Підготовка до іспитів рівнів A 1, A 2. B 1, B 2.

Підготовка до складання іспиту на сертифікат певного рівня вимагає великих зусиль і багатогодинної напруженої інтелектуальної праці як учня так і репетитора. Дуже добре, що в розпорядженні як перших так і других знаходяться якісні, сертифіковані Goethe Institut навчальні комплекси, які являються методичним і навчальним підґрунтям якісної співпраці. Добре себе в роботі зарекомендували підручники „Schritte international. Kursbuch + Arbeitsbuch” видавництва „Hueber”, „So geht`s noch besser zum Goethe - /ÖSD – Zertifikat B1, Testbuch mit 3 Audio-CDs” видавництва „Klett”, „Fit für Goethe-Zertifikat B 2” видавництва „Hueber”.

 Дуже доречним вважаємо зробити застереження, що завдання на іспиті з певною періодичністю частково змінюються. Тому необхідно кожного року бути в курсі цих змін, щоб можна було заздалегідь підготуватися до нового формату проведення іспиту.

 Наявність навчальних матеріалів не звільняє репетитора від необхідності:

- вивчати індивідуальні особливості і потреби кожного учня ;

- складання індивідуальних програм;

- врахування особливостей пам`яті і комунікативних навиків учнів тощо.

 Практичне користування німецькою мовою передбачає засвоєння на належному рівні чотирьох її аспектів без оволодіння якими неможливо скласти іспит будь-якого рівня а в подальшому не дозволяє почувати себе комфортно в мовленнєвому середовищі.

 Цими основними аспектами є наступні:

- читання і розуміння змісту німецькомовних текстів (Lesen);

- аудіювання усного мовлення. На іспиті пропонується одноразове або дворазове прослуховування мовлення на німецькій мові (оголошення по радіо, реклама, діалог тощо) (Hören);

- писемне мовлення, яке передбачає вміння написання повідомлення, листа, есе тощо (Schreiben);

- усне мовлення – вміння зробити повідомлення-презентацію на задану тему і поспілкуватися в діалозі (Sprechen).

 Принагідно необхідно зауважити, що рівень оволодіння цими мовленнєвими навичками перевіряється при складанні іспиту комісією в Goethe Institut.

 Підготовка по оволодінню кожним з названих вище аспектів вимагає від репетитора фахових навичок і використання широкої палітри методів різного ступеня складності а також вмілого маніпулювання ними в залежності від рівня підготовки кожного учня.

 В цьому повідомленні розглянемо особливості роботи при підготовці до розуміння усного мовлення а також пропонуємо деякі рекомендації з власного досвіду роботи.

 Під час багаторазових поїздок до Німеччини на довший чи коротший термін в службових чи приватних справах ми спостерігали як важко розуміти мовлення на слух. Це особливо відчувається в ситуаціях коли слухач не є учасником діалогу а тільки намагається зрозуміти мовлення двох чи більше носіїв мови, які спілкуються між собою. Такі польові спостереження підвели нас до висновку, що цей аспект засвоєння мови є найважчим. Текст можна читати швидко або повільно. Будувати ланцюжок свого висловлювання доступно довільно і граматичні чи артикуляційні недоліки не надто порушать якість комунікації. При написанні тексту є можливість скористатися словником чи іншими підручними матеріалами. А розуміння мовлення на слух вимагає миттєвої реакції нашого органу слуху і миттєвої обробки інформації в корі головного мозку. Над цим вмінням потрібно працювати довший час і в ідеальному випадку тривалий час жити в мовленнєвому середовищі.

 Необхідно також зауважити, що ми обговорюємо труднощі, які мають місце при аудіюванні літературного мовлення. Про проблеми, які виникають при спілкуванні на діалектах тут зупинятися не будемо. Це тема окремого ґрунтовного дослідження.

 Названі вище сертифіковані Goethe Institut навчальні комплекси складаються з Kursbuch і Arbeitsbuch а також Lehrerhandbuch або Lehrerheft. Корисним для учнів в Lehrerhandbuch або Lehrerheft є розділ Transkriptionen, в якому розміщено всі тексти підручників для учня, які пропонуються для аудіювання.

 Ми вважаємо, що аспект Hören учень має тренувати самостійно, виконуючи методичні настанови репетитора. Такий підхід дозволяє не тільки досягти бажаного результату але й суттєво економити кошти. Нижче пропонуємо орієнтовний алгоритм роботи при засвоєнні даного аспекту мовлення:

- ґрунтовне ознайомлення з друкованим текстом у розділі Transkriptionen. Особливу увагу необхідно звернути на засвоєння невідомої лексики, яку містить текст;

- аудіювання тексту з зоровою підтримкою. Кожна лексема вимагає окремого засвоєння на слух. Аудіювати текст необхідно до відчуття, що є добре розуміння без зорової опори:

- аудіювання тексту без зорової підтримки до відчуття, що всі речення добре сприймаються на слух.

 Затрата часу на цьому етапі роботи для кожного учня суттєво відрізняється. Швидкого результату досягають, як правило, учні з натренованим музичним слухом.

Дякую за увагу. Якщо написане вище принесе комусь користь, то будемо дуже раді. До зустрічі в наступному блозі.

Рейтинг:4.33 з 5

На основі відгуків 3 користувачів

Автор: Микола К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;