Базовий принцип інтерактивного методу навчання іноземної мови: практичний досвід

Однією з актуальних і стійких тенденцій розвою світової освіти можна визначити використання надсучасних технологій інтерактивного навчання іноземним мовам.

Сучасні концепції освіти, необхідність прогресу за умов безперервної потреби у самоосвіті змушують переглянути технології, прийнятні в учбовому процесі і зосередитися на тих, які підвищують ефективність і якість освіти, забезпечують мотивацію самостійної пізнавальної діяльності, сприяють поглибленню зв’язків між предметами завдяки зближенню теоретичної і практичної підготовки.

На разі впроваджується нова концепція навчання, завдяки якій студент швидше занурюється в освітній процес, що перетворює його з пасивного слухача на активіста у навчальному процесі. Змінюючи роль студента з пасивного споживача навчального матеріалу до творця нового знання, перетворюючи його на повноправного члена широкого співтовариства поціновувача знань, до якого належать і дорослі наставники.

Різноманітність методик викладання іноземних мов на індивідуальних заняттях дозволяє репетиторам оптимізувати навчальний процес і розширити креативний потенціал студентів, а швидке зростання попиту на спеціалістів, що досконало володіють професійними знаннями і навичками іншомовного спілкування в професійних ситуаціях, зумовлює необхідність використання навчально-практичних ситуацій на заняттях з іноземної мови, а також в плані формування творчої особистості забезпечує професійне спрямування, позитивну мотивацію учбово-аналітичної студентської практики, створює необхідні умови для їхнього професійного становлення.

У широкому використанні навчально-практичних ситуацій закладено потужний потенціал для підготовки майбутніх фахівців до іншомовного спілкування, вироблення в них професійно значущих якостей, максимально наближаючи майбутніх спеціалістів до реальної професійної діяльності.

Практично-навчальні ситуації значно посилюють у студентів потяг до пошуково-дослідницької діяльності, оволодіння новим матеріалом, пізнання невідомого, а викладача – як організатора процесу викладання – до творчої роботи. З іншого боку репетитор здобуває можливість ретельно оцінити знання студентів в умовах заданої ситуації.

Базовий принцип використання навчально-практичних ситуацій у вищій освіті США гарантується як метод навчання через аналіз проблемних ситуацій. Цей метод використовується «шляхом аналізу випадків із реального життя, в процесі навчання педагоги корегують навички учнів знаходити вирішення проблеми, формувати і звужувати альтернативні рішення і оцінювати поведінку керівника». [4]

На думку Дж. Ковальського [3], аналіз проблемних ситуацій на уроках використовується з метою пропонувати студентам новий навчальний матеріал, ознайомлювати їх із сучасними теоріями, концепціями, навчати критично і логічно мислити, застосовувати набуті знання, вміння, навички на практиці для пошуків різних шляхів розв’язання проблемних ситуацій і їх аналізу, адже саме аналіз проблемних задач сприяє розвиткові критичності і набуттю навичок аналізувати. І оскільки студенти мають різні схильності до навчання і рівень підготовки з навчального предмета, цілком логічно, що вони пропонують різноманітні концепції розв’язання навчально-проблемних ситуацій.

Дослідник А.Палмер [2] вважає, що найбільш ефективний метод у розпорядженні репетитора – його «вміння створити такі практично-навчальні ситуації, які тісно пов’язані з життям і інтересами студентів, адже їм доводиться задумуватися над смислом і відповідно над тим, як себе поводити в певній ситуації і як висвітлити вірно свої знання.»

Дж. Ковальський [3] так само прихильник моделювання і вважає цей метод ефективним на різних стадіях професійної підготовки студентів, в тому числі, і при індивідуальній роботі з репетитором. На його думку, моделювання дає студентам приблизне уявлення про ймовірні проблемні ситуації і засоби їх вирішення, з якими спеціалісти стикнуться у фаховій діяльності.

У. Ріверс [4] справедливо зазначає, що необхідно створити ситуації, де студенти діятимуть самостійно, і почнуть використовувати знання в природній функції – «налагоджувати стосунки з іншими людьми, отримувати, передавати інформацію, висвітлювати власне ставлення до явища, ділитися досвідом, приховувати свої наміри, знаходити за допомогою діалогу вихід зі скрутного становища, запевняти і переконувати, демонструвати свої успіхи».

Таким чином, завдання викладача – запалити вогник пошуку джерела інформації, допомогти прокласти шляхи для знаходження вирішення поставлених проблем, не зупинятися в опануванні нового матеріалу, а постійно їх розвивати. Тому викладач повинен навчати учнів спілкуватися, підтримувати розмову. Реалізація цих засад створює необхідне інформаційно-комунікативне поле, що сприяє ефективності учбового процесу цілому і опануванню іноземних мов зокрема.

Використана література

1. Brandt. An assessment of teaching: a conversation with Zee Shulman. Educational Zeadersluip.-1988.-Vol.46.#3. P.42-43

2. Palmer A. Teaching communication//Language Learing.-1970.Vol.20, #1. P.55-68.

3. Ковальский Т. Проблемні ситуації у керуванні освітою.-Львів.:Літопис, 2003, 252 с.

4. Риверс М.У. Методика преподавания иностранных языков за рубежом. – М.:Прогресс.-1976. С.226-240.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Світлана Ш.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;