Останнім часом все більшого значення набуває соціальна освіченість людини, тобто  її можливість стати частиною суспільства, адаптуватись до його цінностей, правил, не втративши власної індивідуальності. Вважається, що сенсом і метою усієї освітньої системи є виховання особистості.

 

Це питання є особливо актуальним, адже при прискореному розвитку суспільних, технічних та інших процесів виникає потреба в «мобільності», гнучкості людського характеру, тоді як часто спостерігається неспроможність налагодити соціальний діалог, регулювати емоційні стани, адекватно реагувати на зовнішні подразники. Однак, важливо не тільки вміти пристосуватися до нового середовища, а й проявити власне «Я», свої вміння, знання, навички і здобутки, отримані в результаті неповторного життєвого досвіду.

 

 

Конкуренція була зародком розвитку ринкових відносин і досі є необхідною умовою їх існування. Будучи суб’єктами ринкової економіки, ми повинні відповідати її вимогам. Будь-яка освіта безглузда без прикладного застосування, тому соціалізація  - важливий етап людського життя, який не терпить нехтування. Так, соціально освічена особистість здатна орудувати необхідними знаннями і схемами для відповідних реакцій на події будь-якого характеру, визнати власне право на самореалізацію, не забуваючи про аналогічне право людей навколо. Життєво необхідною майже для кожного є можливість стати тим, кого шанують і розуміють. Ми буваємо щасливі тільки відчуваючи, що нас поважають. Але в тому-то й біда, що не змусиш поважати людину, яка нічим цього не заслужила. Звичайно, ніхто не хоче стати прихильником принципу: «Ти мене поважаєш. Я тебе поважаю. Ми з тобою шановані люди». На щастя, прагнення зробити все краще і швидше, ніж раніше, містить у собі вирішення майже всіх проблем. Завдання соціальної освіти  - виховати людину, котра рухається по заздалегідь накресленій траєкторії, що означає не рух за течією, а втілення у життя цілей, мрій і прагнень.

 

Слід відзначити гуманістичний аспект соціальної освіти, який передбачає не почуття жалю і співчуття до людей із різними статусними можливостями, а підтримку і можливість заохочувати і спонукати, хвалячи за маленькі перемоги, щоб люди змогли відчути власну потрібність.

 

Читайте також: Гендерні стереотипи серед вчителів та учнів.

Автор:

PHP Помилка

E_NOTICE - Повідомлення Повідомлення: Undefined index: url Файл: /units/Users/client/users_blog_show/users_blog_show.view Строка: 44 Катерина