Навчання неможливе без любові та уваги. Коли батьки віддають своїх дітей до школи, подібні питання виникають знову і знову. Що можуть зробити батьки для підтримки своїх дітей? Як дітям зберегти свою природну цікавість, замість того, щоб втратити будь-який інтерес до «навчальних фабрик»? Як діти можуть вчитися через гру або як можна поєднувати “навчання та ігри”?
Тут батькам слід пам’ятати, що виховання та освіта завжди пов’язані з нашими почуттями. Успішне навчання в основному відбувається в стимулюючій, вдячній атмосфері - будь то в сім’ї, в дитячому садку чи в школі.
Чи повинні діти вчитися через гру?
Гра певною мірою є основною роботою кожної дитини. Однак, старші групи дитячого садка, батьки запитають, чи вчать вони “щось правильно” і, таким чином, менше грають. Що таке “якість навчання” в дитячому садку?
Діти повинні навчитися майже всьому, що має значення в житті, через досвід. Вони найкраще навчаються, коли почуваються в безпеці. Діти - природжені дослідники. Вони хочуть пізнати і дослідити свій світ. Рушійною силою є їх допитливість та власна активність.
Тому ігрові та навчальні простори потрібні, бо вони дозволяють їм робити відкриття, відчути, що навчання приносить задоволення. Таким чином вони стабілізують свою мотиваційну систему.
Гра та навчання однакові перші кілька років життя. Ігровий час - це навчальний час, особливо коли мова йде про роботу в дитячих садках. Гра дозволяє дитині перевірити нові вміння, вигадати рішення та стратегії для дедалі складніших проблем та впоратися з емоційними конфліктами. Гру можна розглядати як незамінне джерело задоволення, впевненості в собі та задоволення від навчання кожної дитини. Діти залишаються дослідниками лише в тому випадку, якщо ви надаєте їм можливість вчитися самовизначено. Вони можуть досягти успіху, якщо розуміють навчання як власну справу.
Успішне навчання відбувається, коли діти неодноразово переживають авторство і коли дорослі доброзичливо оцінюють їх досягнення. Вивчення іноземних мов варто починати з 3 років у формі гри та мультимедії. Такий процес навчання не повинен бути обтяжливим, а як ознайомчий процес. Не потрібно чекати від дитини миттєвих результатів.
Яка порада батькам та вихователям?
З біологічної точки зору гра - це основна потреба людини. У грі дитина знайомиться зі своїм соціальним та матеріальним оточенням, намагається зрозуміти його та намагається впливати на нього. Гра - це дуже складний акт. Давайте подивимося для прикладу, як діти граються з кубиками.
Будівельні блоки були надані батьками або вчителями. У цьому полягає зовнішній подразник. Сам матеріал стимулює дітей до будівництва. Вам не потрібні будь-які вказівки. Їх уявлення про вежі, сам матеріал та фантазія - це компоненти, необхідні для створення конструкції. Так працює і вивчення іноземної мови. Купіть необхідні розмальовки, книжечки чи магнітики. Завантажте цікаві відео чи мультики для відповідного віку на мові, яку вивчаєте.
Діти орієнтуються на реальні умови та включають свою фантазію. Спільно побудована вежа базується не лише на моторизованій спритності. Купіть дитячу навчальну дошку та мігнітики. Дайте дитині змогу будувати різні слова з буквочок магнітиків чи зображувати сказане вами слово.
Відповідні процеси уточнення створюють можливість набути емоційних та соціальних навичок. У дитячій грі постійно висуваються вимоги до окремих областей мозку. Кожна ігрова ситуація містить багато питань, для вирішення яких повинні бути активовані цілі асоціації нервових клітин. Це добре.
Оскільки нервові клітини можуть розвиватися і взаємодіяти між собою там, де конкретні завдання вимагають рішення. В успішній грі відбувається постійна взаємодія між реальною дією та фантазіями. Ці складні процеси стимулюють нервові клітини мозку.
Що таке речовини, що передають інформацію?
З кожним додатковим кубиком, який діти вкладають у вежу, зростає напруга щодо того, чи вежа витримає. Радість від успіху зрештою призводить до вивільнення власних гормонів щастя. Оскільки діти хочуть відчувати благополуччя знову і знову, вони почнуть будувати спочатку - навіть якщо вежа впаде. Це ж і стосується іноземних слів. Ви повинні щодня повторяти дитині у невимушеній атмосфері (під час прогулянки чи спільної гри).
Утворюються і виділяються різні речовини-месенджери. Діти повинні мати широкий спектр успішних процесів проектування, щоб їх сприйняття могло правильно розвиватися. Це найкраще працює в грі.
Спроба „навчити” дітей чомусь у зв’язку з такою діяльністю насправді може лише порушити надзвичайно складні процеси зв’язку. Однак це не означає, що батьки повинні бути повністю ізольованим від процесу навчання. Зверніть увагу на те, що саме цікавить дитину і перетворіть це у процес навчання. Спільна робота може бути дуже продуктивною. Гра дуже важлива для розвитку мозку дитини.
Наукові дані, швидше за все, вказують на те, що діти погіршують свій розвиток, якщо їм не дозволяють або навіть відмовляють у будь-якому виді грі. Скептицизм, який виявляють деякі батьки, коли запитують, чи достатньо навчаються діти під час гри та навантажують дітей різними гуртками, не даючи їм відчути дитинство сповна. Значне збільшення навантаження в ранній розвиток дитини робить прямо протилежний ефект.
Чи означає це, що батьки не можуть нічого “вчити” своїх дітей, а тільки гратися?
Дитина повинна вчитися сама, це стосується внутрішніх процесів проектування. Батьки, вихователі та вчителі можуть давати пропозиції, щодо вирішення проблем, що виникають, але це не повинно бути обтяжливим для дошкільника.
Якщо в процесі занять не враховується індивідуальний розвиток дитини, тоді діти відчувають натиск. Виникає стрес. Тоді емоційний компонент у навчальних процесах відсутній - тобто здатність та готовність засвоювати інформацію. Нервова структура, яка так важлива для подальших процесів навчання та запам'ятовування, може, просто, не сприймати поданий матеріал.
Гра та навчання нерозривно пов’язані на ранніх стадіях розвитку дитини. Небезпека виникає, коли у дорослого немає емпатії, коли програма має вищий пріоритет, ніж передбачуваний процес розвитку в мозку дитини.
Багато дитячих садків бачать себе в традиціях Марії Монтессорі або Фрідріха Фребеля. У цих концепціях основна увага приділяється індивідуальному розвитку дитини.
Для того, щоб людина була готова вчитися протягом усього свого життя, вона повинна пережити багато приємних ігрових та навчальних ситуацій у дитинстві. Передумовами успішного навчання є емоційна захищеність і безпека. Діти хочуть відкрити світ і випробувати їхні варіанти дій.
З народженням дитини відбувається принципова зміна нашого спільного життя. Виникає нова відповідальність. Той, хто хоче відкрити майбутнє для своєї дитини, повинен намагатися координувати свій розвиток та розвиток дитини. Потрібна сімейна політика, яка повинна бути зрозумілою дитині.
Батьки повинні надавати своїм дітям емоційну безпеку та пропозиції, зміцнювати їх впевненість у собі, сприймати почуття своїх дітей та розмовляти з ними про почуття. Ви повинні встановити межі і дозволити своїм дітям також відчувати розчарування.
Окрім достатнього матеріального забезпечення сімей, хороша сімейна атмосфера та регулярні сімейні заходи особливо важливі для добробуту та перспектив дитини в майбутньому.
Педагоги та вчителі можуть краще допомогти окремим учням, якщо вони можуть прийняти їх такими, якими вони є, з їх слабкими сторонами в спробах навчання або в соціальній поведінці.
У школах, в яких учні мають пріоритет над предметами, а педагогічні стосунки на першому плані, вчителі з нетерпінням чекають кожного питання та пропозиції, що надходить від учнів.
Отже, успішне навчання відбувається перш за все, якщо викладачам вдається виявити до своїх учнів відданий інтерес. Дітям потрібні дорослі люди, які їм довіряють, стимулюють, пропонують допомогу та супроводжують їх на їхньому навчальному шляху. Діти швидко засвоюють різні речі, відрізняються своєю мотивацією, концентрацією та стратегіями навчання.