Проектне навчання на уроках англійської мови

2020-07-17

Тетяна Р.

Як вчитель я зустрічаю рекомендації використовувати проекти повсякчасно, як мама – вже переробила, переклеїла, перемалювала ночами достатньо найрізноманітніших завдань, щоб переконатися – не всі проекти однаково корисні. Тож чи варто використовувати цей метод?

Зізнаюся, мій власний досвід починався невдало, довелося перечитати безліч літератури, перебудовувати план уроку вже після його початку, знову звертатися до порад інших вчителів, вибудовувати свій власний шлях до результату… Тож далі поділюся декількома висновками, народженими в битві за цікавий і корисний проект.

1. Вибір теми. Вона повинна бути цікавою для учнів, а не для вчителя. Мені пощастило, як вчитель англійською можу обирати фактично будь-які напрямки. Наприклад, якось діти створювали проект про комп’ютерну гру і дуже пишалися результатом. Звичайно, вони використали потрібну лексику і нові граматичні структури, але ж з яким захопленням учні представляли результат своєї роботи!

2. Поділ на групи. Тут все залежить від віку, самої групи, мети вчителя, стосунків з класом. Звичайно, можна довіритися долі (існує безліч способів, як поділитися на групи, від папірців одного кольору до комп’ютерних програм), або ж призначити групи, а можна навіть довірити поділ самим учням. Але рішення має бути остаточним і не підлягати перегляду, з самого початку учні повинні знати, з ким працюють.

3. Чіткі критерії оцінювання. Якщо це проект шкільний – учні повинні чітко розуміти, за що отримують певну оцінку. Ці критерії можна розмістити в класі, щоб діти не забували, що від них очікують.

4. Розділення ролей. Кожен учень повинен бути задіяний в проекті. Тому ще перед початком виконання завдання діти розділяють обов’язки. Якщо це один із перших проектів, допомога вчителя просто необхідна. Кожен повинен отримати завдання відповідно до власних можливостей і здібностей, тобто якщо результатом має стати постер, необов’язково всі мусять малювати чи писати вірші... Насправді в такому завданні безліч ролей, від пошуку інформації до контролю використання визначеної лексики. А якщо це відео, крім акторів не обійтися без оператора, декоратора, костюмера… Але абсолютно кожен учень повинен бути задіяний у проекті, без винятків.

5. Безпосередня робота над проектом - теоретично найцікавіший для учнів етап. Теоретично… Насправді з часом вони захоплюються роботою, починають переживати за результат. Але щоб досягти цього, вчителю доведеться немало зробити. Постійно контролювати процес виконання, заохочувати, пояснювати… Виконання проекту – це не урок малювання і не списування статей з інтернету, і тим паче не домашнє завдання для батьків. Тому краще зробити десять малесеньких крочків з досяжною метою, ніж переписати гарний текст з Вікіпедії. Насправді цей пункт заслуговує окремої великої статті з багатьма літерами, тож просто зазначу – робота над проектом – це не тільки робота учнів, але й завдання для вчителя.

6. Якщо щось зовсім не працює, завжди можна зупинитися, змінити завдання, пояснити його ще раз, впевнитися, що діти розуміють, що від них вимагається, вони мають все необхідне для його виконання і не страждають над нездійсненною задачею.

7. Представлення результатів. Проект виконується не для того, щоб отримати миле місце в смітнику, і навіть не в столі вчителя. Результати повинні бути представлені, оцінені і похвалені. При чому останній пункт надважливий. В будь-якій роботі, навіть неідеальній, є мільйон приводів для похвали. Тобто сказати Ой ні, це щось не те – це просто провал, при чому не для учня. Якщо є чіткі критерії з пункту 3, оцінка повністю обґрунтована і не стане сюрпризом для учнів. Плюс завжди можна похвалити сильні сторони.

8. Мій особистий лайфхак: якщо дати дітям кольорові маркери, олівці, блискітки, робота йде набагато веселіше. Що вони тільки не вигадають, щоб пописати отим прикольним маркером! Чим старші діти, тим з більшою радістю вони виводять текст фломастерами і посипають його блискітками. Крім того, щоб щось взяти, потрібно попросити це, англійською… Тут можна відпрацьовувати граматичні структури, в залежності від рівня класу, фрази можуть бути достатньо складними. Це вже не кажучи про те, що назви шкільного приладдя діти знають ідеально.

Проектна робота може бути цікавою і корисною, але за умови ретельної підготовки кожного етапу її виконання. Особливо непросто організувати перші проекти, але з часом діти звикають до такого виду діяльності, захоплюються завданнями з викликом і пишаються результатом власної роботи. Тож, напевно, головне прислухатися до дітей, слідкувати за їх реакцією та зайнятістю проектом. Все ж головна мета – це навчання, а проект – це лише один із способів засвоїти нову інформацію.

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Тетяна Р.

Автор та репетитор на BUKI: Тетяна Р.

Викладаю англійську. Для всіх) вчити мову цікаво)

Ціна

400 грн/год

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора