Більшість з нас починає вивчати іноземну мову з перших років навчання у школі. Звідки ж тоді невпевненість у мовленні навіть у дорослих, котрі вчать-вчать, навіть дуже старанно, розкладаючи живу красиву мову на тисячі елементів і майстерно визначаючи граматичні часи і все одно в ситуації, коли треба висловити власну думку у всіх нас починається "I think ... е-е-е it е-е-е is ... not good чи well чи як там". І звідки тут взятися любові до таємничоі мови туманного Альбіону? До кінця школи зазвичай більшість з нас тихо ненавидить англійську/німецьку і впевнений в тому, що в нього немає хисту до мов. Хизуючись часом знанням фраз "London is the capital of Great Britain" і "Guten Tag".
А пояснення цієї проблеми зовсім просте. Таке мовлення спричиняється неправильним підходом до вивчення лексики. В більшості шкіл і закладів освіти ми вчимо окремі розрізнені слова, відірвані від контексту. Скажімо, я скажу вам слово "білий". Які асоціації/фрази зразу ж спадають вам на думку? Білий сніг, білий папір, біла весільна сукня. Або ж "відкрий"- і ви продовжуєте "двері/вікно/авто" і т.д. Тобто в житті всі ми користуємося по суті готовими конструкціями, при чому в більшості одними й тими ж.
Задумайтесь, чому ту саму фразу "London is the capital of Great Britain" ви легко згадуєте через 5/10/20 років після закінчення школи, а фраза "give me your pen for a minute, please" (дай мені свою ручку на хвилинку, будь ласка) викликає труднощі? Та тому, що вчили ми її не такою (не цілісною фразою), а успішно писали лексичний диктант.
Результат: більшість забуває цю фразу в перше літо після випуску, а ті, хто згадають ймовірно зроблять якусь помилку в її побудові. Коли ми розуміємо причину проблеми вирішити її набагато легше.
Що робити:
1. При вивченні іноземної мови не задовольняйтесь переліком слів, не пов'язаних з жодним прикметником/дієсловом/прийменником. Записуйте і вивчайте побільше виразів, словосполучень і речень.
Кваліфікований викладач на перших порах допоможе вам розібратись в тонкощах мовних структур, а на більш високих рівнях ви зможете самостійно їх виділяти і вивчати, активно працюючи зі словником і довідковим матеріалом або ж перевіряти себе час від часу, звертаючись за домогою до вчителя.
Результат:
1. Ви будете говорити швидше і швидше, бо не будете думати над кожним окремим словом.
2. Ви легше сприйматимете співрозмовника, повідомлення по радіо/телебаченні чи відео на You tube.
3. Помічаючи свій прогрес і успіхи в мові, ви будете відчувати себе комфортно і впевнено під час розмови.
4. Ваша мотивація до вивчення мови зростатиме.
Успіхів вам у вивченні мов!