Електронні конспекти під час підготовки до ЗНО з української мови і літератури

21 століття та комп’ютерна ера відкрили нам безліч можливостей для навчання, зокрема дистанційного. Важливість опанування навиками навчання онлайн учні, педагоги і батьки зрозуміли під час введення карантинних заходів. Крокувати в ногу з часом не тільки модно, а й корисно.

Зараз є різні підходи до навчання. Із власного досвіду знаю, що переважають традиційні та консерваторські. Я їх не заперечую, вважаю ефективними, адже вони перевірені часом. Сама є студенткою, неодноразово чула від викладачів, що навчання та освіта існуватимуть доти, доки існує крейда і дошка. Я з ними погоджуюсь. Проте у своїй викладацькій практиці мені доводилось використовувати різні методи. Інноваційні технології не такі надійні, як крейда і дошка. Проте якщо є можливість їх використовувати у навчальному процесі, не варто нею нехтувати.

До інноваційних технологій відносимо електронні конспекти, які можна використовувати і в дистанційному, і в традиційному навчанні.

Електронні конспекти – це узагальнений теоретичний матеріал на електронному носії чи видрукуваний на паперовому носії, призначений для засвоєння учнями навчального матеріалу.

Тобто електронні конспекти – це ті саме конспекти, які ведуть учні під керівництвом учителя, готуючись до ЗНО чи до іншого виду атестації, той самий матеріал, який вони записують у зошит. Інновація полягає в тому, що не потрібно більшу частину уроку використовувати з метою надиктувати учневі матеріал, який він бездумно записуватиме. Такий конспект надсилається учневі в електронному вигляді. За бажанням і можливістю учень може роздрукувати конспект і використовувати його так само, як писаний. Якщо це з якоїсь причини важко зробити, учень може зберегти конспект на електронному носії і користуватися ним. Звичайно, зберігається можливість переписати зміст у звичайний зошит, коли є час і бажання.

Електронні конспекти не замінять повністю писаних від руки, адже записуючи інформацію учень частково її запам’ятовує, спрацьовує зорова, слухова і моторна пам’ять. Важливий матеріал я рекомендую (і практикую) записувати. Проте українська мова – предмет гуманітарного профілю, а отже, весь матеріал – особливо, якщо предмет учень вивчає поглиблено – неможливо систематизувати у кількох правилах. Вивчення української мови, як і літератури, потребує розлогих коментарів, приміток, зауваг, порад, екскурсів у минуле, які, звичайно, учень не зможе запам’ятати на слух з одного разу, і які треба записувати. Завдяки електронним конспектам необхідність переписувати численні сторінки посібників у зошит зникає. Учневі достатньо записати правила, а коментар до них – із прикладами, із заувагами, із можливими винятками, із тими ж правилами, які можна оформити як завгодно: у вигляді таблиць, схем, малюнків – подається в електронному конспекті.

Не хочу бути голослівною, тому наведу кілька прикладів із моєї викладацької практики, які аргументовано доводять велику ефективність використання у навчальному процесі електронних конспектів. Ці приклади належать ще до того періоду, коли я не практикувала використання електронних конспектів. Згадані мною випадки заохотили мене до пошуку ефективніших форм викладання теорії. Саме так я почала використовувати цю технологію під час підготовки моїх учнів до ЗНО.

Одного разу моя учениця не змогла розібрати власний почерк після швидкісного писання, хоча він у неї каліграфічний, а дівчинка дуже старанна. Вона намагалася якомога швидше записати теорію, яку я диктувала. Цей приклад якраз є ілюстрацією «бездумного записування». Потім ми з нею прокоментували написане, це тривало довго, адже в процесі опрацювання теорії дівчинка все ще розбирала власний почерк. Деякі слова вона перекрутила, тому не могла зрозуміти їхнього значення. До того ж займалися ми з нею дистанційно, тому я не могла простежити за правильністю написання нею тих чи інших слів. А якщо ці слова належать до термінологічного апарату, дуже важливо правильно їх записати. У цьому випадку незамінними в умовах дистанційного навчання є електронні конспекти. Одне слово учениця ніяк не могла зрозуміти, тому мені довелося написати його їй в особисті повідомлення. Така необхідність зникає, якщо учень має змогу зазирнути в електронний конспект. Звичайно, різні платформи для дистанційного навчання пропонують сервіси для демонстрування екрану. Проте у вигляді презентації чи у текстовому редакторові ми увімкнемо учневі той самий електронний конспект, який не збережеться в нього, з якого все одно треба переписувати інформацію в зошит.

Навіть не окремим прикладом, а синтезом багатьох типових прикладів є той випадок, коли більшу частину заняття доводиться витрачати на записування матеріалу. Часу на виконання практичних завдань і тестів залишається набагато менше, ніж тоді, коли теорія опрацьовується з електронних конспектів.

Ще одна важлива перевага електронних конспектів полягає в тому, що учневі не доводиться багато писати. Майбутні випускники дуже перевантажені. Звичайно, їм доводиться повторювати матеріал не лише з української мови та літератури, а й із інших предметів, з яких вони планують складати ЗНО. Писати доводиться дуже багато. А крім цього, треба думати, аналізувати і запам’ятовувати. Електронні конспекти значно полегшують роботу.

Якщо ви вирішили навчатися за електронними конспектами, варто пам’ятати те, що навчання буде ефективнішим, якщо матеріал структурований, тому варто зберігати їх або у звичайній папці (якщо їх роздруковано) або в папці на електронному носії.

Використовуйте в навчанні інноваційні технології і не поривайте із традиційними методами. Пам’ятайте: ми знаємо більше за наших попередників не тому що ми розумніші за них, а тому, що опираємось на їхній досвід. Ми карлики на плечах у велетнів. Так ще в часи середньовіччя вважав Бернар Шартрський.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Юліана Н.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Ведення логопедичного YouTube каналу з завданнями українською мовою

Ведення YouTube каналу з розвиваючими завданнями українською мовою може принести значні переваги для логопеда, особливо у взаємодії з батьками. Запрошую до перегляду розвивальних відео.

Автор: Марина К.

Онлайн заняття з використанням інтерактивних завдань, ігор та без них

Інтерактивні презентації та завдання відіграють ключову роль у сучасних методиках логопедії, особливо під час онлайн занять.

Автор: Марина К.

Коли очікувати перших результатів від логопедичних занять?

Ця стаття описує, коли можна очікувати перших результатів від логопедичних занять, наголошуючи на унікальності кожної дитини та впливі різних факторів на швидкість прогресу.

Автор: Марина К.

Показникові рівняння

Де можна зустріти, практичне застосування

Автор: Сергій Б.

Множина, її елементи

Різноманітні приклади

Автор: Сергій Б.

Куля та сфера

В чому різниця, приклади, застосування в житті

Автор: Сергій Б.

Інші новини:

;