Не кажи «Я не хочу вчити математику!»

Часто у школярів звучать фрази: «Я не буду вчити ту математику», «Воно мені в житті не треба», «Мені не треба вчити такі складні речі, якщо я навіть не зможу їх використати», «Це страх, як нудно», тощо. Чому ж виникають такі думки та чому вони в більшості хибні?

По-перше, розберемося чому взагалі у школі вивчають математику. Ну найперше, щоб навчити нас рахувати та виконувати найпростіші математичні дії, котрі всі ми використовуємо у повсякденному житті. Це перші чотири класи. Я думаю, в обов’язковості математики для молодшої школи ніхто не сумнівається. Тоді перейдемо до середньої школи. Як свідчать численні опитування знання з математики отриманні в середній школі використовує менше половини цивілізованого населення Європи. Якщо ж говорити про старшу школу, то ще менше. Чому ж так? Невже ті, хто складають програми для навчання школярів не розуміють, що ці знання не потрібні?

Ні, вони все розуміють, хоча у нас часто на високих посадах опиняються не надто освідченні люди, та все ж добре, що до математики їм руки поки що не дійшли.

Справа в тім, що нам потрібні не знання правил з математики, а навички швидко орієнтуватись у ситуації та використовувати наявні дані для оперативного та раціонального вирішення проблеми з оптимальним використанням усіх наявних ресурсів і саме цього нас навчає математика. Саме тому, я нікому не раджу зубрити правила з математики, адже це часто заважає нам навчитись думати. При зубрінні ми сліпо відтворюємо заштовхану у мозок інформацію не осмислюючи деталей, нюансів та зв’язків, котрі ми одразу ж мали б бачити під час прочитання умови задачі чи прикладу. Але ж як навчитись все це бачити не вивчаючи правила?

Відповідь проста: практика. Виконуйте більше прикладів ніж дає викладач, перепитуйте, уточнюйте всі моменти, що вас цікавлять і виписуйте важливі деталі та тримайте їх поруч аби мати можливість підглянути. Так я закликаю вас підглядати доки маєте можливість (не на контрольній звісно). При такому підході ви з часом побачите, що ваше логічне мислення покращилось, а оцінки з більшості предметів теж пішли в гору. Звісно ж я не закликаю вчити лише математику, я прошу вас зробити її одним із своїх основних предметів. Адже це однозначно допоможе вам навчитися логічно мислити. Чули вираз, що у математиків не така логіка, як у філологів? Мала змогу переконатись на власному досвіді, це дійсно так. Не в образу філологам. Вони зазвичай заробляють більше ніж математики. Аби пояснити чому доведеться написати окрему статтю.

По-друге, чому нудно? Ну тут, мушу зазначити, вина в першу чергу викладача. Якщо він/вона не зможе зацікавити, більшу частину уроку витрачатиме на так зване «перевиховання», весь час гарчатиме на вас чи привселюдно біля дошки вказуватиме вам на ваші недоліки, інтерес до предмету у вас навряд чи виникне. Та власне це не є проблемою ви завжди можете змовитися з класом та попросити батьків написати колективну заяву, або щодо відсторонення від викладання у вас цієї особи, або у поліцію згідно з порушенням статей Адміністративного кодексу про булінг чи публічне приниження честі та гідності як приклад. Власне все це є речі вкрай серйозні, тому перед тим як планувати щось подібне подумайте двічі.

З іншого боку це може бути і ваша вина. Якщо ви ніколи не ставились до навчання серйозно, то інтерес до нього у вас навряд чи виникне. Тому перед тим як когось у чомусь звинувачувати, я закликаю вас, у першу чергу, пошукати причини проблеми в собі. Власне, коли ви «налаштуєте» свої взаємини з вчителем та осягнете важливість предмету для власного розвитку на черзі буде ваше сприйняття. З чим асоціювати математику, щоб вчитись було цікаво?

З іграми, з улюбленим твором та власне з чим завгодно, що викликає у вас інтерес. Шукайте зв’язки, проводьте паралелі, та перетворіть процес вивчення у своїй голові на розв’язок чергової головоломки чи квесту в улюбленій грі. Це все насправді дуже просто, якщо спробувати підключити уяву. Взагалі про цей підхід у роботі розповідають багато успішних людей, таких як Джек Ма та Роберт Кійосакі.

По-третє, ніколи не кажіть: «Я не буду …» або «Я не хочу …». Ці фрази перекривають всі процеси у вашому мозку спрямовані допомогти вам щось зробити. Ви ніколи не помічали, що коли ви говорите так або навіть думаєте так, то зробити те про що вас просять стає складніше, твір читати важче, а приклад перетворюється на китайську грамоту? Власне це недивно, адже ви самі себе налаштовуєте на інше. Наш мозок не дарма називають комп’ютером. Якщо ваш запит звучить: «Я не хочу це вчити, нащо це мені взагалі?» то ваш мозок знайде для вас сто і одну причину не вчити нічого.

Отже, ми розібрались, чому варто вивчати математику в школі та як зробити це вивчення максимально цікавим та продуктивним. Власне, все вищесказане це моя особиста думка, сформована на основі мого досвіду, тому ви можете не погодитись із нею, або ж навпаки взяти собі «на озброєння».

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Єва К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;