Природа гендерних стереотипів істотно змінилась за останні декілька десятиліть і стала більш складною, що, на диво, може вплинути навіть на економічний розвиток країни. Так, жінки знаходяться у меншості в галузях математики, науки і техніки, тоді як хлопці більш схильні до проблем, пов’язаних з читанням. Різниця статі учнів та відповідно їх можливостей має бути врахована при розробці програм і стратегій, спрямованих на вдосконалення освіти.

 

     Гендерні нерівності очевидні на всіх стадіях навчання та викладання. У початковій школі спостерігаємо вищий рівень успішності серед дівчат і перевагу жінок у вчительському складі, причому ситуація кардинально змінюється із досягненням середньої та вищої шкіл.

 

     Учителі, представниками якого б  навчального закладу вони не були, і відповідно репетитори вважають, можливо, на підсвідомому рівні, що хлопці краще сприймають та засвоюють інформацію, відрізняються більшою впевненістю у тому, що говорять, є більш надійними при виконанні серйозної наукової роботи… Таким чином, представниці жіночої статі стають жертвами «прокрустового ложа» стереотипів і застарілих цінностей.

 

З цією ж проблемою стикаються і жінки-вчителі. Будо проведено деякі опитування, згідно з якими студенти впевнені у кращій обізнаності та професійності викладачів чоловічої статі, а жінки є більш чутливими до ідей та пропозицій своїх «підопічних».

 

     Невже прекрасна половина нашої планети повинна прийняти чоловічий спосіб поведінки для затвердження своєї важливості, яка полягає не тільки у продовженні роду, а й у всіх сферах, включаючи науку і техніку?! Як на мене, оцінка професійних та інтелектуальних якостей має базуватися на суто об’єктивних чинниках. Історично сформувалася хибна думка про неповноцінність жіночого розуму, хоча та ж таки історія дає чимало прикладів, які заперечують даний «факт» (Авгу́ста А́да Кінг, Карен Хорні, Ха́нна А́рендт,Симона де Бовуар,Юдит Полгар, Ірен Жоліо-Кюрі, Марія Гепперт-Маєр, Дороті Ходжкін, Ада Йонат... )

 

    

Ми повинні знівелювати або звести до мінімуму гендерні стереотипи у нашому суспільстві, і освіта як один з найбільших соціальних інститутів має взяти на себе відповідальність за це. Статева нерівність є пережитком минулого. Нехай без минулого немає майбутнього, але ми рухаємось вперед, навчаючись на помилках наших предків. Мова йде не про жорстку емансипацію, яка часто переходить рамки дозволеного. Ми говоримо про рівноцінність терезів, де вага цінності чоловіка дорівнює вазі цінності жінки.

 

Читайте також: Вплив науково-технічного прогресу на систему освіти.

Автор: Субач Катерина Вікторівна