Біологічна освіта - короткий опис журналу CBE-Life Sciences Education

Чимало педагогів займаються розробкою ефективних методів викладання біології у середній та вищій школі. В останні роки цій проблемі присвячено чимало семінарів, конференцій та навіть створено журнали для публікацій статтей відповідної тематики. І це стосується як української біологічної освіти, так і європейської. Інтерактивні уроки, уроки на природі, біологічні тренінги, різні нетрадиційні форми проведення занять – все це результат вищезгаданих пошуків.

В Америці серед результатів великої кількості досліджень ефективності навчання, зокрема біологічних галузей, варто відзначити створення спільноти CBE-Life Sciences Education (LSE). З моменту створення спільнотою тематичного журналу, редактори, автори та читачі були покликані служити перекладачами між тим, що відомо про викладання та навчання, а також практикою викладання. У журналі проілюстровано трансляційну роль вивчення біології на практиці різними способами, а також зведено статистичні вказівки та нариси різних дослідницьких методів. Що потрібно знати про CBE-Life Sciences Education (LSE)? Це журнал, який видається онлайн у кожному кварталі року та належить Американській спілці клітинної біології (ASCB) у редакційному партнерстві з Генетичним товариством Америки. Журнал публікує оригінальні, раніше неопубліковані рецензовані статті за результатами досліджень, пов’язаних із освітою та наукою. Також тут публікують роботи , що містять науково обґрунтовану інструкцію викладання біології на всіх рівнях.

У ASCB вважають, що вивчення біології охоплює різні сфери наук, включаючи математику, хімію, фізику, інженерію та комп’ютерну техніку, а також міждисциплінарні перехрестя біології з цими предметами. Однією з цілей журналу є заохочення вчителів та викладачів до перегляду новітніх методів викладання та вивчення того, як вчені презентують результати своїх наукових досліджень. Це можна розглядати як інтелектуальне підприємство, яке інформується читачів шляхом систематичного збору, аналізу та інтерпретації даних, що стосується навчання студентів. Цільова аудиторія включає тих, хто займається освітою у школах, дворічних коледжах, чотирирічних коледжах, наукових центрах та музеях, університетах та професійних школах, включаючи аспірантів та докторантів. Всі опубліковані статті доступні безкоштовно без підписки. Окрім того, опубліковані статті індексуються в PubMed та доступні через PubMed Central.


Поряд із багатьма іншими статтями та нарисами, опублікованими в LSE, хочеться відмітити висвітлені там керівні принципи навчання, які сприяють активному вивченню предмета, а саме: залучення студентів, спрямованих на досягнення результату з чітко поставленою метою, надання їм інформації про структуру предмета та можливостей для практикування здобутих навичок, надання можливості зворотного зв’язку, заохочення до взаємодії та роздумів, очікування мислення на вищому рівні тощо. В Україні частково знайомі з подібними видами викладання. Особливо ефективно вони працюють із студентами, для яких традиційні методи не давали результату.

Із власної практики можу сказати, що подібна концепція дійсно працює. Давайте уявимо на мить, що навчання є будівельним проектом і перед нами стоїть мета побудувати навчання студентів. Будівельними інструментами (наприклад, викруткою, молотком) є навчальні матеріали (різного роду завдання, запитання, іспити), а використання інструментів – стратегія навчання. На цьому етапі в розумінні викладання та навчання ми знаємо, як сконструювати викрутку та молоток. Ми також знаємо, як слід використовувати викрутку та молоток та для яких аспектів будівництва будуть потрібні ці інструменти.

Людина, яка є новачком на будівництві, може не знати, що саме молоток, а не викрутки є кращим інструментом для забивання цвяхів. Він або вона не можуть знати, що конкретний гвинт вимагає використання викрутки а не накидного ключа. Однак, це не означає, що ми повинні продемонструвати доречність використання викрутки чи молотка. Скоріше за все нам потрібно з’ясувати, як допомогти всім хто займається будівництвом. Ми повинні дізнатись наскільки корисні ці інструменти, як вибрати саме правильні інструменти для роботи та як їх використовувати.

Для того щоб розвивати біологічну освіту, цьому напрямку потрібно надати провідну роль. Ми повинні знати про все, що сприяє активному навчанню та забезпечує ефективну роботу на рівні студента, інструктора, дисципліни, відділу та установи. Нам потрібно розуміти які робочі засоби і в яких контекстах використовувати для кожного учня. Для цього потрібно розвивати різні види досліджень, які більшість називають перспективним поколінням досліджень у вивченні біології.

Вражаючим є факт, що спільнота LSE вже досягла прогресу у цьому напрямку. Кілька недавніх статей у журналі спрямовані на демонстрацію «перевернутих інструкцій» щодо навчання. Щоб і надалі прогресувати у цьому напрямку, ми повинні слідувати теоріям та методам інших суміжних галузей, в тому числі враховувати когнітивну науку, психологію, соціологію та антропологію. Також, ми зобовязані креативно мислити щодо того, як удосконалити методи дослідження в біологічних науках. Потрібно спрямовувати дослідження в середовище освіти і передбачити, як це може допомогти нам зрозуміти біологічну складову освіти на різних рівнях та умовах.

Нам потрібно вивчати зміни у навчанні за межами окремих навчальних закладів або установ. Потрібно дізнаватися як конкретний факультет розвиває знання та навички, важливі для викладання курсів біологічного спрямування. Чи це відбувається із спонуканням студентів до вивчення всіх галузей, чи із спрямуванням їх інтересів до вивчення цікавих областей життєвої науки? Які уроки, отримані від професійного розвитку в інших дисциплінах застосовуються для розуміння досвіду навчання на біологічному факультеті? Яким чином наші інститути відрізняються за своїм навчальним кліматом, культурою, операціями та системами стимулювання і як ці відмінності підтримують або обмежують викладачів у покращенні якості викладання?

 

Подібних запитань можна ставити чимало. Проте, щоб дати на них відповіді, потрібно запозичувати досвід викладання біології в інших країн, які в цьому плані  перспективно працюють впродовж останніх років.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Вадим М.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Пам’ятка для читачів німецькомовних текстів

Декілька порад для тих, хто вивчає німецьку мову і стикається з труднощами під час роботи з текстом.

Автор: Ольга П.

Гендерні відмінності у тренуваннях: особливості та рекомендації

Розуміння цих відмінностей може допомогти створити більш ефективні та індивідуалізовані програми тренувань для обох статей.

Автор: Анастасія Ш.

Інтеграція математики з іншими предметами: міждисциплінарні проєкти

Стаття досліджує інтеграцію математики з іншими предметами через міждисциплінарні проєкти, показуючи, як такий підхід розвиває критичне мислення, мотивацію та креативність учнів.

Автор: Вадим П.

Мови програмування

Як вірно, та з чого розпочати, можна собі сказати, або говорити доволі часто.

Автор: Андрій Б.

Здоров'я мозку та біохакінг

Програми для покращення когнітивного, емоційного, фізичного та психологічного здоров'я.

Автор: Наталія Д.

Фітнес-подорожі: поєднання відпочинку і тренувань

У цій статті ми розглянемо, що таке фітнес-подорожі, їх переваги, популярні напрямки та типи програм.

Автор: Наталія Д.

Інші новини:

;