Розробка торгової марки для продуктів

2020-08-14

Валерій У.

У сучасному світі інтерес як для економістів теоретиків, так і практиків представляє брендинг.
Актуальність питання викликано можливістю брендингу знаходити та створювати конкурентні переваги.


Брендинг стає перевагою, коли він ідентифікує та використовує операційну близькість та досконалість з покупцем або становище товару, що переважає, з точки зору покупця та враховуючи його попередній досвід.


На основі досліджень потреб ринку, сильних сторін твоєї фірми та слабких сторін твоїх конкурентів робиться визначення стійкої конкурентної переваги бренду. Там, де вони перетинаються, і знаходиться стратегічна і стійка перевага твоїй фірми.

Метою статті є донесення до читачів теоретичних знань щодо управління брендом у продуктовому бізнесі.


Для досягнення поставленої мети вирішимо наступні завдання:
— розглянемо особливості створення та просування торгових марок;
— виявимо основні концепції управління брендами;
— ознайомимося з сучасними методами просування брендів.

Почнемо з понять, які використовуються при управлінні створенням і просуванням торгових марок.Сьогоднівжекоженпогодитьсяз тим,що брендмає вирішальнезначеннядляпідтримкиконкурентоспроможності товару на ринку.

Але що означає ця дефініція? 
Економісти розглядають «бренд» в різних значеннях. У серйозних наукових книгах термін «бренд» іноді використовується як аналог терміну «торгова марка».
Такожтри різні думки до розмежування цих визначень зустрічаються у спеціальній літературі:

1) бренд — товарний знак;
2) назва, логотип, товарний знак виступають складовими бренду;
3) бренд — розкручена торгова марка.

Кожне з трьох положень є невірним. Плутанини термінів між тотожнимипоняттями як «бренд»,такі «товарний знак»,а також«торгова марка»дозволить уникнути їхрозмежування.А оскількився маркетингова термінологія,якою користуютьсясьогодніукраїнськіфахівці,маєзакордоннепоходження, в пошукахїї правильного розуміннявартоповернутисядо першоджерел.

В англійській мові існують два взаємопов'язаних, але не аналогічних поняття – trademark(торгова марка) і brand (бренд). Поняття trade mark є юридичною і відповідає в його прямому розумінні вітчизняній дефініції «товарний знак».

Поняття brand є маркетинговим і відповідає україномовному поняттю «торгова марка» і, безперекладу, «бренд».

При цьому в українському законодавстві поняття «торгова марка» і «бренд» не використовуються зовсім. Правову охорону інтелектуальної власності підлягає тільки знак товару (ТЗ) – позначення(об'ємні, образотворчі, словесніта ін., та комбінації їх), здатні відрізнятипослугитатовари деяких творців від однорідних товарів і послуг інших підприємців.

Товарний знак допускає реєстрацію в підприємстві "Укрпатент". Порядок установлює чине законодавство.
Укрпатент — інституціональна складова в Україні системи державного правового інтелектуального захисту власності.

Єдиний в Україні державний експертний заклад — «Український інститут інтелектуальної власності»:

1) здійснює експертизу та розглядає заяви на об'єкти інтелектуальної власності (ОІВ);
2) забезпечує державну реєстрацію зазначених об'єктів, та видачу документів;
3) забезпечує у сфері інтелектуальної власності публікацію офіційних патентних видань;
4) здійснює інноваційну, навчальну, просвітницьку, та інформаційну діяльність, необхідну при подальшому розвитку та проведенні експертизи заявок;
5) міжнародний центр з обміну виданнями;
6) здійснює пошукові повноваження Міжнародного органу.

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України віднесло його до управлінської сфери.

Згідно з Договором про патентну кооперацію (PCT) патентно-інформаційний сервіс надає орган міжнародної попередньої експертизи. Також не маловажливим є організація та проведення семінарів, конференцій, круглих столів з актуальних та цікавих питань придбання та охорони прав на ОІВ. Інформаційна підтримка суб'єктів інноваційної діяльності також не обходиться без Укрпатенту.

У 2013 році ВОІВ (Всесвітня організація інтелектуальної власності) делегувала Укрпатенту ці повноваження. Продовження цих повноважень відбулося з 2017 року по 2027.

Бренд є одним з ключових понять в області маркетингу на протязі вже понад сто років, хоча деякі дослідники вважають, що це явище старе, як світ. Можливо, перше відоме людству використання бренду практикувалося ще за часів Стародавнього Єгипту, коли ремісники ставили своє тавро (англ. Brend - клеймо, тавро) на зроблені ними цеглини, щоб визначити творця кожної цеглинки.


Також існують задокументовані свідчення появи смислових відзнак на грецьких і римських світильниках, китайській порцеляні, в Індії в 1300 році до нашої ери. У ранній історії Сполучених Штатів клеймо і тавро часто використовувалися для виділення особливої якості товару, представленого власником певної ферми або ранчо.


Цінувалося особисте клеймо дуже високо, а його нанесення свідчило про якісну продукцію виробника. Справжній розквіт ідеї бренду припав на останню половину двадцятого століття. Поява на ринку великої кількості схожих товарів цілком природно актуалізувала його.


Починаючи з першої половини 50-х теорію брендингу став активно розробляти рекламіст Девід Огілві. Він вперше ввів в обіг таке поняття, як «бренд-імідж».

Однак, довгий час цей напрям залишалося периферійним в теорії рекламної діяльності. Істинний інтерес до нього проявився лише у 80-і роки минулого століття.

В практику бізнесу почали входити придбання відомих компаній. Причому ціна покупки на багато разів перевищували вартість активів.


Саме в цей час в теорії брендингу з'являється новий напрям. Управління капіталом бренду (Brand Equity Management) зосереджує увагу на реальний капітал, що стоїть за брендом, і управління цим капіталом.


Даний напрямок визначає бренд не як якесь метафізичне поняття (враження, вироблене на споживача), а як цілком конкретний об'єкт, що створює реальну цінність для його власника.


У комерційному обороті частіше використовується еквіваленту товарному знаку (ТЗ) поняття «торгова марка» (ТМ) – знак на товарі, що складається з унікального поєднання назви, символу і графічного оформлення, створеного для диференціації товару від конкурентів.

Розширено торговою маркою можуть називати й маркований нею товар, навіть якщо він ще не надійшов у сферу обігу, і володіє тільки потенційною конкурентоспроможністю.

З повагою, Валерій У

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Валерій У.

Автор та репетитор на BUKI: Валерій У.

Репетитор з математики та економічних дисциплін, допомагаю підняти успішність. Застосовую методи: лекції, фасилітації, коучингу, наставництва Можливо проведення тестового безкоштовного уроку

Ціна

400 грн/год

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора