Музичний розвиток дитини «гудошника»

“Гудошником” називають людину, яка не попадає в ноти. На жаль з цим недоліком людина народжується. Іншими словами у такої людини порушена координація між слухом та голосом. Тому що, дуже часто такі люди чують висоту ноти, але відтворити її голосом це не завжди вдається. Бувають рідкісні випадки, коли людина має надзвичайні музичні здібності, може грати на будь-якому музичному інструменті, але все одно їй важко інтонувати.

Коли маленька дитина вже почала говорити перші слова, можна починати з нею співати прості дитячі пісеньки. Якщо при співі виявиться, що дитина не зовсім інтонує, значить у неї вже є проблема координації між слухом та голосом. У більшості випадків співочий дар передається генетично. Якщо на такому ранньому етапі виявлено, що дитина не інтонує, то вивчаючи з нею різні пісеньки з’являється уміння точного інтонування.

З п'яти роки можна починати вивчати сольфеджіо. Тому що в цьому віці дитина стає більш концентрованою. Тривалість заняття не повинно перевищувати 30 хв. Кількість занять на тиждень потрібно проводити не менше двох. Тому що, якщо займатись один раз на тиждень, то прогрес буде досить повільним, через те, що дитина швидко забуватиме пройдений матеріал.

Заняття обов’язково повинні проходити в ігровій формі, інакше дитині буде не цікаво і вона буде відволікатись. Також заняття не повинно бути одноманітним, кожні 5 хв потрібно змінювати розвивальні вправи.

Для занять зі сольфеджіо було б дуже добре мати невеликий музичний інструмент. Дітям дуже подобається займатись з металофоном, ксилофоном, дзвіночками. З цими музичними інструментами діти дуже швидко вивчають ноти, а також намагаються грати прості розспівки та їх співати. Окрім інструменту на урок потрібно готувати гаму чи розспівку записану на аркуші форматом А4, з максимально великим шрифтом або на дошці. Записи бажано робити кольоровими, для збільшення зацікавленості дитини. Тому що дітям дуже важко концентруватись в нотах записаних в стандартному варіанті. Це викликає у них роздратованість і зневіру у свої сили.

Розспівки та пісеньки повинні бути дуже прості. Для початку краще брати вправи в зручному діапазоні в межах двох нот і поступово розширюватись.

Дітям дуже подобається динаміка. Кожну розспівку чи пісеньку можна супроводжувати ударами рук. Кожну долю можна плескати руками, тим самим розвивати відчуття ритму. Також дітям подобається тупати ногами, підстрибувати, одночасно співаючи вправу.

Позитивний результат прийде досить швидко, вже після перших уроків дитина буде намагатись відтворювати якусь одну вивчену пісеньку. А за рік вона і взагалі може почати співати так, що сторонній слухач навіть і не здогадається, що раніше у такої дитини були проблеми зі слухом. В дорослому житті такі діти співають дуже чисто, але важливо саме з раннього дитинства почати з ними займатись.

Інша ситуація відбуватиметься з дітьми підліткового віку. Їхні музичні здібності будуть розвиватись трохи довше. При регулярних заняттях гарний результат може настати, через рік або більше.

Форма занять не ігрова, а спрямована на спілкування особистого рівня. Заняття може тривати 45-60 хв. Таких дітей постійно потрібно мотивувати до роботи, а також знаходити те, за що можна похвалити. В цьому віці у дітей вже є відчуття конкуренції між своїми однолітками і їм дуже важливо бути вагомим. З такими дітьми потрібно подружитись вселяти в них віру і вони видадуть результат. Але, для того, щоб розвинути слух та почати гарно співати їм знадобиться декілька років. Для занять вистачить фортепіно та посібника по сольфеджіо.

Кожна дитина може перетворитися із “гудошника” в чудового співака. Чим раніше батьки почнуть організовувати для дитини заняття зі сольфеджіо, тим швидше вона почне правильно інтонувати і в подальшому житті їй буде простіше. Бувають рідкісні випадки, коли у “гудошників” розвивався навіть абсолютний слух і в подальшому житті з таких дітей виростали чудові музиканти!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Ірина К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;