інтеграція і, нарешті, ще один страшний термін  - глобалізація. Усі вони пов’язані із взаємодією народів та етносів між собою, встановлення між ними стійких зв’язків різного характеру, уніфікацією загальнолюдських цінностей. У сучасному світі жодна держава не може жити незалежно, спираючись тільки на власний потенціал. Тому виникає потреба міжкультурної комунікації.

 

 

 

Для проведення білінгвальних занять треба залучати методи декількох дисциплін, причому, дуже важливо, щоб така практика проходила не тільки на філологічних факультетах або класах, а й застосовувалась при вивченні природничих наук. Звичайно, слід врахувати і психологічний аспект, адже така форма освіти є трохи незвичною і навіть «шокуючою», тому краще проводити білінгвальні заняття, починаючи з початкової школи. Але не можна відмовлятись від чогось нового тільки тому, що це складно. У світі, де підкорюють найвищі вершини, немає нічого неможливого.

 

З одного боку, такий вид освіти сприяє розвитку пам’яті, робить учня більш толерантним, мобільним, гнучким, розкутим… Виникає «нова» людина  - людина «на межі культур». Дитина комфортніше почуватиме себе за кордоном, якщо має певний досвід спілкування іноземною мовою, знання про звичаї і традиції іншої держави. Це також підвищує конкурентоспроможність випускника школи або університету. Проблемою іноді стає загроза асиміляції, відходу від власних культурних цінностей, але вона не є наріжною. А от знайти або «виховати» висококваліфікованих педагогів, здатних викладати матеріал іноземною мовою, справді важко. Нелегко й знайти або розробити дидактичні матеріали для такого формату навчання. Але, як показує світова практика, це варте того. 

 

Читайте також: Система образования Украины.

Автор: Субач Катерина Вікторівна