Мотивація при вивченні іноземної мови.Частина 1.

Grau, lieber Freund, ist alle Theorie

Und grün des Lebens alter Baum.

 J. W. Goethe

Мотивація при вивченні іноземної мови

Частина 1.

З кожним роком все більше людей усвідомлює, що в сучасному глобалізованому світі вкрай необхідно вивчати іноземні мови. Сам процес оволодіння іншою мовою вимагає суттєвих затрат як часу так і коштів.  Крім того необхідно мати високий рівень мотивації без якої наші імпульсивні бажання рано чи пізно зводять всі зусилля нанівець.

Ми розрізняємо мотивацію первинну і вторинну. Вважаємо, що нашим викладачам і учням корисно ознайомитися з їх основними характеристиками.

Первинна мотивація

Переважна більшість наших громадян їде на роботу закордон без знання мови або з її володінням на початковому рівні. Це велика біда нашої ментальності. Роботодавці розуміють, що конкретна людина ніяк не впливає на рівень життя в своїй країні. Але мову для побутового спілкування може опанувати кожна людина. Відсутність елементарних мовленнєвих навичок має наслідком зневажливе ставлення і відповідний низький рівень оплати праці. Побувавши в такій незавидній ситуації, у багатьох людей появляється первинна мотивація вчити мову.

Тут ми описали найпоширеніший мотив, який спонукає вчити іноземні мови. Звичайно є ще інші ситуації. Багато нашої молоді виїжджає на навчання, ще інші їдуть з метою  з’єднання сім’ї. За роки незалежності в Україні невеликий відсоток населення досяг відносно високого матеріального благополуччя, що дозволяє подорожувати і навіть лікуватися закордоном. Ці люди амбітні, мають на батьків-щині високий соціальний статус, який за межами України автоматично перетворюється в нуль. В заможних європейських країнах освічені громадяни вільно спілкуються на кількох мовах і українець з високим соціальним статусом і амбіціями почуває себе в нових умовах дуже некомфортно. Час, коли можна було вчити мови, вже в минулому і, з великим запізненням,  відбувається переоцінка пріоритетів. Поступово українці починають усвідомлювати, що без знання іноземних мов вони в європейських країнах автоматично отримують статус неосвіченого гастарбайтера і наявність дорогого автомобіля в даній ситуації нічим допомогти не може а викликає підозру про ймовірну приналежність його власника до кримінального чи напівкримінального світу. Тішить те, що наші діти активно відвідують курси іноземних мов і маємо надію на покращення ситуації в найближчому майбутньому.

Вторинна мотивація

Якщо з первинною мотивацією все зрозуміло і викладач  на неї не впливає, то вторинна мотивація є латентною. Завдання репетитора не тільки дати знання але й підсилити первинну мотивацію вторинною, що ще більше стимулюватиме учнів вчити мову. Вторинна мотивація не менш важлива як первинна і в довгостроковій перспективі може мати не менш важливі наслідки для підвищення якості життя ніж первинна.

Розглянемо докладніше як вивчення іноземної мови впливає на розвиток особистості і в перспективі на якість життя:

- вивчення іноземної мови значно підвищує коефіцієнт IQ. Коефіцієнт IQ (intelligencequotient) – це кількісна оцінка рівня інтелекту людини, яка визначається за допомогою спеціальних тестів;

- вивчення іноземної мови значно підвищує коефіцієнт EQ.

Коефіцієнт EQ ( empathyquotient) – коефіцієнт співчуття. Коефіцієнт співчуття призначений для вимірювання того, наскільки легко ви сприймаєте почуття інших людей і наскільки сильно вони на вас впливають. Емоційна інтелігентність допомагає побудувати міцніші стосунки, досягти успіху в школі та на роботі. Одним з підвидів емоційної інтелігентності є мовленнєва компетентність, яка полягає в умінні логічно висловлювати свої думки, добираючи відповідну лексику, і вміння слухати і розу-міти інших людей.

Дякую за увагу, Продовження в наступному блозі.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 2 користувачів

Автор: Микола К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;