Процес виховання моральних почуттів в молодшого школяра.

Почуття в житті людини відіграють особливу роль. Вони нічого не створюють на відміну від мислення або уяви, але без них не обійтися, особливо у творчості. Без високих почуттів і натхнення не можна уявити ні виробничу, ні наукову, ні художню діяльність людини. Велике значення почуття відіграють і в стосунках між людьми. Чим тонше відчуває і переживає людина, тим краще вона зрозуміє іншу і в разі потреби прийде їй на допомогу. Моральні почуття – це емоційне ставлення до поведінки інших людей і до власної. Велика роль у вихованні почуттів належить сім'ї. Дорослі вчать дитину емоційного сприйняття дійсності. Їхні переживання, які виражаються голосом і жестами, викликають у неї душевний відгук. Діти легко відчувають настрій батьків і відповідно реагують самі. Тому від повноти та диференціювання почуттів дорослих великою мірою залежить і настрій дитини. Отже, дорослі виховують почуття у дитини особистою поведінкою, прикладом свого емоційного життя. Процес виховання моральних почуттів відбувається як стихійно, наслідуванням, так і свідомо – під керівництвом старших у навчанні, грі, праці. В молодшого школяра коло спілкування значно розширюється, він починає усвідомлювати себе не лише у взаєминах з конкретними ровесниками, але і в групі, як спільності, тим більше, що шкільна практика потребує від нього участі в загальних справах. У початкових класах виникають і закріплюються колективістські стосунки нового типу – відповідальної залежності, адже в дітей поступово розширюються уявлення про свої обов’язки перед колективом. Саме перебуваючи в позиції то організатора, то виконавця вимог, школярі відчувають необхідність дотримуватися загальноприйнятих у школі норм поведінки. Стосунки взаємної залежності та взаємної відповідальності в дитячому колективі беруть свій початок у прагненні учня до спілкування і збереження благополучного становища в колі ровесників. Кожний школяр поступово звикає жити спільними почуттями з однокласниками. Він може відчути сором за свою погану поведінку або пережити глибоке задоволення, якщо допоможе комусь із товаришів, за що його похвалять. Виконання вимог колективу, підкорення його волі та разом із тим активна участь у постановці вимог формують у кожного учня почуття відповідальності за власні дії та вчинки. Багато чого залежить від того, як дитина виконує перше в житті громадське доручення – завдання колективу. Особливе значення для виховання почуття відповідальності мають постійні обов’язки. На уроці учню може бути вперше доручено якусь ділянку діяльності групи, тож дитина сама постає в ролі організатора, розподіляє роботу в часі, контролює її виконання. В житті школяра з'являється турбота про загальну справу, відповідальність. Важливо, щоб і вдома батьки давали дитині не разові доручення, а постійні. Хай сама вирішує, коли і як вона його виконає, але знає: зробити це треба неодмінно. Створення вдома відповідної настроєності, щире зацікавлення справою, допомога, порада для дитини конче потрібні. В сімейних бесідах бажано дохідливо ознайомлювати дітей з іншими громадськими дорученнями, вчити навичок та прийомів роботи, не обмежуючи ініціативи сина або доньки, не підміняючи її. Батьки мають підтримувати віру дитини у власні сили, визнавати її зростаючу самостійність, підказувати способи дій, постійно помічати й схвалювати успіхи, вияви її громадської активності. Оцінка дорослих служить для дитини засобом закріплення позитивного емоційного ставлення та гальмування негативного. Велику помилку допускають батьки, протиставляючи спільну працю навчанню, домашній роботі. Неприпустимо дорікати дитині за те, що вона «марнує час на колективні доручення замість навчання» або «вдома працює погано, а в школі добре». Не можна відбивати в неї бажання брати участь у громадській роботі. Досягти єдності вимог до учнів у сім'ї та в школі (бо часом вчитель може почути від учня: «мама не дозволила» або «тато сказав мені робити так, а не інакше») може допомогти змістовна лекція для батьків «Єдність дій сім'ї та школи у формуванні в молодшого школяра моральних якостей». Всі матеріали, рекомендовані батькам, повинні мати практичну спрямованість для використання в сімейній практиці виховання.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Олена Б.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;