Мультифункціональність казок у вимірі вивчення іноземної мови

2020-09-01

Віталіна С.

Труднощі викладання будь-якої іноземної мови дітям дошкільного та молодшого шкільного віку полягають у інтеграції захоплень у навчальний процес.

Дана стаття спрямовує свою увагу на навчання дітей методом використання казкотерапії. Головним правилом практики вважається обережність у виборі казки, адже вона повинна подобатися всім дітлахам.

Казка – це унікальна платформа для вивчення будь-якої іноземної мови, що охоплює лексичний, граматичний та культурний аспект. З огляду на це, процес опанування казок передбачає охоплення звичаїв та традицій, а також особливостей менталітету мови, яка вивчається.

Розглядаючи переваги вивчення казок, варто зазначити наступні аспекти:

  • Покращення концентрації уваги
  • Вивчення граматичних та лексичних аспектів.
  • Покращення ерудиції учнів та мотивації у вивченні іноземної мови.

Під час вибору казок педагог повинен враховувати наступні критерії роботи з творами жанру «казка».

По-перше, казка повинна відповідати віковій категорії. Таким чином, слід зробити вибір між адаптованими та неадаптованими казками. По-друге, казка повинна бути адекватного обсягу. По-третє, варто враховувати емпатичне навантаження тексту з огляду на те, що діти більш схильні сприймати текст, який змушує їх відчувати спектр емоцій (сум, радість за головного героя, нерозуміння вчинків антагоністів, тощо)

Загалом, казка має надзвичайний педагогічний ефект з огляду на створення учнем асоціації між собою та літературним героєм. Таким чином, на мою думку, варто детально розглянути етапи вивчення іноземної мови з допомогою казки, поділяючи урок на наступні етапи:

1. Підготовка (демонстрація ілюстрацій казки учням, на основі яких формуються здогадки стосовно подій; огляд назви казки)

2. Аудіювання . Спершу учням варто прослухати аудіозапис казки (один раз чи двічі). Однак, перед прослуховуванням варто розглянути лексичний матеріал, який може становити труднощі у сприйманні. Після прослуховування ж, варто продискутувати почуте: дізнайтеся про вподобання дітей у казці, який герой їм сподобався, а який ні.

Варто зазначити про необхідність модерації: вчитель повинен слідкувати за темпом мовлення аудіозапису та реакцією учнів .

На даному етапі доцільно застосовувати Predicting, що полягає у зупинці аудіозапису та передбачення подальшого розвитку подій.

Аудіювання казки The Fairies` Cup

 

3. Прочитання казки та відповіді на запитання

Перевірка розуміння тексту та соціокультурного аспекту.

Під час опрацювання варто звернути увагу на невідому лексику та граматику.

На приклад, доцільно розглянути наступні слова

Avessel, gift, thetreasury

Доцільно буде завчасно підготувати робочий зошит із завданнями, у якому будуть розроблені граматичні та лексичні вправи складені на основі опрацьованої казки.

Однак, Ви можете не читати кінцівку казки. Натомість, запропонувати учням самостійно вигадати фінал. Таким чином, Ваше заняття перетвориться на неперевершену дискусію фантазій та поглядів. Такий прийом Ви можете використати з різними частинами казки: зав’язка, початок, середина чи кінцівка.

4. Переказ казки з урахуванням вивченого лексичного та граматичного матеріалу.

5. Написання читацького щоденника іноземною мовою

Учні можуть вести читацький щоденник, записуючи сюжет, ідею та їхні враження від прочитаного з огляду на покращення навичок написання. Більш того, доцільним може розглядатися намалювання ілюстрацій, які потім учні повинні представити класу, описуючи свою творчість іноземною мовою.

6. Творчі завдання

Найбільшу увагу варто приділити розробці творчих комунікативних завдань, з допомогою яких покращиться навичка говоріння.

Ви можете поставити п’єсу на основі казки, готуючи костюми та декорації. Інвентар можна готувати на уроці, але така практика буде актуальною, якщо вся підготовка буде відбуватися у говорінні, обговоренні певних деталей англійською мовою. На приклад, діти майструючи меч можуть спілкуватися про риси персонажа, інструменти, які їм необхідні для виготовлення іграшки, тощо.

Таким чином, ми можемо спостерігати, що використання казки для вивчення іноземної мови може мати неперевершений ефект з огляду на практику низку аспектів вивчення іноземної мови: вивчення лексики та граматики, аудіювання, читання, написання творів та говоріння.

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Віталіна С.

Автор та репетитор на BUKI: Віталіна С.

Філологиня, педагог. Студентка психології та психотерапії

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора