Оперно-симфонічна музика. Частина 15. Ж. Б. Люллі

Був французьким композитором італійського походження, суперінтендантом музики Людовіка XIV. Він був музикантом і організатором, а також аристократом, Люллі домінував у всьому музичному житті Франції за часів Короля Сонця. Він є автором нових музичних форм: ліричні трагедії, мотети, французькі увертюри. Його вплив на всю європейську музику свого часу був великим і багато хто з найбільш обдарованих (Генрі Перселл, Джордж Фрідерік Гендель, Йоганн Себастьян Бах, Жан-Філіп Рамо) в тій чи іншій якості в боргу у композитора.

Приїхав до Франції у 1646 році, хлопчиком він увійшов до службової палати герцогині Монпензьє (la Grande Mademoiselle), яка хотіла вдосконалити свої знання італійської мови. У віці тринадцяти років, показавши серйозні здібності до музики, він навився грати на скрипці, гітарі, клавесині, був чудовим танцюристом і приєднався до Біг-бенду скрипалів короля, що складався з 24 інструментів.

У 1653 році Люллі танцював разом із королем у балеті Ночі. Він швидко завоював місце керівника нової групи: Бенду малих скрипок. Ідеальний придворний та кмітливий бізнесмен, незабаром він став першим придворним композитором, і його твори набули все більшої популярності. За підтримки Людовіка XIV він став камер-композитором , а тоді суперінтендантом королівської музики. У 1661 році, він одружився на Мадлен Ламберт, батько якої Майкл Ламберт, керівник музики в "Мадемуазель де Монпенс'є". У них було шестеро дітей, троє синів, які, у свою чергу, були музикантами (Луї Жан-Батист II і Жан-Луї) і три дочки, старша Катерина Магдалина вийшла заміж у 1684 році за Жана-Ніколя де Франсіна, який стане наступником Люллі на чолі Королівськкої музичної академії.

З 1664 року Люллі регулярно працював з Мольєром (який називав його "розпусником"), створюючи комедійні балети, але не відмовлявся від (серйозних) придворних балетів. Його стиль - це поєднання комедії, балету та співу: "Любов доктора" в 1665 році "Пастирський комікс" у 1667 році, "Жорж Дандін" у 1668 році, "Містер де Пурсоньяк" у 1669 році, "Буржуа Джентілхом". Але в 1671 році ці двоє посварилися і стали найлютішими ворогами.

У 1672 році Люллі купив Перріна на честь Королівської музичної академії. Почесний та багатий композитор, через рік створив музичну трагедію, затьмаривши прихильність, якою користувалися у короля усі драматичні композитори свого часу: Марка-Антуана Шарпентьє, Андре Кампра, Луї-Ніколя Клеромбо. Його улюбленим лібретистом був Філіп Кіно.

У 1681 році Люллі досяг піку своєї кар'єри ставши секретарем короля. Його запам’ятають як справжнього творця французької опери. Він написав 14 ліричних трагедій, з яких найкращими є, мабуть, Тесей (1675), Атіс (1676), Фаетон (1683) та Арміда (1686). Для церкви він написав понад 20 великих мотетів, у тому числі знаменитий Te Deum 1677 року, а також 11 невеликих мотетів італійського стилю. Бюст для могили створив Антуан Койсевокс в базиліці Богоматері у Парижі. Ним захоплювались музиканти того часу, його безперервно грали до Революції 1789 року, його вплив був величезним у Франції та на його співвітчизників, як Франсуа Куперен, Марен Маре, Мішель-Рішар Делаланде, Жан-Філіп Рамо, а також по всій Європі. Охоронці традицій у 1733 р. Підігрівали так звану сварку Люлістів та Рамістів. Деякі його студенти сприяли поширенню впливу його стилю за межами Франції: у німецьких країнах Георг Муффат (який також описав у передмовах до своїх видань практику Люллі для інструментування, орнаментації, та дисципліни оркестру), Йоганн Сигізмунд Куссер , Йоганн Каспар, Фердінанд Фішер та італієць Вінченцо та Агостіно Стеффані Альбрічі.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Олександр Б.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;