Навчальні лайфхаки або як полегшити собі роботу

Рейтинг:
Детальніше»Всі блоги користувача

Для того, щоб бути справді хорошим педагогом на тривалій дистанції найважливіше - навчитись правильно розподіляти свої сили. Взагалі, це стосується будь-якої діяльності, проте саме при викладанні історії - часу на підготовку бракує завжди. Особливо на початках діяльності. Кажу, бо знаю. Розмірковуючи над тим, що я можу робити краще - прийшов до кількох висновків, які можуть допомогти і вам. 

Алгоритм

 

Алгоритм! Це найважливіше. Чітка послідовність дій, яка по-перше працює для вас, а по-друге допомагає організувати підготовку так, щоб було менше зайвих кроків. Спершу це може зайняти додатковий час, проте ви собі ще неодмінно подякуєте (а може й мені також). Все зводиться до того, щоб у вас залишався час. Якщо вчитель тільки й робить у своєму житті, що не вилізає із своєї дисципліни то в нього мало шансів, щоб втримати на собі увагу учнів. Є винятки, безперечно, проте чи будете ви слухати людину, яку в цьому світі цікавить тільки щось одне? Різниця особистого життя та професійного тільки в тому, що доля учнів від вас залежить (якщо вони це усвідомлюють то це справді полегшує справу), а тому вони є лояльнішою публікою. Проте, якщо коли ви починаєте розповідати своєму другу те, що стосується вашої дисципліни, а він відразу перериває то вам або друзів пора змінювати або свій підхід. Наведу приклад. Моя підготовка складається із основних етапів: 

 

  1. Ядро. Зазвичай я черпаю його із підручників, переважно кількох. Те, що в них збігається між собою та із календарно-тематичними планами - лягає в основу заняття. Це варіант мінімум. Зацікавити ним не вийде, бо це навіть не бутерброд, а просто скибка хлібу. 

 

  1. Додаткова інформація. Саме на цьому етапі вчитель може перетворитись із робота-диктофона в харизматичного вчителя. Взагалі, в мене по житті проблема, що я раніше робив акцент саме на цьому аспекті й тому мені виходило зацікавлювати, проте не завжди доносити необхідну інформацію. Це не найгірше, що може бути, оскільки мої учні отримувати знання та вони затримувались у їхніх головах, більш ефективно, ніж коли з ними працювали вчителі в яких був тільки перший компонент. Все таки, те, що нам цікаво - ми будемо цінувати.

Як це виглядає на практиці? Допустимо, у вас тема зараз про об'єднання Німеччини. Завдяки першому етапу в нас на мапі є основні діючі персонажі. Залишається тільки копнути глибше, щоб із картонних декорацій вони стали схожими до людей. Взяти, до прикладу Бісмарка. Попри те, що він мав проблеми із дисципліною та мотивацією до навчання (на моменті розповіді про це, дев'ятий клас зазвичай щиро його підтримує), все таки, коли Отто побачив конкретне застосування своїм здібностям він почав працювати інтенсивно. І ось, тепер об'єднання Німеччини це просто один із процесів, це розповідь про те, як чоловік із “розкішними вусами” намагався перехитрити основних діячів Європи. 

 

  1. Готуйте запасні варіанти. Коли я готуюсь до теми, то зазвичай не лише роблю конспект, а й готую презентацію. При чому, максимально детально, з різними відео та цікавинками. По-перше, це допоможе перемкнути учнів з вашого голосу на щось інше, що зазвичай діє позитивно. По-друге, це хороше страхування на випадок, якщо сьогодні у вас настрій не найбільш продуктивним та натхненний. Вчителювання це процес творчий, а тому не завжди вдається бути на такому рівні на якому хотілося б, а іноді сил і взагалі бракує або обставини не ті ( я кілька разів проводив заняття з репетиторства, вдало приховуючи, що у мене капілярна кровотеча, оскільки мав запасні матеріали). По-третє, ці презентації будуть з вами, незалежно чи ви в школі працюєте чи репетитором. І по-четверте, це дуже економить час. Просто дуже. 

У зв'язку із цим є один підпункт: будь-ласочка, облиште паверпойнт у спокої та розберіться з гуглівськими інструментами. Завдяки цьому, вам не потрібно буде перейматись про флешки й подібне. Варто тільки звикнути й ви здивуєтесь, наскільки ускладнювали собі життя раніше. Більше того, це дає можливість вам корегувати, навіть, з телефону. Без применшення, одного разу, я підготував презентацію до заняття, поки був у дорозі до навчального закладу. Не кажу, що варто так робити, проте ніхто б і не здогадався, якщо б я зараз не розповів. Уявіть, що ви в межах репетиторської практики, проводите заняття (абсолютно вільно) із будь-якої точки простору, за умови, що там є вай-фай чи бодай мобільний інтернет. Красиво, правда?

Не хочу, щоб склалося враження, що я припідношу якийсь із етапів цього алгоритму, адже на те вони й етапи, що кожен із них веде до результату. Співвідношення першого і другого, при цьому, може та має бути різним залежно від теми. Є ситуації, коли достатньо просто керувати динамікою, щоб було цікаво (як бойові дії, особливо глобальні). Варто там зайти на лірику та додаткові факти, можна виринути запізно, коли вже потрібно би пройти половину теми наступної. В той же час, є ситуації, коли без додаткових відомостей, без "історичного пліткарства" не вийде привернути увагу до чогось, що на перший погляд не таке захопливе, проте важливе для розуміння. Ці поради, оскільки вони мої, більш заточені на мою підготовку, а я користуюсь різними методами конспектування (переважно, mind-maps), проте й у випадку звичайного конспектування це матиме зміст. Не забувайте, що ніхто вас не буде бити лінійкою, якщо ви поставитесь до своєї роботи більш творчо та вільно. А якщо захочете дізнатись про майнд-карти то я розповім, це насправді не складно. Просто потрібно зануритись. Сподіваюсь, що став у пригоді.

Рейтинг:4.33 з 5

На основі відгуків 3 користувачів

Автор: Володимир П.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Пам’ятка для читачів німецькомовних текстів

Декілька порад для тих, хто вивчає німецьку мову і стикається з труднощами під час роботи з текстом.

Автор: Ольга П.

Гендерні відмінності у тренуваннях: особливості та рекомендації

Розуміння цих відмінностей може допомогти створити більш ефективні та індивідуалізовані програми тренувань для обох статей.

Автор: Анастасія Ш.

Інтеграція математики з іншими предметами: міждисциплінарні проєкти

Стаття досліджує інтеграцію математики з іншими предметами через міждисциплінарні проєкти, показуючи, як такий підхід розвиває критичне мислення, мотивацію та креативність учнів.

Автор: Вадим П.

Мови програмування

Як вірно, та з чого розпочати, можна собі сказати, або говорити доволі часто.

Автор: Андрій Б.

Здоров'я мозку та біохакінг

Програми для покращення когнітивного, емоційного, фізичного та психологічного здоров'я.

Автор: Наталія Д.

Фітнес-подорожі: поєднання відпочинку і тренувань

У цій статті ми розглянемо, що таке фітнес-подорожі, їх переваги, популярні напрямки та типи програм.

Автор: Наталія Д.

Інші новини:

;