Поняття індивідуального підходу у навчальному процесі.

Доброго дня. Мене звати Олександра і я вчитель польської мови. До цієї професії привело мене життя і доля. З самого раннього дитинства у мене була тяга до цієї складної справи. І ось, коли подорослішала, почала практику, то зрозуміла, що не все так просто з дітьми. Важливу роль, щоб стати успішним вчителем, відіграють дуже багато факторів. Один з них – індивідуальний підхід до кожного учня/учениці.

На сторінці, рекламному буклеті чи на просторах Інтернету цей вираз зустрічається дуже часто, проте не кожен вчитель і на жаль далеко не кожна дитина розуміє його значення. І одразу виникає запитання: чому сам учень повинен орієнтуватися у його суті? Відповідь проста: бо процес навчання – це ніщо інше як взаємодія мінімум між двома людьми. Тому, вважаю за необхідне проявити зміст та суть даного поняття.

Кожна людина має свій темперамент, характер, по-різному може проявляти свої емоції, реагувати на певні ситуації, сприймати дійсність. Тож як вчитель, так само і учень/учениця повинні розуміти, що перед ними перш за все є людина. У навчанні необхідно звертати увагу на психофізіологічні риси, оскільки вміння побачити настрій людини, характер, емоції – це шлях до успіху та поваги обох сторін. Наприклад, учениця прийшла на заняття засмученою, бо сталася неприємна подія в її житті і вчитель одразу почав перевіряти домашнє завдання і подавати новий матеріал. Чи учениця його засвоїть? Ні! Бо в її голові зовсім інші думки, переживання. Але якщо вчитель вчасно помітить смуток на обличчі, запитає як справи чи чому такий сумний вираз обличчя і дасть влучні, доречні поради або ж просто підтримає, то між ними з'явиться зовсім інший, набагато тісніший зв'язок, виникне справжня взаємодія. Учениця дещо розслабиться, відчує теплоту, а заняття пройде в теплій атмосфері, а в такій атмосфері сприйняття до нового зростає.

Так само відбувається, коли учениця перебуває в піднесеному настрої. Під час своєї практики я помітила, що за таких умов результати кращі, продуктивність зростає. Взаєморозуміння між вами міцнішає, навчання приносить радість, а ця радість приносить ефективність та краще засвоєння матеріалу.

Окрім цього, відсоток того, що вчитель, знаючи особливості учня/учениці, більш вдало підбере методики подачі матеріалу, різноманітні вправи – зростає в рази! Знаючи те, які види вправ більше до вподоби учню/учениці і власне роблячи їх – ви збільшуєте шанс того, що зацікавлення збільшиться, а отже і засвоєння тих чи інших тем теж.

Якщо йдеться про групу дітей, то помітити певні зміни у поведінці чи характері стає важче, проте можливо запобігти негативному налаштуванню до навчання зі сторони учня/учениці. Можна використати мотиваційні картки чи картки з хорошими побажаннями і я вам гарантую, на ваших обличчях з'явиться усмішка, а процес навчання стане приємним та гармонійним.

Слід акцентувати увагу на хорошому, а не поганому – це збільшить шанс того, що у всіх учнів буде хороший настрій впродовж не тільки вашого уроку, а й на весь день. А це точно залишить приємне враження про вас у душі учнів і вже на наступні уроки вони приходитимуть з усмішками, налаштовані на позитив.

Отже, у педагогічній діяльності йдеться не тільки про передачу знань, а й про співчуття, співпереживання, підтримку з боку обох сторін. Не варто забувати про те, що всі ми люди. Тож індивідуальний підхід у навчанні – це, на мою думку, перш за все взаємна взаємодія між учнем та вчителем, який в свою чергу здатний перетворити її у максимальну ефективність від навчального процесу. Любити своїх учнів замало, треба ще вміти їх відчувати.

Рейтинг:4.8 з 5

На основі відгуків 15 користувачів

Автор: Олександра М.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;