Наставник чи спаринг-партнер? Новий підхід у навчанні дітей!

Мабуть, кожен з вас пам’ятає, що ще десять-п’ятнадцять років тому, викладач був беззаперечним авторитетом для дітей. І, тоді, учні розрізняли викладачів за однією відмінністю – вимогливий або невимогливий. Всі решта якості: особисте ставлення, розуміння чи пунктуальність, займали другорядне значення. Проте, останнім часом, для дітей став важливим не лише виклад матеріалу та вимогливість до його вивчення, але й вміння заохотити дитину, щоб отримати бажаний результат.

Особливо, це залишається актуальним для підготовки дітей до школи, а також, школярів початкових чи середніх класів. Сьогодні, пропоную комплексний підхід, який актуальний для навчання сучасних дітей.

Нещодавно, зіткнувся із ситуацією, коли довелось вчити дитину дошкільного віку писати дистанційно. Спершу, це налякало, адже я не міг ні регулювати руку під час написання, ні самостійно виправити помилки. Але, як тільки мені вдалось психологічно налаштуватись під дитину, все стало зовсім інакше. Я почав бути не викладачем у звичайному форматі, а спаринг-партнером.

В той час, коли учень писав рядок в зошиті, я писав рядок на моніторі в програмі Paint, створюючи для учня «ефект конкурентності». Звичайно, що важливо спонукати дитину писати не тільки швидко, але й якісно. Це спрацьовувало і з іншими дітьми при виконанні практичних завдань.

Проте, коли я готував іншу дитину до школи, то у цьому випадку все виявилось значно складніше. Налаштуватись під манери дитини було зовсім непросто, оскільки, він лише привчався виконувати роботу самостійно, без допомоги батьків. Тут доводиться вкладати більше педагогічних якостей, щоб переконувати дитину виконувати завдання. В таких випадках, найважливіше, у перший час, не стільки якість виконаної роботи, а заохота, щоб не припиняти писати, а також переконання, що дитині все до снаги.

Звичайно, спаринг-партнер повинен бути не лише "доброю феєю", яка лише потурає усім примхам дитини. Тут важливо знайти правильний баланс. Коли дитина відчує, що їй все проходить, то вона часто може вдатись до маніпуляцій. І тут, може бути як причина невпевненості дитини у власних силах, так і ще не повна готовність довгий час зосереджуватись та працювати. Тут все залежить від характеру дитини: якщо учень дуже вразливий, то акцент слід звернути на заохоті та підтримці дитини, якщо більш стійкий – то важливо сприяти зацікавленню учня.

Коли ви використовуєте метод спаринг-партнера у навчанні, то зверніть увагу на такі моменти:

1. Не бійтесь пожертвувати беззаперечним авторитетом при навчанні з дитиною. Пам’ятайте: якщо учень вас боятиметься, це не означає, що в довгостроковій перспективі це принесе позитивні результати.

2. Налаштуйтесь під психологію дитини. Якщо дитина багато говорить – спрямуйте це у правильну вам тематику. Якщо дитина більш чутлива – намагайтесь постійно підбадьорювати її.

3. Спонукайте учня до самостійності. Ставте допоміжні питання, давайте можливість учню частіше висловлюватись, виконуйте всі практичні заняття разом, але, не замість дитини! Пам’ятайте: нероздільна увага дитини тримається 10-20 хвилин. Тому постійно повертайте учня на заняття в мотивуючий спосіб.

4. Створіть ефект конкурентності. Сьогодні світ конкурентний і у кожній дитині закладено бажання порівнювати себе із іншими. Але будьте обережними: учень повинен тримати баланс, щоб надмірно не залежати від чужої думки.

У сучасному навчальному процесі, підхід спаринг-партнера у багатьох відношеннях перемагає підхід авторитетного викладача. Пам’ятайте: авторитет здобувається не страхом, а зусиллями старань праці з дитиною.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Андріан Г.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;