Хочу поділитись своїми думками з приводу тестових зошитів для 9 класу за новою програмою та підручників. Виникло декілька питань.
У нас ЗНО буде за якими підручниками? Інформація у різних підручниках абсолютно різна та, інколи, протилежна. Нічого не маю против жодного автора, але як бути учням, які вчаться за різними підручниками.
Чи може до ЗНО готуватись по всіх? Розумію, що укладальники тестових питань до ЗНО будуть намагатись уникати таких недоречностей у питаннях, що можуть викликати суперечки. Тоді виникає питання до укладальників тестів для учнів, що є у продажі.. Для чого в тестах питання, які можна вважати абсолютно недоречними, чи спірними? Для чого учням інформація застаріла та недоречна з точки зору сучасної школи. Учень не повинен бути банком знань, у них у всіх є Інтернет, а от питання логіки, закономірностей мають бути в пріоритеті. Переглянувши декілька тестових зошитів з географії для 9 класу, прийшов до висновку, що вчителю аж ніяк не можна на них орієнтуватись, так само як і учням. Це буде злочином проти учнів. Намагаюсь укладати тести самостійно, хоча розумію, що це теж абсурд. Лікарчук зі мною погодиться. Для цього повинні бути справжні фахівці. А видання тестових зошитів - це просто бізнес. Ну і ще одне. Мабуть до кожного підручника мають бути сої тести, щоб не було різних недоречностей, які я помітив під час аналізу тестів та підручників.
Ось тільки деякі з цих зауважень.
Тестові завдання для 9 класу Пугач М.
У варіанті 1.”Вторинний сектор економіки” завдання 2. зазначається вказати центр виробництва труб, хоча в переліку варіантів відповідей вказано райони чорної металургії.
У завданні 4. Вкажіть виробництво легкої промисловості, якій належить провідне місце в структурі розвитку:
а) виробництво взуття; б) виробництво одягу;
в) виробництво тканин; г) виробництво трикотажних виробів.
Учні, що вчаться за підручником Гільберг Т.Г. не можуть визначити правильну відповідь, оскільки зазначено, що трикотажна промисловість входить до складу текстильної. Цитата: “Провідне місце за вартістю виробленої продукції у складі легкої промисловості України посідає виробництво текстилю. До його складу входять підприємства, які виробляють тканини, неткані матеріали, трикотажні, текстильно-галантерейні та інші вироби (мал. 92).”
Під сумнівом і доречність питання № 9 про лідерів суднобудування у світі. За підручником Гільберг Т.Г. зазначається, що лідерами є Японія й Республіка Корея. Хоча станом на 2015 рік лідерами є Південня Корея, Японія, Китай. Учні ніде не мають за підручником визначити роль Росії та Німеччини, хіба що інтуїтивно.
Вар. 2. Питання № 8. Встановіть відповідність між продукцією та центрами машинобудування:
1) зернозбиральні комбайни; а) Одеса;
2) грунтообробні машини; б) Олександрія;
3) жниварки; в) Кропивницький;
4) сівалки. г) Бердянськ;
д) Львів.
У підручнику взагалі не сказано про жоден із зазначених центрів, відсутня ця інформація і в атласах. Якщо це питання для олімпіад, то приймаю. Питання тільки як працюють ці підприємства на даний час.
Вар. 4 Вторинний сектор економіки. Вкажіть центр виробництва шовкових тканин:
а) Вінниця; б) Суми;
в) Черкаси; г) Луганськ.
Підручник не містить жодної інформації про зазначені центри.
Завдання 5. Вкажіть центри виробництва калійних добрив:
а) Кам’янське; б) Калуш;
в) Вінниця; г) Стебник.
Питання взагалі недоречне. Видобуток калійних солей в Калуші давно припинено. Підприємство “Оріана” припинило своє існування через екологічну катастрофу та фінансові труднощі. Чи це історична географія?
Якщо я в чомусь не правий, чекаю ваших зауважень. Відкритий до діалогу
Лешкевич В.В. Стаття розміщена в групі "Шкільна географія та економіка" , адміністратором якої є автор даної статті