Що робити, коли дитина не хоче продовжувати заняття? Корисні поради репетитору

З дітьми легко займатися через те, що вони чітко виражають емоції. Натомість старші учні можуть приховувати негатив чи непорозуміння. 

Уявимо ситуацію, де дитина втрачає бажання вчитися. Та навіть опирається і бунтує перед заняттям. 

Перший, хто має діяти, - вчитель. 

Напряму від нього залежить атмосфера уроку. Саме він помічає зміни у поведінці дитини першим. Якщо батьки це помітили швидше, тоді у мене погані новини: репетитора підібрано неправильно. 

Дитина проявляє свою демотивацію по-різному. Це залежить від кількості тих зусиль, які вона постійно докладає, щоб всидіти на уроці. 

Для прикладу наведу вигаданого персонажа - школяра. Нехай його звати Андрій. 

  • Спочатку дитина замовкає. 

Проблема: Андрій заблокував себе від незрозумілої інформації. Хлопчик припинив слухати, уявляти, читати, - а відповідно, і коментувати. 

Вирішення: давайте дітям чіткі питання та маленькі завдання протягом усього уроку. Навіть коли ви пояснюєте теоретичний матеріал, не забувайте постійно тригерувати уяву учня. 

Я в таких випадках запитую наступне: 

  • А ти як думаєш? 
  • Що тобі це нагадує? 
  • Як ти думаєш, яка різниця? 
    Вгадаєш? Давай, я в тебе вірю.
  • Учень починає відволікатися

 

Проблема: у дитини слабка концентрація уваги. 

Вирішення: скорочуйте час подачі матеріалу до мінімального. Розбивайте конспект на дрібні теми і чергуйте їх з іншими типами вправ. 

Не можна дратувати дитину та «переналаштовувати» її. В сучасному світі вміння тримати фокус на одній справі потрібен, але не на час. 

 

  • Учень відволікається.

Вирішення: дозволяйте відволікатися. 

Використовуйте кожен момент для продовження уроку. Наприклад, Андрій відволікається на іграшки в кімнаті (реальний приклад з мого досвіду). 

Поговоріть про них разом! Пограйтеся ними теж. І якщо ви теж викладаєте іноземну мову, то обов’язково запитайте: 

  • What is this? - Що це таке (про один предмет)?
  • What are these? - Що це таке (про багато предметів)?
  • How many toys do you have? - Скільки іграшок ти маєш?
  • What is your favorite toy? - Яка твоя улюблена іграшка?
  • What color is that car? - Якого кольору та машинка? 

 

  • Учень не хоче виконувати вправи 

Проблема: неправильно підібраний тип чи рівень завдань. 

Вирішення: зробити учня головним. Дати йому право вибору та організації уроку. І важливий момент: таки замінити завдання. 

Нехай наш Андрій сам вирішує, що він хоче робити: чи то читати, чи то дивитися мультфільм, пострибати або погуляти. 

Тут головне - застосовувати той самий принцип, що і в попередньому розділі: знаходити у кожній деталі можливість вивчити щось нове. 

Ставте питання! Це підсилить почуття важливості в учня. Скоріш за все, Андрій рідко чує вдома наступне:

  • А що ти хочеш зараз робити? 
  • Що тобі подобається? 
  • Сьогодні робимо тільки те, що ти хочеш!
  • Ти - головний/ ти - вчитель/ ти - капітан. 
  • Як ти думаєш, що тобі потрібно зробити, щоб запам’ятати це правило?

І тут можна легенько нав’язати учневі потрібне завдання. Тільки важливо підказати так, ніби це він здогадався. 

Результат: учень пишається власною винахідливістю і вмотивований виконати своє завдання. 

 

  • Учень не хоче продовжувати заняття. 

Проблема: брак мотивації/ нудні уроки/ фактори, що відволікають/ перевтома/ подібне. 

Вирішення

  • Відпочити (організувати вихідні від занять. Якщо дитина все одно пасивна, значить, проблема в мотивації чи навантаженні)
  • Поговорити (налагодити дружні стосунки і поміркувати, а навіщо взагалі цій дитині вчитися?) 
  • Зацікавити реальними історіями (звідки дитині знати, як круто спілкуватися з іноземцями чи бути найцікавішою людиною в компанії? Опишіть)
  • Побитися об заклад (часто дитині не вистачає азарту для постійної мотивації)

І найголовніше: що б ви не робили, набирайтеся терпіння. 

Нехай усі заняття будуть цікавими для обох сторін!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Юлія Г.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;