Цікаві факти про композитора
1. Батько Монтеверді був хіміком, а також практикуючим хірургом, був дуже передовою людиною. Італійський майстер народився в Кремоні в 1567 році і був єдиною дитиною. Він змалку отримував уроки від Марк’Антоніо Інженері, маестро рідного собору. До 15 років він уже створив свою першу композицію.
2. Монтеверді постійно критикували його колеги-композитори. Однак, найбільше він страждав від нападів теоретиків консервативної музики, зокрема, Джованні Марії Артусі. Артусі зауважив унікальну гармонічну мову Монтеверді у багатьох своїх роботах, включаючи гармонії в Четверту книгу мадригалів. Щоб відреагувати на критику Артусі, Монтеверді відповів у передмові до своєї нової публікації, П'ятої книги мадригалів, пояснюючи Артусі, що те, що він критикував так публічно, було просто новим способом мислення або практикою "секонда".
3. Монтеверді стояв на чолі перетворення опери з чогось, що виконувалось лише перед князями та елітою, у вид мистецтва, яке могло оцінити громадськість. За його часів складна ренесансна музика це було переплетення багатьох вокальних ліній. Однак композитори та виконавці прагнули до чогось нового, завдяки чому співак буде супроводжуватися допоміжними акордами та інструментами.
Саме так народилася опера. Перш ніж це було вперше публічно виконано, Монтеверді та його колеги-артисти збирались у аристократичних домах, щоб обговорити, як вони створюватимуть музичні драми. Отже, Монтеверді відкрив шлях для опери. Невдовзі він написав «Орфея».
4. Ще на початку опери Монтеверді зрозумів, що для успіху опери як нового музичного жанру вона повинна мати широку музичну структуру, що підтримує драматичний потік. Це пояснює, чому Орфей досяг такого величезного успіху. Однак Монтеверді придумав щонайменше 12 опер, які нібито втрачені. Єдиними творами, які збереглися, можна вважати вистави - Il Ritorno d’Ulisse in Patria (1640) та L’Incoronazione di Poppea, створений у 1642 році, безпосередньо перед його смертю. Обидві ці опери були виконані у оперному театрі у Венеції.
5. У 1599 році Монтеверді одружився зі своєю дружиною Клавдією Каттанео, яка була придворною співачкою. У пари було троє дітей, але одне з них померло ще в дитинстві. Через кілька тижнів після першого показу Орфея його дружина померла після багатьох років хвороби. Після її смерті Монтеверді пережив тривалу депресію, але повернувся назад після того, як його запросили створити оперу для шлюбу Франческо Гонзаги з Маргарет Савойською.
6. За роки керування базилікою Святого Марка у Венеції вона стала осередком музичної культури. Базилікою роками погано керували неефективні маестро, і в 1613 році адміністратори переконали Монтеверді взяти на себе відповідальність за музичні вечори. За короткий час Монтеверді повністю змінив базиліку, повністю реорганізувавши її. Він найняв нових музикантів, які були добре навчені, він поповнив склад бібліотеки і забезпечив майданчик, де репертуар "старого світу" та нові музичні композиції можуть об'єднатися. Звання директора він зберігав протягом наступних 30 років.
7. Мадригали були популярними в період Відродження, але на відміну від опери, яка була розроблена для солюючого голосу, мадригали були піснями, розробленими для співу кількома голосами. Монтеверді створив дев'ять книг мадригалів, які закріпили досягнення всіх майстрів пізнього Відродження. Однак це також відкрило шлях для створення нової естетики в музичному бароко.
8. Крім опери та мадригалів, він також відомий своєю колекцією духовної музики. Його пам'ятають як автора вражаючої кількості творів, виданих у Венеції між 1640 і 1641 роками. Збірка партитур була відома як Псалми Вечірні. Він також створив месу подяки в 1631 році.
9. Монтеверді не вдалося емоційно оговтатися від смерті дружини, незважаючи на музичне відволікання. Він вступив у священики у 1632 р., І в цей період він створив найкращу священну музику для Римо-Католицької Церкви.
10. Монтеверді і сьогодні поважається так само, як і в 17 столітті. Версії повної Четвертої книги мадригалів (1603) регулярно виконуються музичними ансамблями по всьому світу з аншлагами. Орфей, який вважається оригінальною оперою, досягнув приголомшливої слави, тоді як його містичну та прекрасну Вечірню 1610 року викладають і донині у класах.