Наставник чи спаринг-партнер? Новий підхід у навчанні дітей!

2021-02-24

Андріан Г.

Мабуть, кожен з вас пам’ятає, що ще десять-п’ятнадцять років тому, викладач був беззаперечним авторитетом для дітей. І, тоді, учні розрізняли викладачів за однією відмінністю – вимогливий або невимогливий. Всі решта якості: особисте ставлення, розуміння чи пунктуальність, займали другорядне значення. Проте, останнім часом, для дітей став важливим не лише виклад матеріалу та вимогливість до його вивчення, але й вміння заохотити дитину, щоб отримати бажаний результат.

Особливо, це залишається актуальним для підготовки дітей до школи, а також, школярів початкових чи середніх класів. Сьогодні, пропоную комплексний підхід, який актуальний для навчання сучасних дітей.

Нещодавно, зіткнувся із ситуацією, коли довелось вчити дитину дошкільного віку писати дистанційно. Спершу, це налякало, адже я не міг ні регулювати руку під час написання, ні самостійно виправити помилки. Але, як тільки мені вдалось психологічно налаштуватись під дитину, все стало зовсім інакше. Я почав бути не викладачем у звичайному форматі, а спаринг-партнером.

В той час, коли учень писав рядок в зошиті, я писав рядок на моніторі в програмі Paint, створюючи для учня «ефект конкурентності». Звичайно, що важливо спонукати дитину писати не тільки швидко, але й якісно. Це спрацьовувало і з іншими дітьми при виконанні практичних завдань.

Проте, коли я готував іншу дитину до школи, то у цьому випадку все виявилось значно складніше. Налаштуватись під манери дитини було зовсім непросто, оскільки, він лише привчався виконувати роботу самостійно, без допомоги батьків. Тут доводиться вкладати більше педагогічних якостей, щоб переконувати дитину виконувати завдання. В таких випадках, найважливіше, у перший час, не стільки якість виконаної роботи, а заохота, щоб не припиняти писати, а також переконання, що дитині все до снаги.

Звичайно, спаринг-партнер повинен бути не лише "доброю феєю", яка лише потурає усім примхам дитини. Тут важливо знайти правильний баланс. Коли дитина відчує, що їй все проходить, то вона часто може вдатись до маніпуляцій. І тут, може бути як причина невпевненості дитини у власних силах, так і ще не повна готовність довгий час зосереджуватись та працювати. Тут все залежить від характеру дитини: якщо учень дуже вразливий, то акцент слід звернути на заохоті та підтримці дитини, якщо більш стійкий – то важливо сприяти зацікавленню учня.

Коли ви використовуєте метод спаринг-партнера у навчанні, то зверніть увагу на такі моменти:

1. Не бійтесь пожертвувати беззаперечним авторитетом при навчанні з дитиною. Пам’ятайте: якщо учень вас боятиметься, це не означає, що в довгостроковій перспективі це принесе позитивні результати.

2. Налаштуйтесь під психологію дитини. Якщо дитина багато говорить – спрямуйте це у правильну вам тематику. Якщо дитина більш чутлива – намагайтесь постійно підбадьорювати її.

3. Спонукайте учня до самостійності. Ставте допоміжні питання, давайте можливість учню частіше висловлюватись, виконуйте всі практичні заняття разом, але, не замість дитини! Пам’ятайте: нероздільна увага дитини тримається 10-20 хвилин. Тому постійно повертайте учня на заняття в мотивуючий спосіб.

4. Створіть ефект конкурентності. Сьогодні світ конкурентний і у кожній дитині закладено бажання порівнювати себе із іншими. Але будьте обережними: учень повинен тримати баланс, щоб надмірно не залежати від чужої думки.

У сучасному навчальному процесі, підхід спаринг-партнера у багатьох відношеннях перемагає підхід авторитетного викладача. Пам’ятайте: авторитет здобувається не страхом, а зусиллями старань праці з дитиною.

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Андріан Г.

Автор та репетитор на BUKI: Андріан Г.

Для кожної дитини важливо знайти особливий підхід. Діти повинні піти із якісними знаннями і прагнути повернутись

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора