Підвищення ефективності вивчення «Орфографії», або як вивчати складні теми з орфографії, щоб задіяти довготривалу пам’ять і не забути вивчене до ЗНО

Вивчати українську мову варто по розділах. До речі, їх упорядковано саме так, щоб знання, отримані при вивченні попереднього розділу, були частково основою для вивчення нового матеріалу наступного. Одним із складних та великих за обсягом є « Орфографія», у якому вивчаємо правила написання слів.

 

Чому кожній людині, незалежно від професії в майбутньому, варто досконало знати, як правильно писати слова?

По-перше, ким би Ви не стали у житті, потрібно писати грамотно, щоб змогти навчити цього своїх дітей. Адже коли діти навчаються у молодшій школі, то їм необхідна допомога в навчанні.

По-друге, грамотність письма – це навичка,  потрібна у 90 % професій: учитель, вихователь, програміст, перекладач, журналіст, юрист. А кожній людині потрібно вміти написанні заяву, коли знаходиш на роботу чи  коли дитина іде до школи.

По-третє, грамотна людина справляє гарне враження на інших, її поважають.

Запитаєте, чому, на мій погляд, не така важлива «Фонетика», яка вивчає звуки, їх вимову? Для філолога важливі всі розділи, а от для людини, яка не навчає мови інших, не обов’язково знати класифікацію звуків.

Усі теми «Орфографії» важливі.

 

Поради, які підійдуть для вивчення усіх тем розділу "Орфографія".

1. Щоб набути практичних навичок грамотного письма, людині потрібно запам’ятати правила з теми і вміти їх застосовувати практично.

2.  Для цього важливо при вивченні кожної теми виконувати багато вправ зі словами, у яких є потрібні нам орфограми, особливо словникові диктанти, «встав пропущену літеру» чи тестові завдання.

3. Перевіривши орфограми, виписати ті  слова, у яких були помилки.

4. Потім варто пояснити, за яким правилом написано кожне слово. Науковці, які досліджували особливості короткотривалої та довготривалої пам’яті людини, зробили такий висновок: для того, щоб задіяти довготривалу пам’ять, потрібно вивчати й повторювати матеріал тричі. Уперше тоді, коли ознайомлюєшся із правилами та виконуєш практичні вправи. Вдруге – тоді, коли виконуєш домашнє завдання, тобто знову повторюєш правила й застосовуєш їх. Утретє варто повернутися до цієї роботи перед вивченням нової теми. Саме така робота, при якій учень не менше, ніж тричі працює з темою практично, дає успішний результат.

А як бути, коли тема має багато нової для вас інформації й нелегко запам’ятовується? Я пропоную звертатись до лайфхаків, обирати найважливішу інформацію, виписувати її на папір. Чому  пропоную записати те, що важко вдається запам’ятати, а не, скажімо, за той час прочитати кілька разів?

Науковці довели, що, коли людина читає, то вона відтворює чужу інформацію, її мислення націлене на те, щоб розпізнати й зрозуміти написане. Коли ж ми записуємо якусь інформацію, особливо нову, наш мозок працює зовсім по-іншому. Тоді в мисленні відбуваються не тільки ті процеси, що й при читанні (розпізнавання та ідентифікація інформації), а ще й інші. Людина аналізує прочитане, вибирає основне із нього і вже самостійно записує. Те, що ми записуємо, вже є створене нами. Воно залишається в пам’яті набагато простіше й надовго.

За словами Конфуція, «те, що я чую, я забуваю; те, що я бачу, я пам’ятаю; те, що я роблю, я розумію.» Ці три прості твердження обґрунтовують необхідність використання активних методів навчання. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок».

Отже, прочитавши, записавши, зрозумівши потрібну інформацію, Ви мусите виконати багато практичних вправ і пояснити причину вибору кожної орфограми. Якщо є кого навчати конкретної теми чи її частини, доцільно зробити й це, бо тоді, коли можете когось навчити, ви стаєте «майстром».

Спробуйте – і будете вражені результатом своєї роботи…

Список використаних джерел:

1. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Науково-методичний посібник. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 9 с.

 

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Мар'яна Т.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;