«Чорні дошки» – приклад геноцидної політики в період Голодомору 1932-33 років

Вперше «чорні дошки» почали використовувати як метод присоромлення учнів, що значно відстають в навчанні, в період Російської імперії. Тоді відмінників в навчальних закладах записували на червоні дошки (прообраз радянських дошок пошани), а двієчників – на чорні.

З приходом до влади радянського режиму поняття «чорна дошка» наповнилося зовсім новим змістом.

В період 1930-х років українські селяни розглядалися як головне джерело для фінансування індустріалізації. Точніше не вони самі, а зерно, що вироблялось в селянських господарствах. Саме українське збіжжя було головною валютою, яку визнавали закордоном, і хоч в СРСР існувала доктрина «життя у ворожому оточенні», згідно якої всі капіталістичні держави розглядалися як потенційні вороги, для індустріалізації Радянському Союзу необхідно було отримати техніку та висококваліфікованих робітників саме з-за кордону. Це в свою чергу призвело до примусової колективізації сільського господарства, адже одноосібний селянин був економічно незалежним і це було не вигідно для більшовиків. Селяни відповіли масовими виступами проти влади, які отримали такий масштаб, що кулями їх придушити було неможливо. Саме тому було сплановано штучний голод, який мав перетворити бунтівних українців на слухняних виконавців волі партії.

Одним із головних репресивних заходів проти сіл, що не виконували завищені і абсолютно відірвані від реального стану справ в господарстві, було занесення їх на «чорні дошки». Це був надзвичайний стан, який серед іншого передбачав дострокову сплату всіх позик, припинення вільної торгівлі, посилення обшуків селянських господарств з метою пошуку «прихованого» зерна. Для того, щоб голодні селяни не втікали в таких сіл, вони по периметру оточувались загонами озброєних червоноармійців. В’їзд та виїзд в такі населені пункти здійснювався за спецперепустками, що фактично прирікало його жителів на голодну смерть.

Показовим є той факт, що вперше радянський контекст «чорних дошок» проявився саме на Кубані. Станом на початок 1930-х років цей регіон майже повністю був заселений українцями та входив до етнічних українських територій. Вже потім «чорні дошки» поширилися територією безпосередньо УСРР.

Наслідком цього репресивного режиму була над смертність людського населення. Якщо переглянути данні по селам, що були занесені на «чорні дошки», то можна побачити, що смертність населення в них часто складає понад 50%. Були випадки коли такі села вимирали повністю.

В цій ситуації жертвами ставало не лише пересічне населення, а й політична еліта села – працівники сільської ради, голова колгоспу та інші. Часто саме на них лягала провина за невиконання планів хлібозаготівель та чинився тиск. Така тактика була мотивована в тому числі прагненням поляризувати населення сіл, примусити місцевих представників комуністичної партії діяти в інтересах наказів влади, а не односельців. Крім того в пресі часто для «чорнодошкових» сіл ставилися до прикладу сусідні населені пункти, акцентувалась увага на їх успіхах та заклики всім на них рівнятись. Це так само впливало на ставлення та особисті стосунки між жителями цих сіл вже задовго після закінчення Голодомору.

«Чорні дошки» відбиваються в спогадах навіть тих жертв Голодомору 1932-33 років, що пережили його в дитячому віці. Цей травматичний досвід вони згодом пронесуть через усе своє життя.

Якщо оцінувати наслідки режиму «чорних дошок» не для кожної конкретної людини, а для нації в цілому, то ми можемо побачити всі наслідки пост геноцидного суспільства, якому для відновлення потрібна зміна не одного нового покоління.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 2 користувачів

Автор: Ірина М.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Поради щодо вивчення англійської мови

Кожен новий учень ставить мені одне й те саме запитання: «Як вивчити мову? Начебто вчимо, а результату немає». Або, таке запитання: «А коли я вивчу мову?» Отже поговоремо про "Як", "Коли" і "Навіщо".

Автор: Анна С.

Поради як писати тексти будь-які тексти німецькою?

Писання німецькою мовою може бути викликом для тих, хто вивчає німецьку. Однак за допомогою правильних технік та хорошої структури можна писати тексти без великих труднощів.

Автор: Nathalie A.

Тренування босоніж або в шкарпетках

Вибір між тренуванням босоніж або в носках залежить від ваших індивідуальних потреб, типу вправ і умов тренувального середовища.

Автор: Наталія Ф.

Ключ до здоров'я та енергії

Зарядка: шлях до здоров'я та енергії. Корисні вправи та альтернативи для бадьорості та готовності до нового дня.

Автор: Анісія П.

Фітнес з домашніми тваринами

Поєднання здорового способу життя з активністю вашого улюбленця

Автор: Наталія Ф.

Фітнес у стилі DIY: власноруч створені тренувальні обладнання та аксесуари

Власноруч створені тренувальні обладнання та аксесуари

Автор: Наталія Ф.

Інші новини:

;