Раннє навчання іноземної мови

Часто студенти на першому занятті питаються, чи у їхньому віці ще не пізно вивчити мову. На їхнє питання відповідаю: «50% успіху-це Ваша мотивація, а вона у Вас є. А вік? Чи важливий він?». Вивчати іноземну мову ніколи не буває пізно. Чи буває занадто рано? І, взагалі, коли найкраще починати пізнавати іноземну мову.

Фізіологи стверджують про існування «біологічного годинника мозку». Дитина до дев’яти років ‒ це спеціаліст в опануванні мови. Після цього періоду мозкові механізми мови стають менш гнучкими і не можуть так легко пристосовуватися до нових умов. дітям легше вивчати мови, тому що пластичність їхнього мозку, який розвивається, дає змогу залучити обидві півкулі у процес оволодіння мовами, тоді як у дорослих мова латералізована в одній півкулі, найчастіше у лівій.

Проте давайте не будемо поспішати зі знайомством з іноземною мовою, як тільки ваше маля почало розмовляти. Дитині у віці від одного до трьох років має пізнавальну здатність вивчати у середньому двадцять нових слів за один місяць, але кількість включає в себе мовні одиниці усіх мов, які вивчаються. Тобто вона може вивчити лише десять слів своєю рідною мовою та таку ж саму кількість іноземною. Це може суттєво зашкодити вашому чадові. А саме розвитку мовлення. [2, 135].

До того ж цьому віці маля, на відміну від старших дітей, може раптом активно використовувати «гібридну» мову: плутати слова з різних мов. Прийом, що допомагає подолати ці труднощі ‒ «відмова» дорослого розуміти таку мову малюка. Причому бажано, щоб усі дорослі, які оточують дитину, були у цьому одностайні [3, 11].

Отож, впевнено можна сказати, що у найкращим періодом для початку вивчення іноземної мови є період від трьох років, коли у дитини вже сформована мовна свідомість. Найкращою формою навчання для діток є групові заняття, де вивчення проходить в ігровій формі. Малята попадають одразу в іншомовне середовище. Викладач одразу розмовляє мовою, яка вивчається. Дивлячись на однолітків та сприймаючи інформацію за допомогою пісень, віршиків та мультиків, маленькі учні дуже швидко починають говорити іноземною мовою, а отриманні знання зберігаються у пам’яті надовго.

Проте раннє навчання цілком посильне завдання для організованих батьків, які вивчили мову у різних навчальних закладах, і продовжували опановувати її самостійно. На нашу думку, батьки, навчаючи іноземної мови своїх дітей, повинні дотримуватися певних правил. По-перше, це систематичність. Мама чи тато повинні виділяти час призначений саме для засвоєння мови, їм не слід відволікатися на інші справи, але при цьому все має відбуватися вільно, невимушено. По-друге, актуальність інформації, яку батьки отримали, освоюючи мови. Адже світ не стоїть на місці, лексика, яка була актуальною ще зовсім недавно, зараз може вважатися застарілою, тому за допомогою словників необхідно переконуватися у коректності своїх знань та у правильності вимови. Окрім того їм слід постійно користуватися сучасними матеріалами, які присвячені ранньому навчанню дітей, оскільки навчити дітей нової лексики легко, а перевчити досить важко. На початковому етапі батьки можуть грати ігри, співати пісні чи читати на ніч казки іноземною мовою, адже для розкриття мовленнєвих здібностей дитини першочергове значення мають умови, в яких вона перебуває. 

Деякі батьки невпевнені, що зможуть навчити свою дитину іноземної мови, якщо самі досконало не володіють нею. Дослідники ж заперечують цей міф: іноді достатньо лише читати казки, правильно вимовляючи слова, щоб виховати двомовну дитину. Тим паче це хороша можливість для дорослого збагатити свої знання [2, 41].

1.Колечко В. Коли краще починати/ про навчання дошкільльнят іноземної мови / В. Колечко, О. Першукова // Дошкільне виховання. – 1999. ‒ № 3. ‒С. 10 ‒11.

2.ЮНаоми Штайнер «Иностранный как родной. Помогите вашему ребенку освоить сразу два языка» / Н. Шайнер, С. Хейз. – М:Манн, Иванов и Фербер, 2015. ‒ С.145.

3.Hoff-Ginsberg. Language development / Hoff-Ginsberg. – New York : Brooks/Cole, 1997. – 529 р.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Софія С.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;