Швидкість та якість опанування іноземної мови залежить від багатьох чинників: мотивації та індивідуальних особливостей учня, атмосфери на уроці та методів, які використовує вчитель. Способів вивчення іноземних мов налічується надзвичайно багато. Для того, щоб навчання було якомога ефективнішим, поєдную цілу низку методик викладання, а саме:
1. Комунікативна методика. Найбільше уваги приділяється говорінню й аудіюванню, тобто основна частина уроку буде присвячена спілкуванню. Стараюся якомога менше розмовляти рідною мовою і якомога більше англійською, навіть з учнями початкових рівнів. Дана методика допомагає швидше подолати "мовний бар'єр" та ефективніше використовувати нову лексику.
Обладнання: комікси, ілюстрації, "карти розуму", фото-, аудіо- та відеоматеріали, інстагрампости.
2. Класична методика. В основі цієї методики закладено вивчення граматичних правил та їх застосування при перекладі тексту з рідної мови на іноземну. Таким чином, учень запам’ятовує слова, їх переклад і вживання в контексті. У результаті цей підхід дає стабільні фундаментальні знання, які допомагають як розуміти, так і формувати та висловлювати свої власні думки англійською мовою.
Обладнання:автентичні підручники з граматики та практики мови, таблиці, схеми.
3. Presentation-Practice-Production (РРР). Дана методика акцентує увагу на освоєнні лексичних та граматичних одиниць та використанні їх у мовленні на основі виконання певних завдань. Для початку демонструю мовну чи граматичну одиницю, за допомогою тексту, ситуації, ілюстрації чи діалогу. Потім пропоную учневі виконати завдання для автоматизації нових лексичних та граматичних одиниць: вправи на заповнення пропусків, доповнення речень, відповіді на запитання, вибір правильного варіанту, переклад з української на англійську.
Обладнання: ілюстрації, автентичні книги, онлайн-ресурси.
4. Сугестивне відкриття. Інколи учні краще засвоюють матеріал, коли відкривають для себе щось нове самостійно. Часто використовую приклад матеріалу і прошу самостійно доповнити власними ідеями, знайти послідовність (закономірність) та сформулювати правило.
Обладнання: комікси, ілюстрації, автентичні книги, онлайн-ресурси.
5. Аудіолінгвістичний метод. Використовую переважно з дітьми початкових класів. Він будується за принципом: почув-повторив. Кажу фразу, учень повинен її в точності повторювати до тих пір, поки його вимова не досягне певного рівня.
Обладнання: ілюстрації, автентичні книги, онлайн-ресурси.
Та чи інша методика може домінувати в залежності від рівня володіння іноземною мовою. Для розмовної практики застосовую прийом дискусій, рефлексію власного досвіду, обговорення проблеми чи ідеї з відео-, аудіоматеріалів, або тематичних текстів. Ілюстрації та комікси, які використовую для сторітелінгу, розвивають не тільки мовленнєві навички, а й критичне мислення та уяву. Соціальна мережа “Інстаграм” теж є чудовим та цікавим ресурсом для вдосконалення різних видів мовлення. Використовую автентичні пости англомовних відомих людей чи просто фото улюбленого актора. Для контролю вивчення слів використовую прийом дефініцій, коли потрібно пояснити англійською вивчене слово чи словосполучення; обговорення із використанням опрацьованих слів або переклад з української на англійську.
З учнями початкової школи здебільшого застосовую онлайн-ресурси: ігри, інтерактивні завдання, аудіо- та відеоматеріали. Найбільше маленькі учні полюбляють інтерактивні тестування, коли в кінці виконаного завдання отримують винагороду - бали.
Отже, індивідуальні заняття дають змогу пропрацьовувати слабкі сторони та розвивати сильні, беручи до уваги потреби та цілі. Тому запрошую на навчання!