Сенсей чи гірка редька або феномен ідеального Учителя

У цій міні-статті - мої роздуми та висновки щодо найкращого Учителя. Пишу слово «Учителя» навмисне з великої літери, бо маю на увазі реального Бога з педагогічною освітою, наставника, який ніколи не натякне на свої заслуги чи переваги, дипломи-сертифікати, він простий-простий, безпонтовий, як зараз кажуть. Але до нього дослухаються, за ним ідуть, до нього прагнуть, його рекомендують і пам’ятають десятки років.
 
Нещодавно говорили з тренером із пол-денсу про «феномен твого тренера, учителя, педагога». Я так назвала ідеального викладача, якого всі так шукають. У чому його секрет, і чи буває такий взагалі? Він, як зірка: лише позитивні відгуки, усі учні досягли максимуму. Мабуть, вирішили, ні. Ти не сто доларів, щоб усім подобатися (с). Думаю, секрет хорошого Учителя - у його ставленні до учня, у його характері та індивідуальності. А далі чиста магія: чи подружаться його учительські «таргани» з «тарганами» в голові учня. Професійність навіть не обговорюється, це обов’язкова риса педагога а-пріорі. Я б не радила братися вчити когось, доки сам не знаєш ази і не випробував їх на собі, що б це не було: іноземні мови, спорт, макраме, візаж, пекельна екібана.

Пам’ятаю через 30 років мого учителя англійської та її уроки з дитячого садочка. Ми чекали Людмилу Михайлівну неймовірно, адже вона була завжди свято. Повні торби радості щоразу притягували нас, малих: іграшкові тварини, фрукти-овочі, телефони, ляльки з одягом, таблички з професіями, магазини... А як ми співали «Ей бі-сі», ви б чули... І так само ми її чекали у старшій школі, хоч іграшок і пісень уже не було. Мабуть, це один із моїх особистих прикладів ідеального педагога. Не те, щоб вона була надто лояльна, не вимоглива, весь час гладила по голівці. Навпаки, постійний контроль, напряг, як би сказала моя дитина, і стимул. Але всі напрямки «інглішу», всі 8 годин на тиждень, були в радість: від граматики до англомовних вистав за англійськими авторами,типу «Пігмаліон».
 
Отже висновок для тих, хто шукає ідеального викладача. Перше: прагніть бути ідеальним учнем, у них більше шансів на зустріч із ідеальним викладачем ;)
Друге за списком, але не за значенням. Не мовчіть про те, що вас турбує та не влаштовує - це цінний фідбек для педагога. І говоріть, чого б вам хотілося, обов’язково діліться своїм баченням, щоб він адаптував свою програму під ваші потреби, уподобання. Не соромтеся розказувати про методики інших професіоналів, які ви зустрічали і які хотіли б спробувати. Справжній профі не боїться порівнянь з іншими викладачами, навпаки, він/вона із задоволенням, а може, й азартом випробує щось новеньке. Адже якщо чужий успішний приклад спрацює на ваш результат навчання, то це буде ваша спільна перемога.

А також висновок для тих, хто сам прагне рівня того самого «сенсея». І знову комунікація. Я не буду вкотре повторювати про необхідність знати свій предмет і постійно розвиватися. Це й так зрозуміло. Мій інсайт: не можна бути актором театру одного актора. Говоріть з учнем, запитуйте про зворотний зв‘язок, що йому подобається, які ваші методи йому найбільше підходять, які способи стимулюють засвоювання інформації. Як йому те чи інше нововведення, чи нормально зрозумів тему онлайн, можливо, для віддаленого формату щось змінити... Слідкуйте, що студент робить із задоволенням, а що для нього - як гірка редька. Ми всі різні, відтак до кожного потрібен різний підхід. А як ми можемо підлаштуватися? Спілкування. Спілкування. І ще раз спілкування.
 
 
 
Дякую за вашу увагу та буду вдячна за коментарі й ваше бачення!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 2 користувачів

Автор: Яна К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Пам’ятка для читачів німецькомовних текстів

Декілька порад для тих, хто вивчає німецьку мову і стикається з труднощами під час роботи з текстом.

Автор: Ольга П.

Гендерні відмінності у тренуваннях: особливості та рекомендації

Розуміння цих відмінностей може допомогти створити більш ефективні та індивідуалізовані програми тренувань для обох статей.

Автор: Анастасія Ш.

Інтеграція математики з іншими предметами: міждисциплінарні проєкти

Стаття досліджує інтеграцію математики з іншими предметами через міждисциплінарні проєкти, показуючи, як такий підхід розвиває критичне мислення, мотивацію та креативність учнів.

Автор: Вадим П.

Мови програмування

Як вірно, та з чого розпочати, можна собі сказати, або говорити доволі часто.

Автор: Андрій Б.

Здоров'я мозку та біохакінг

Програми для покращення когнітивного, емоційного, фізичного та психологічного здоров'я.

Автор: Наталія Д.

Фітнес-подорожі: поєднання відпочинку і тренувань

У цій статті ми розглянемо, що таке фітнес-подорожі, їх переваги, популярні напрямки та типи програм.

Автор: Наталія Д.

Інші новини:

;