Розвиток мовлення молодших школярів

Досить часто діти мають проблеми з розвитком зв’язного мовлення. Вони не вміють висловлювати свою думку, відповідають на запитання одним словом; можуть списувати та писати диктанти, а от з написанням власних висловлювань часто виникають проблеми. Причиною цього може бути недостатня кількість практики з письма. Звісно, якщо дитині важко складати письмові розповіді, то у неї не буде бажання цього робити. Як же зробити так, щоб дитина хотіла писати? Як навчити її писати? Коли слід розпочати?

А розпочинати слід, щойно дитина почне вивчати перші літери. Так, розповідь вона ще не напише, та нехай почне з малюнків. Для цього дитині потрібно створити свій щоденник-записник. Це може бути зошит, альбом, а можна придбати яскравий, з гарно прикрашеною обкладинкою блокнот. Потрібно пояснити дитині, що він її особистий. Туди малюк щодня буде щось записувати та малювати. Дорослим не можна перевіряти та виправляти помилки, а дивитися у нього можна лише з дозволу дитини. Спочатку малюк нехай просто малює. Поступово, вивчаючи букви, нехай підписує малюнки, або ж пише окремі слова. Далі, коли зможе, писатиме речення. Речення спочатку будуть непов’язані між собою, та головне, щоб у малюка було бажання. А коли його не будуть критикувати та повчати, лаяти за помилки, тоді він не боятиметься і сміливо писатиме все, що спаде на думку. Дорослому потрібно цікавитися успіхами дитини, хвалити за найменший прогрес, ненав’язливо пропонувати свою допомогу. Спочатку дитина писатиме друкованими літерами, а вивчаючи писані букви поступово перейде на написання писаними буквами. Потрібно надати дитині свободу вибору: якими буквами писати, чим писати: простим олівцем чи кольоровими олівцями, звичайною кульковою ручкою чи фломастерами (діти дуже люблять писати яскравими різнокольоровими ручками). За бажанням свої записи можна прикрашати (і діти із задоволенням це роблять) наклейками, блискітками, невеличкими малюнками або вирізками з непотрібних журналів, можна створювати невеликі колажі чи робити маленькі аплікації.

Коли початковий етап пройдено і дитина регулярно та із задоволенням пише, саме час перейти до наступного етапу вдосконалення навичок письма. Дитина повинна не боятися писати нові слова, навіть якщо вона не знає, як таке слово правильно писати. Помилятися – це нормально! В такому разі порадьте дитині підкреслювати ті слова, в написанні яких вона невпевнена. Але зупинятися під час письма не можна, щоб не втратити думку. А вже після завершення роботи слід повернутися до підкреслених слів, щоб перевірити їх написання за словником або ж когось запитати.

 

У такі записники діти можуть записувати свої думки, враження, емоції. Особливо має сенс писати після якоїсь події, коли багато вражень: після Дня народження чи екскурсії, гри з друзями чи походу в басейн. Можна записувати думки та мрії; будувати й записувати плани на день, на рік; можна розповідати про події дня чи про прочитану книжку; а коли є натхнення, можна створити фантастичну історію. На перших етапах у дитини можуть бути складнощі з вибором теми для письма. Тоді можна запропонувати кілька тем, близьких дітям. Наприклад: «Моя улюблена іграшка», «Мій друг», «Мій домашній улюбленець». А якщо завести традицію щодня писати про те, як пройшов день, з’ясується, що в житті відбувається багато цікавих подій, які ми можемо й не помічати, не звертати на них уваги. А щоб було про що писати, можна й потрібно планувати свої дні.

Коли у дітей буде свобода вибору, їх не обмежуватимуть ніякими шаблонами та правилами, діти відчують задоволення від процесу письма.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 14 користувачів

Автор: Олена В.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;