«Хочу тільки розмовну мову без граматики»

Нам відбили хоч якесь бажання вчити граматику ще в школі. Іншого і бути не може з такими методами. Знати багато слів-це круто, але що з того, якщо ви не можете зв’язати їх докупи? Вас просто ніхто не зрозуміє.

Граматику потрібно вчити, але не так як у школі. Як ми з моїми учнями це робимо:

  1. Спочатку є два варіанти: Якщо учень вже вчив мову, то пояснюю йому не я, в він мені. Тобто спочатку він читає правило і пояснює, що зрозумів і чого в тому реченні, наприклад, Present Simple, а не Present Perfect. Ми найкраще запам’ятовуємо, якщо навчаємо когось-так не буде ефекту «в одне вухо влетіло, а в інше вилетіло». Якщо учень ще не вчив мову, або йому важко, то пояснюю  спочатку я, але потім я даю йому схожий приклад і пояснює він.
  2. Робимо кілька вправ, щоб запам'ятати структуру якогось граматичного паттерну. Ключове слово тут КІЛЬКА, а не сотні вправ.
  3. Виводимо в мову. НАЙВАЖЛИВІШИЙ ЕТАП, щоб не було ефекту «Ми вже пройшли цей час, а в мові я його не використовую». Я готую 10-20 питань з певною граматикою,яку треба відпрацювати,наприклад для Present Simple це просте питання What countries do you like to visit? Спочатку учні роблять помилки, але на питанні так п’ятнадцятому, перестають. Додому Отримують схоже завдання: ще стільки ж питань, відповіді на які записують голосовими повідомленнями в вайбері чи телеграмі.
  4. На наступному занятті ще десяток питань з тією ж граматикою. І на наступному теж.

Тут я використовую метод інтервального повторення, ефективність якого вже науково доведена. Що це таке? Просте повторення, але без нього не вийде говорити правильно

Я веду індивідуальні заняття і переконана,що граматика потрібна для того, щоб вас розуміли. Якщо ви не знаєте як використовувати часи у мовленні, ви банально не зможете з кимось домовитись, або,наприклад, розповісти, що з вами сталось

Якщо під час індивідуального заняття учень наполягає на тому,щоб ми не приділяли уваги граматиці,а більше мовленню, я погоджуюсь. Чому? Ми всі дорослі люди і вміємо розпоряджатись своїм часом. Тому, якщо учень хоче зайвий раз потренувати свою промову на конференції і вважає, що це для нього пріорітетніше- нехай буде так. Звичайно, я завжди попереджаю про наслідки такого підходу і людина сама вирішує.

Рідко кому вдається говорити зрозуміло, не використовуючи граматику. Радше це виняток з правил, ніж закономірність. Хоча, це теж можливо.

He cans jump - Він можеш стрибати.

Хоч граматично речення неправильне, але вас зрозуміють. Яка була ваша реакція на переклад? Він можеш стрибати?? Так само будуть реагувати носії.

Yester day he steal money from me- Вчора він вкрасти у мене гроші.

Поліція зрозуміє, коли це сталось, бо ви сказали Yesterday, але як це звучить?...

Щось схоже до «моя твоя не понимает».

Мем: "МОЯ ТВОЯ НЕ ПОНИМАТЬ!" - Все шаблоны - Meme-arsenal.com

Робимо висновок, що без використання граматики вас зрозуміють, але як вас будуть сприймати?

Тому, якщо ви хочете покращити рівень і не залишатись на низькому рівні і далі, граматику вчити обов’язково!

За моїм планом вище можна вчити мову самостійно, але це буде не так швидко і ефективно. Завжди потрібен той, хто буде контролювати і вказувати на помилки. Коли я вчила французьку, мені здавалась,що я говорю ідеально. Я так думала до заняття з викладачем, який вказав на мої помилки і ми почали їх виправляти.

Вчити мову самостійно-реально, але для граматики завжди потрібен хтось, хто зміг би вказати на те, що ви робите вірно, а що ні. Звичайно, можна записувати себе на диктофон і потім виправляти помилки, але скільки часу на це піде? 

Ще один спосіб, це знайти викладача лише для занять з граматики, якщо Ваша мета - це тільки граматика, а решту ви вчите самостійно

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 2 користувачів

Автор: Діана Ч.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;