Що насправді необхідно, щоб заговорити іншою мовою?

Ви ніколи не зауважували цікавого парадоксу, коли певна людина у Вашому оточенні могла вільно себе поводити у спілкуванні з іноземцями, а в той же час рівень знань цієї людини міг бути не супер високим, ба більше - навіть нижчим за середній? За свій досвід викладання для мене звичним є зустрічати явище, коли приходять діти з хорошим словниковим запасом, чудовим володінням граматики, а говорити не можуть. І навпаки учні, які можуть робити безліч помилок у граматичних вправах більш вільно можуть почувати себе при розмові. То чому ж так? Який насправді основний інгредієнт у подоланні мовного бар'єру, якщо самого вокабюлару та граматики недостатньо?

Поділюсь яскравим прикладом, який допоможе наблизити до відкриття істини. У своїй викладацькій діяльності я часто даю можливість своїм студентам поспілкуватись із носіями мови. Я не буду розповідати про усі ті відчуття, які кожен досвідчує на собі під час першої розмови. Я зупинюсь на історії однієї дівчинки. Студентці 15 років. Довгий час вона вивчає англійську мову і звісно завдяки старанним зусиллям змогла сягнути високого рівня. Наші з нею заняття проходять повністю англійською мовою і теми, які ми беремо є дуже серйозними та глибокими. Здавалось би, пташка готова до вильоту. І от настав той день в її житті, коли вперше вона мала бесіду із носієм мови. Вони почали розмовляти і я побачила різку зміну дівчинки. Я чула тремтіння в її голосі, спостерігала за зусиллями, які вона виконує, щоб поставити різні питання та вести гідно розмову. Після завершення вона звернулась до мене зі словами "Хух! Пронесло. Але я майже нічого не зрозуміла з його слів". Страх не дав їй чути співрозмовника. Переживання й будування в голові наступного питання, чи відповіді не дозволяли студентці чути особу, яка вела мову. Через певний час ми повторили цей досвід і вже після кількох разів моя учениця звикла до нейтів спікера настільки, що могла переказати кожне його слово. І справа не в прогресі, ні. Справа в тому, що нам вдалось подолати страх.

Confidence - ось, що насправді так важливо у спікінгу. Лиш подивіться, як себе поводять впевнені діти, чи дорослі. Вони спілкуються, не думаючи про свій рівень. Просто спілкуються, бо впевнені, що можуть робити це.

Отже, працюючи над вдосконаленням мови, опановуючи лексику та граматику, працюйте також над подоланням страху та відчуттям впевненості. Бо тільки цей інструмент може зробити Вас здатними заговорити, незважаючи на Ваш рівень. Практикуйте говоріння кожного дня, відшліфовуючи Ваш рівень та створюючи в голові певні шаблони. Це також додасть Вам впевненості при розмові, бо тоді не прийдеться думати над побудовою речень, оскільки вони вже будуть у Вашій пам'яті. Не думайте про те, що співрозмовник кращий за Вас. Він так само недосконало володіє мовою, бо ж не кожен з нас філолог. Спрямовуйте свою бесіду на отримання задоволення, а не спітнілих рук та ускладненого дихання.

Зі своїми студентами люблю розбирати даний відеоролик: "Learning a language? Speak it like you're playing a video game" https://youtu.be/Ge7c7otG2mk

Рекомендую і Вам для перегляду. Ведуча тут подає вражаючі приклади того, як впевненість вирішує все. Ділиться лайфхаками на чому ж насправді потрібно фокусуватись при розмові, щоб отримати задоволення, а не розчарування.

На завершення поділюсь з Вами практичними розминками, які допоможуть вдосконалити Ваше спілкування іншою мовою:
- перш за все пам'ятайте, що не слід сфокусовувати свою увагу лише на вивченні граматики та лексики. Все вивчене Вами, має одразу знаходити своє застосування у практиці, а практика - це власне speaking.
- не шукайте причин, мовляв, нема з ким практикуватись. Не обов'язково мати когось. Почніть вдосконалювати говоріння про себе, тобто ведучи монологи. Підніміть зараз свою голову і прикріпіть свій погляд до певного предмету. Що це? Припустимо, книжка. Опишіть цю книгу мовою, яку Ви вивчаєте. Далі спробуйте рухатись глибше - розкажіть про роль книжок в нашому часі. Скільки часу зможете протриматись, будуючи цей спікінг? 1-2 хвилини? Супер! Кожного дня старайтесь збільшувати цей час, урізноманітнюйте предмети. Й з часом Ви навчитесь говорити про більш глобальні теми - політика, спорт, економіка тощо.
- протягом дня Ви виконуєте безліч дій. Супроводжуйте їх описом. Помили руки, приготували їсти, прийшли на роботу - висловіть це мовою, яку вдосконалюєте.
- ну і зрештою, не бійтесь розмовляти з іншими, а особливо з носіями даної мови. Навпаки волійте того і хапайтесь за кожну можливість. Щоразу Ви звикатимете, вдосконалюючи свої навики. Й одного дня Ви зрозумієте, який це кайф!
Впевненості Вам та досягнення цілі!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Надія Г.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;