Раннє навчання іноземної мови

2020-08-07

Софія С.

Часто студенти на першому занятті питаються, чи у їхньому віці ще не пізно вивчити мову. На їхнє питання відповідаю: «50% успіху-це Ваша мотивація, а вона у Вас є. А вік? Чи важливий він?». Вивчати іноземну мову ніколи не буває пізно. Чи буває занадто рано? І, взагалі, коли найкраще починати пізнавати іноземну мову.

Фізіологи стверджують про існування «біологічного годинника мозку». Дитина до дев’яти років ‒ це спеціаліст в опануванні мови. Після цього періоду мозкові механізми мови стають менш гнучкими і не можуть так легко пристосовуватися до нових умов. дітям легше вивчати мови, тому що пластичність їхнього мозку, який розвивається, дає змогу залучити обидві півкулі у процес оволодіння мовами, тоді як у дорослих мова латералізована в одній півкулі, найчастіше у лівій.

Проте давайте не будемо поспішати зі знайомством з іноземною мовою, як тільки ваше маля почало розмовляти. Дитині у віці від одного до трьох років має пізнавальну здатність вивчати у середньому двадцять нових слів за один місяць, але кількість включає в себе мовні одиниці усіх мов, які вивчаються. Тобто вона може вивчити лише десять слів своєю рідною мовою та таку ж саму кількість іноземною. Це може суттєво зашкодити вашому чадові. А саме розвитку мовлення. [2, 135].

До того ж цьому віці маля, на відміну від старших дітей, може раптом активно використовувати «гібридну» мову: плутати слова з різних мов. Прийом, що допомагає подолати ці труднощі ‒ «відмова» дорослого розуміти таку мову малюка. Причому бажано, щоб усі дорослі, які оточують дитину, були у цьому одностайні [3, 11].

Отож, впевнено можна сказати, що у найкращим періодом для початку вивчення іноземної мови є період від трьох років, коли у дитини вже сформована мовна свідомість. Найкращою формою навчання для діток є групові заняття, де вивчення проходить в ігровій формі. Малята попадають одразу в іншомовне середовище. Викладач одразу розмовляє мовою, яка вивчається. Дивлячись на однолітків та сприймаючи інформацію за допомогою пісень, віршиків та мультиків, маленькі учні дуже швидко починають говорити іноземною мовою, а отриманні знання зберігаються у пам’яті надовго.

Проте раннє навчання цілком посильне завдання для організованих батьків, які вивчили мову у різних навчальних закладах, і продовжували опановувати її самостійно. На нашу думку, батьки, навчаючи іноземної мови своїх дітей, повинні дотримуватися певних правил. По-перше, це систематичність. Мама чи тато повинні виділяти час призначений саме для засвоєння мови, їм не слід відволікатися на інші справи, але при цьому все має відбуватися вільно, невимушено. По-друге, актуальність інформації, яку батьки отримали, освоюючи мови. Адже світ не стоїть на місці, лексика, яка була актуальною ще зовсім недавно, зараз може вважатися застарілою, тому за допомогою словників необхідно переконуватися у коректності своїх знань та у правильності вимови. Окрім того їм слід постійно користуватися сучасними матеріалами, які присвячені ранньому навчанню дітей, оскільки навчити дітей нової лексики легко, а перевчити досить важко. На початковому етапі батьки можуть грати ігри, співати пісні чи читати на ніч казки іноземною мовою, адже для розкриття мовленнєвих здібностей дитини першочергове значення мають умови, в яких вона перебуває. 

Деякі батьки невпевнені, що зможуть навчити свою дитину іноземної мови, якщо самі досконало не володіють нею. Дослідники ж заперечують цей міф: іноді достатньо лише читати казки, правильно вимовляючи слова, щоб виховати двомовну дитину. Тим паче це хороша можливість для дорослого збагатити свої знання [2, 41].

1.Колечко В. Коли краще починати/ про навчання дошкільльнят іноземної мови / В. Колечко, О. Першукова // Дошкільне виховання. – 1999. ‒ № 3. ‒С. 10 ‒11.

2.ЮНаоми Штайнер «Иностранный как родной. Помогите вашему ребенку освоить сразу два языка» / Н. Шайнер, С. Хейз. – М:Манн, Иванов и Фербер, 2015. ‒ С.145.

3.Hoff-Ginsberg. Language development / Hoff-Ginsberg. – New York : Brooks/Cole, 1997. – 529 р.

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Софія С.

Автор та репетитор на BUKI: Софія С.

Закінчила ДДПУ ім. І. Франка за спеціальність вчитель англійської та німецької мов.

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора