Інтерактивний метод вивчення мови «Silent way»

Бажання вивчати мову - закладено в тій людині, яка хоче її знати та найголовніше для вчителя - не заважати учню, не нав'язувати власну точку зору. В цьому й полягає основа методу "Silent way", який з’явився в середині 60-х років минулого століття. Цей метод не знайшов будь-якого втілення в традиційній методиці, але ним широко користуються на Заході.

"Silent way" характеризується проблемно-пошуковим підходом до організації навчання і був розроблений Калебом Гатеньо, відомим представником когнітивізма.

К. Гатеньо вважав, що в учнів слід розвивати самостійність і відповідальність, вони повинні співпрацювати один з одним в процесі розв'язання мовних завдань. А вчитель повинен дати лише імпульс на початку уроку, відводячи на своє говоріння лише 10 % навчального часу і віддаючи 90% мовленнєвій діяльності учнів.

У психології активно вивчалися так звані особистісні фактори, багато з яких виявилися релевантними для вивчення іноземної мови. Початок цьому було покладено Карлом Роджерсом (Carl Rogers), засновником гуманістичної психології, який, будучи лікарем-психіатром, ще в 1951 році у своїй монографії описав 19 принципів людської поведінки, згідно з якими людина - перш за все емоційне істота. По-справжньому гармонійний людина "живе в мирі зі своїми почуттями та емоціями, вона повністю реалізує свій потенціал, втрачає оборонні стратегії, творить, створюючи себе заново в кожен момент кожної дії, в кожному прийнятому рішенні".

Використовуючи цей метод, викладач спочатку не говорить нічого. Навчаючи вимові та читанню, він користується кольоровими таблицями, на яких кожен символ позначає певний звук, паличками і подібними до них умовними позначеннями. Наприклад, щоб "сказати" слово "Tisch" - "стіл", викладач показує квадратик, які позначає звук "т", потім - квадратик, який позначає звук "i". Таким чином, "жонглюючи" всіма цими умовними позначеннями, викладач просуває учня до наміченої мети. Так відбувається засвоєння нових слів. Учні мають відпрацьовувати пройдений матеріал зі своїми однокласниками для кращого засвоєння.

У чому ж переваги даного методу в сучасному розумінні? Напевно, в тому, що домінуючі психологічні характеристики викладача практично не впливають на рівень засвоєння матеріалу учнем, і, врешті-решт, може виявитися так, що учень в результаті знайде свої шляхи пізнання і самовираження. Крім того, в процесі навчання учень змушений досить вільно самовиражатися (жести, емоції, образи). Слід зазначити, що даний метод дуже хороший на початковому етапі навчання мови.

Сучасні "невербальні прийоми", в якійсь мірі застосовуються більшістю педагогів. Це можуть бути твори, робота з картинками, листи друзям по листуванню, парна робота, робота з таблицями, чатами, комп'ютером і гри.

Мовчання - золото. Викладач не промовляючи ні слова, автоматично забирає себе з центру уваги, і ключовим стає те, що намагаються сказати учні. Адже якщо вчитель постійно говорить речі, які учень і сам може сказати, то в кінці кінців учень перестає їх говорити зовсім, і всю роботу виконує педагог. А коли він мовчить і це мовчання майже нестерпне, учням доводиться говорити. І не тільки говорити, але ще і оцінювати те, що сказали вони самі, і що сказали інші учні - адже вчитель усунувся навіть від оцінок і критики.

Кожен з нас особливий і завдання викладача підібрати той метод, який допоможе якомога швидше опанувати мову та отримувати від процесу навчання задоволення. Є багато методів, які для кожної людини в тій чи інший мірі є максимально ефективними. Важливо у процесі навчання спробувати і вибрити те, що підходить саме вам.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Світлана Б.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;