Не таке страшне ЗНО, як його малюють: практичні поради випускникам

Для того, щоб добре скласти ЗНО, перш за все варто до нього як слід підготуватися: з допомогою репетитора або самостійно. Проте нерідко під час складання тестів можна допустити суто технічну помилку, так звану «дурну», коли ви ніби й знали відповідь на питання, проте через неуважність відповіли неправильно. Такі помилки можна допустити ще тоді, коли не вдається впоратися із хвилюванням. Тож як їх уникнути?

Правило №1. Завжди уважно читайте умову!

Це правило можна назвати першою заповіддю учнів і студентів. Дуже часто в умові криється прихована відповідь на запитання. Та навіть не це найголовніше. То як із реченням «Стратити не можна помилувати» - одна кома може стати вирішальною. Під час тестування найчастіше вирішальною може стати одна частка – «не». Порівняйте дві умови:

  1. У якому реченні потрібно ставити кому?
  2. У якому реченні не потрібно ставити кому?

Зараз візуально різниця помітна хоча б у тому, що одне речення довше за інше. Проте такої підказки не буде під час тестування, і неуважний абітурієнт може просто не помітити частку «не», особливо якщо у завданнях, які він виконував перед тим, в умові заперечення не було. Якщо додати до неуважності хвилювання і намагання якомога швидше впоратись із роботою через брак часу, зовсім не дивно, що можна допустити грубу помилку через таку, здавалося б, дрібницю.

 

Правило №2. Якщо не можете дати правильну відповідь на тест, виконуйте інші завдання, а через деякий час поверніться до нього і спробуйте відповісти.

Дуже часто трапляється так, що сконцентрувавшись на одному із тестів, учень не може помітити правильну відповідь, навіть якщо теоретично знає її. Це буває знову ж таки через хвилювання, а також через надмірну зосередженість, яка викликає втому. Можливо, ви справді не знаєте відповіді на тест. Проте буває так, що ви її знаєте, просто у стресовій ситуації, роздумуючи тривалий час над завданням, починаєте сумніватися у власних знаннях, перестаєте помічати очевидне. Тоді треба переключити увагу на щось інше. Якщо підсвідомо ви знаєте відповідь і пам’ятаєте правила, повернувшись за кілька хвилин до тесту, з виконанням якого виникали труднощі, ви без проблем оберете правильну відповідь.

 

Правило №3. Візуалізуйте відповідь!

Не знаю, чи спрацює це правило під час складання ЗНО не з української мови, а з іншої дисципліни, проте якщо вам потрібно обрати, наприклад, правильний варіант написання слова, а ви ніяк не можете впоратися із завданням, просто відтворіть усі можливі варіанти написання цього слова на чернетці. Дуже часто інтуїція і мовне чуття допоможуть вам обрати правильну відповідь. Мовне чуття в більшій чи в меншій мірі властиве всім носіям певної мови. Носій мови не замислюється над тим, чому у словах «стіл – стола» відбувається чергування. Розмовляючи так із дитинства, він звик, що у родовому відмінку цього слова «і» змінюється «о». Це для нього аксіома. У носія мови не виникає потреби в екскурсі в історичну граматику української мови – на інтуїтивному рівні він відчуває, як правильно, і частіше помилиться саме тоді, коли почне мудрувати.

Моя викладачка дуже часто повторює, що ми вивчаємо мову для того, щоб пізнати іншу людину. Те, яка мова є рідною для людини, нерозривно пов’язане з її способом мислення. Наведу простий приклад, який вперше почула від тієї ж викладачки, і який у цьому контексті є дуже промовистим. Які асоціації з’являться у вас, якщо ви почуєте слово «людина»? Чи подумаєте ви, почувши його, про те, що людина – це прекрасна частинка Всесвіту? Навряд. А ось носій грецької мови, цілком вірогідно, подумає. Тому що у грецькій всі три слова – «людина», «краса» і «всесвіт» - позначаються однією лексемою «косма». Тому носій грецької мови в першу чергу буде асоціювати людину з красою і всесвітом, на відміну від носіїв інших мов.

Або такий приклад. Одну й ту ж рослину українці називають барвінком, а росіяни – могильником. Перша назва утворилася від слова «барва», а інша – від слова «могила». Правда ж, різними будуть асоціації? А рослина та сама.

Цей  ліричний відступ я ввела з метою пояснити, як сильно відрізняється спосіб мислення і світовідчуття людини в залежності від того, носієм якої мови вона є, і наскільки це важливо. Тому мова – це не просто знакова система, а ще й спосіб пізнання людини, її світовідчуття. Візуалізація сумнівних слів на чернетці допоможе вам порівняти різні варіанти їх написання і вибрати той, який з якоїсь суб’єктивної причини «подобається» вам більше. Під час цього спрацьовує і зорова, і моторна пам’ять: ви могли це слово вже колись читати або писати і підсвідомо пам’ятаєте, як правильно. Помітивши правильний варіант серед інших, неправильних, ви оберете саме його.

Тож успіхів вам! Будьте уважними, прислухайтеся до рідної мови, і у вас усе вийде!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Юліана Н.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;