Мотивація при вивченні іноземної мови.Частина 1.

2021-02-25

Микола К.

Grau, lieber Freund, ist alle Theorie

Und grün des Lebens alter Baum.

 J. W. Goethe

Мотивація при вивченні іноземної мови

Частина 1.

З кожним роком все більше людей усвідомлює, що в сучасному глобалізованому світі вкрай необхідно вивчати іноземні мови. Сам процес оволодіння іншою мовою вимагає суттєвих затрат як часу так і коштів.  Крім того необхідно мати високий рівень мотивації без якої наші імпульсивні бажання рано чи пізно зводять всі зусилля нанівець.

Ми розрізняємо мотивацію первинну і вторинну. Вважаємо, що нашим викладачам і учням корисно ознайомитися з їх основними характеристиками.

Первинна мотивація

Переважна більшість наших громадян їде на роботу закордон без знання мови або з її володінням на початковому рівні. Це велика біда нашої ментальності. Роботодавці розуміють, що конкретна людина ніяк не впливає на рівень життя в своїй країні. Але мову для побутового спілкування може опанувати кожна людина. Відсутність елементарних мовленнєвих навичок має наслідком зневажливе ставлення і відповідний низький рівень оплати праці. Побувавши в такій незавидній ситуації, у багатьох людей появляється первинна мотивація вчити мову.

Тут ми описали найпоширеніший мотив, який спонукає вчити іноземні мови. Звичайно є ще інші ситуації. Багато нашої молоді виїжджає на навчання, ще інші їдуть з метою  з’єднання сім’ї. За роки незалежності в Україні невеликий відсоток населення досяг відносно високого матеріального благополуччя, що дозволяє подорожувати і навіть лікуватися закордоном. Ці люди амбітні, мають на батьків-щині високий соціальний статус, який за межами України автоматично перетворюється в нуль. В заможних європейських країнах освічені громадяни вільно спілкуються на кількох мовах і українець з високим соціальним статусом і амбіціями почуває себе в нових умовах дуже некомфортно. Час, коли можна було вчити мови, вже в минулому і, з великим запізненням,  відбувається переоцінка пріоритетів. Поступово українці починають усвідомлювати, що без знання іноземних мов вони в європейських країнах автоматично отримують статус неосвіченого гастарбайтера і наявність дорогого автомобіля в даній ситуації нічим допомогти не може а викликає підозру про ймовірну приналежність його власника до кримінального чи напівкримінального світу. Тішить те, що наші діти активно відвідують курси іноземних мов і маємо надію на покращення ситуації в найближчому майбутньому.

Вторинна мотивація

Якщо з первинною мотивацією все зрозуміло і викладач  на неї не впливає, то вторинна мотивація є латентною. Завдання репетитора не тільки дати знання але й підсилити первинну мотивацію вторинною, що ще більше стимулюватиме учнів вчити мову. Вторинна мотивація не менш важлива як первинна і в довгостроковій перспективі може мати не менш важливі наслідки для підвищення якості життя ніж первинна.

Розглянемо докладніше як вивчення іноземної мови впливає на розвиток особистості і в перспективі на якість життя:

- вивчення іноземної мови значно підвищує коефіцієнт IQ. Коефіцієнт IQ (intelligencequotient) – це кількісна оцінка рівня інтелекту людини, яка визначається за допомогою спеціальних тестів;

- вивчення іноземної мови значно підвищує коефіцієнт EQ.

Коефіцієнт EQ ( empathyquotient) – коефіцієнт співчуття. Коефіцієнт співчуття призначений для вимірювання того, наскільки легко ви сприймаєте почуття інших людей і наскільки сильно вони на вас впливають. Емоційна інтелігентність допомагає побудувати міцніші стосунки, досягти успіху в школі та на роботі. Одним з підвидів емоційної інтелігентності є мовленнєва компетентність, яка полягає в умінні логічно висловлювати свої думки, добираючи відповідну лексику, і вміння слухати і розу-міти інших людей.

Дякую за увагу, Продовження в наступному блозі.

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 2 користувачів

Микола К.

Автор та репетитор на BUKI: Микола К.

Репетитор для початківців. Готую дорослих та старших школярів до складання іспитів рівнів A1. A2, B1. B2; Підручники сертифіковані.

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора