Педагогічні методики раннього розвитку. Частина 2

Продовжуючи тему минулої статті, розглянемо деякі педагогічні методики раннього розвитку, їх особливості та ефективність. Ми вже ознайомилися з педагогікою Марії Монтессорі та Гленна Домана. Сьогодні розглянемо методики Зайцева, Железнових та Віннікота, дізнаємося засади Штайнерівської педагогіки. Які ж переваги та недоліки цих методик?

Методика Зайцева

Методика Зайцева полягає у створенні цікавих навчальних матеріалів. Вчений пропагує заняття у формі гри. Для цього він розробив систему таблиць, карток, кубиків та фонетичних вправ. Цікаво, що на кубиках Зайцева зображені не звуки, а склади. Таким чином, діти вчаться мислити та будувати слова.

Методика Железнових

Методика, розроблена Катериною та Сергієм Железновими, ґрунтується на музичному розвитку дітей. Автори переконані, що дітям легше розуміти і сприймати слова через пісні та музику. Тому потрібно спочатку навчити дитину співати. Железнові розробили методику «Музика з мамою», що заохочує подачу матеріалу у формі гри, щоденну зарядку під музику, рухомі рольові ігри, ознайомлення з основами музичної грамотності та спів під караоке. Для цього педагоги розробили музикальні уроки на дисках.

Вальдорфська (Штайнерівська) педагогіка

Автор Вальдорфської педагогіки – Рудольф Штайнер, засновник антропософії. Ця методика полягає в зосередженні уваги на розвитку уяви та фантазії дитини, заохочення художнього та нестандартного мислення. Штайнер переконаний, що до 6-7 років навчати дитину непотрібно. Весь розвиток полягає у грі, а головне завдання педагога «наповнити дитину почуттям, що світ добрий». Дошкільна освіта включає в себе різні регулярні практичні заняття (малювання, ліплення, випічка, садівництво). Автор вважає. Що дитина готова навчатися, коли втратила молочні зуби – приблизно у 7 років. Штайнер пропагує поділ дітей у школі не за академічними здібностями, а за їх темпераментами. Також він проти будь-якої системи шкільного оцінювання.

Методики Віннікотта

Віннікотт заохочує розвиток дитини у контексті арт-терапії. Його методика «Каракулі Д.Віннікотта» спрямована на розвиток здібностей до малювання. Також вчений виділяє декілька стадій проходження дитячої творчості:

На першому етапі діти малюють каракулі (2-4 роки)

На другому починають малювати чіткі лінії, кола

Схематичне малювання, зокрема, природи та людей (5-6 років).

Стадія описового реалізму, коли дитина може копіювати предмети і форми (7-8 років)

Стадія зорового реалізму (9-10 років)

Віннікотт переконаний, що усі ці етапи відображають формування особистості дитини та її сприйняття світу. Крім цього Віннікотт, пропагує ідею «фасилітуючого оточення» – сприятливою обстановки, яка б мотивувала дитину до розвитку та творчості, забезпечення її всім необхідним. Така концепція певною мірою перегукується з методикою Монтессорі.

Таким чином, на Ваш розгляд були представлені найпопулярніші та перевірені часом методики раннього розвитку від авторитетних педагогів та психотирапевтів. Вони розроблені з метою прискорення та покращення якості навчання. Ви можете вибрати таку, яка б підійшла саме Вашій дитині, враховуючи її характер та особливості її розвитку. Не забувайте, що кожна дитина особлива, тому її розвиток теж індивідуальний. У свою чергу, батьки можуть лише допомогти дитині реалізувати весь свій потенціал, прискорити пізнання світу та зацікавити до навчання. Тож слідкуйте за новинками педагогіки та дбайте про фасилітуюче оточення та гармонійний розвиток своєї дитини. Інвестиція в навчання - це завжди інвестиція в майбутнє. Від Вас залежить, наскільки всесторонньою та впевненою в собі особистістю виросте Ваша дитина. 

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Вікторія П.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;