Спокійно! Потрібен план вивчення та мотивація!
Кожна тема, коли ви роздивитися програму детальніше, містить обов'язкові блоки:
Учень/учениця:
знає: дати, терміни, персоналії, історично-культурні пам'ятки (зазначено, які саме ви маєте знати) - пропоную розробити картку в word-документі, в якій ви позначите дану інформацію до кожної теми, і під час пошуку в інтернеті чи в літературі, ви автоматично запам'ятаєте цей стек інформації.
уміє: співвідносити й групувати дати відповідно до подій та явищ, визначати послідовність процесів - так як ви вносили дати в хронологічному порядку, ви запам'ятали послідовність згаданих явищ, а самі історичні факти, я запропоную вам вивчати окремо.
-
розпізнавати на картосхемі території... - пропоную вивчати кожну карту окремо, можна знайти її в інтернеті та надрукувати, а там виділити/обвести потрібну територію чи ареал поширення якогось явища. Інформація яку ви проробили самостійно, відкладеться в вашій пам'яті краще, аніж ви просто глянете на карту і спробуєте запам'ятати досить схожі за формою обриси на карті.
-
визначати особливості/передумови/значення... - ці аспекти ви зможете легко інтерпретувати, якщо добре володієте блоком "ЗМІСТ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ".
- тлумачити різновидові історичні джерела - цей блок присвячений вашому умінню читати історичні документи, біографії, універсали, висловлювання окремих дослідників про ту, чи іншу подію, особистість чи процес. Саме головне в навичці розуміти джерела, то прив'язати знайдений там факт/особу/місто/рік (таких маркерів може бути безліч) до того, що ви вже вивчити з фактажу історії України. Детальніше навчити вас працювати з джерелами покликана ось ця моя стаття: https://buki.com.ua/blogs/robota-z-istorychnymy-dzherelamy/.
Переходимо до основного блоку "ЗМІСТ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ" - пропоную зробити його своїми питаннями до плану вивчення, тобто ви повинні володіти повною інформацією з кожного питання, зазначеного в цьому блоці. Це ваш конспект. Рекомендую нотувати вивчене і звертатись до повторення.