Не репетитор, а друг

Дивно, але найкращим учителем я стала для своєї подруги, причому допомагала їй засвоїти граматичні особливості латинської мови, що не зовсім стосується мого профілю. 

Це було давно, ще на першому курсі. Цілий семестр ми вивчали латинську мову. Мені вона давалася легко, а ось подрузі – набагато складніше. Їй потрібно було пояснювати повільніше і детальніше, ніж це робила на лекціях викладачка. Заняття у подруги відбувалися швидше, ніж у мене, тож щоразу я завчасно вивчала матеріал, щоб пояснити його подрузі. Мені було надзвичайно приємно, коли після моїх пояснень вона отримувала найвищі бали!

З того часу мені доводилось дуже часто пояснювати друзям різні тонкощі української мови – вони розуміли мене без проблем. Звісно, інші мої учні теж показують хороші результати, але найбільше задоволення я отримую від співпраці з людьми, які стають для мене рідними (хоч ця співпраця, звичайно, безкоштовна). Грошовий еквівалент не виміряє задоволення від улюбленої справи.

Тож я зробила для себе однозначний висновок: для учня, перш за все, треба стати другом. Якщо ти репетитор, а не шкільний учитель – у тебе всі карти в руках!

По-перше, мені дуже допомагає те, що я не набагато старша від своїх учнів. Я добре пам’ятаю себе у їхньому віці, знаю, що для них є пріоритетним, що вони люблять. Так-от, найбільше учні люблять, коли їх слухають! Майже завжди на початку заняття я запитую у своїх учнів, як пройшов їхній день. Звичайно, непедагогічно розмовляти на сторонні теми тривалий час, але хвилинку для того, щоб запитати про їхні справи, я виділяю дуже часто. Не захочуть розказувати – не розкажуть. Але, зважаючи на те, що мої заняття проходять онлайн, буде дивно, якщо з першої секунди я заявлю: «Добрий день. Перевіряємо домашнє завдання».

Іноді в учнів виникають проблеми з навчанням або з друзями, вони не знають, як правильно повести себе в тій чи іншій ситуації і запитують мене про пораду. Для мене це особливо приємно і щемно. Вони бачать в мені не суворого репетитора, а авторитетного товариша, який ще й навчить їх правил української мови. Деколи я відчуваю, що їм просто необхідно поговорити навіть про таку банальщину, як пройшов день: похвалитися тим, що вони ходять у художню школу і дуже гарно малюють; розповісти, куди вони планують вступати після закінчення школи; запитати, як правильно попросити пробачення в іншого репетитора за прогуляне заняття…

І коли ми працюємо, пізнаємо таїну рідного слова, я відчуваю, що учні не бояться перепитувати, якщо їм щось незрозуміло, не лякаються власної думки, їм цікаво, бо вони знають, що я не гримну: «Як? Ти у восьмому класі цього не знаєш?», а скажу: «Нічого, ми зараз із цим розберемось».

Щоразу, проводячи заняття з черговим учнем, я згадую, як пояснювала латинську своїй подружці. А на подружку не на свариш, не присоромиш її, не образиш, а поставишся із розумінням, терпінням і любов’ю.

Звичайно, не завжди буває просто знайти з учнем порозуміння. Бувають і такі, які відверто дратують, важко йдуть на контакт. Таким учням не варто нав’язуватися зі своєю дружбою – можливо, їм комфортніше працювати з учителем-наставником, а не з учителем-другом, бувають і такі. Бо дружба робить багато поблажок, що час від часу – добре, але погано, коли системно.

По-друге, репетитор займається з учнем у менш формальній обстановці, ніж шкільний клас, приділяє йому значно більше уваги, ніж учитель. Це сприяє товариським відносинам. Репетитор працює з конкретним учнем, робить все можливе, щоб той засвоїв знання якомога краще. У вчителя, на жаль, не завжди є така можливість. Під час проходження педагогічної практики я зрозуміла, що мало навчити клас – його спочатку треба заспокоїти і встановити дисципліну, адже більшість з учнів ще не до кінця усвідомлюють, для чого їм потрібно навчатися, не завжди поважають свого вчителя.

Але до вчителя, якого не поважають, ходити на додаткові заняття не будуть. А повага дає дуже багато. Вона породжує безліч інших позитивних почуттів: довіра, прихильність, щирість, відкритість, наполегливість, жага знань…

Тож ніколи не втрачайте повагу своїх учнів, уявіть, що вони ваші друзі, і самі зможете стати для них вірним і авторитетним товаришем!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Юліана Н.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;