Сучасність настійно вимагає перетворювати навчальний процес на плідну, творчу, конструктивну працю.
Розвиток технологій навчання у світовому освітньому просторі XX – початку XXI сторіччя можна умовно розділити на три етапи.
Перший - підвищення якості викладання.
Другий - перенесення уваги безпосередньо на самий навчальний процес.
Третій - розширення сфери педагогічної технології.
А. Границька зазначає: «В сучасній вітчизняній педагогічній практиці та теорії найбільш суттєвими прикладами технологій індивідуалізації навчання є»:
• проектний метод;
• технологія продуктивного навчання;
• адаптивна система навчання А. Границької;
До засобів навчання належать: документи, матеріальні об'єкти (у які входять інноваційні технології) та люди.
Традиційні технології навчання дотепер є одними з найпоширеніших. Їх сутність полягає у вивченні учнями нового матеріалу, який дає викладач, його закріпленні, контролі й оцінюванні. Результатом навчання за традиційними технологіями є стійка сукупність знань. Інакше кажучи, викладання, засвоєння і відтворення – ось основні етапи традиційних технологій навчання.
До традиційних технологій відносять різні способи пояснювально-ілюстративного навчання, а також проблемне, програмоване і диференційоване навчання. Всі вони, більшою або меншою мірою, є різновидами репродуктивного навчання: якщо у пояснювально-ілюстративній технології такий спосіб засвоєння знань, умінь і навичок домінує, то інші передбачають і різного типу пізнавальні й творчі завдання, які учні (студенти) розв’язують під керівництвом педагога, роль якого лишається провідною.
Для того, щоб вивчити якісно матеріал на ту чи іншу тему потрібно користуватися усіма засобами навчання, а особливо інноваційними.
В Україні розроблена та пропагується технологія інтерактивного навчання О. Пометун. Інтерактив (від анг.- взаємний та діяти). Інтерактивне навчання-це спеціальна форма організації пізнавальної активності, що має за мету створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність.
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів; учитель і учень є рівноправними суб'єктами навчання. Інтерактивне навчання сприяє формуванню навичок а вмінь як предметних, так і загальнонавчальних; виробленню життєвих цінностей; створенню атмосфери співробітництва, взаємодії; розвитку комунікативних якостей. Технологія передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем.
Інтерактивне навчання - це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного розв'язання навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнів.
Ідея втілення інноваційних технологій в навчання передбачає досягнення мети високоякісної освіти, тобто освіти конкурентноздатної, спроможної забезпечити кожній людині умови для самостійного досягнення тієї чи іншої цілі, творчого самоутвердження у різних соціальних сферах.
Інноваційні технології - спосіб пізнання, за допомогою технічних засобів, які особливо популярні у наш час (відео, аудіо, тощо.).
Для кращого засвоєння матеріалу з літератури, я рекомендую переглядати відеофільми, які були зняті за мотивами сюжету твору. Це значно полегшує їх розуміння.
Для засвоєння матеріалу з української мови, рекомендую проходити тестування на інтернет площадках. Це значно полегшує вивчення матеріалу, а також допомагає у роботі над помилками.
Отже, інноваційні технології надзвичайно полегшують роботу не тільки викладачам, але і учням, у результаті чого рівень знань значно підвищується.