Що робити, коли дитина не хоче продовжувати заняття? Корисні поради репетитору

2020-08-12

Юлія Г.

З дітьми легко займатися через те, що вони чітко виражають емоції. Натомість старші учні можуть приховувати негатив чи непорозуміння. 

Уявимо ситуацію, де дитина втрачає бажання вчитися. Та навіть опирається і бунтує перед заняттям. 

Перший, хто має діяти, - вчитель. 

Напряму від нього залежить атмосфера уроку. Саме він помічає зміни у поведінці дитини першим. Якщо батьки це помітили швидше, тоді у мене погані новини: репетитора підібрано неправильно. 

Дитина проявляє свою демотивацію по-різному. Це залежить від кількості тих зусиль, які вона постійно докладає, щоб всидіти на уроці. 

Для прикладу наведу вигаданого персонажа - школяра. Нехай його звати Андрій. 

  • Спочатку дитина замовкає. 

Проблема: Андрій заблокував себе від незрозумілої інформації. Хлопчик припинив слухати, уявляти, читати, - а відповідно, і коментувати. 

Вирішення: давайте дітям чіткі питання та маленькі завдання протягом усього уроку. Навіть коли ви пояснюєте теоретичний матеріал, не забувайте постійно тригерувати уяву учня. 

Я в таких випадках запитую наступне: 

  • А ти як думаєш? 
  • Що тобі це нагадує? 
  • Як ти думаєш, яка різниця? 
    Вгадаєш? Давай, я в тебе вірю.
  • Учень починає відволікатися

 

Проблема: у дитини слабка концентрація уваги. 

Вирішення: скорочуйте час подачі матеріалу до мінімального. Розбивайте конспект на дрібні теми і чергуйте їх з іншими типами вправ. 

Не можна дратувати дитину та «переналаштовувати» її. В сучасному світі вміння тримати фокус на одній справі потрібен, але не на час. 

 

  • Учень відволікається.

Вирішення: дозволяйте відволікатися. 

Використовуйте кожен момент для продовження уроку. Наприклад, Андрій відволікається на іграшки в кімнаті (реальний приклад з мого досвіду). 

Поговоріть про них разом! Пограйтеся ними теж. І якщо ви теж викладаєте іноземну мову, то обов’язково запитайте: 

  • What is this? - Що це таке (про один предмет)?
  • What are these? - Що це таке (про багато предметів)?
  • How many toys do you have? - Скільки іграшок ти маєш?
  • What is your favorite toy? - Яка твоя улюблена іграшка?
  • What color is that car? - Якого кольору та машинка? 

 

  • Учень не хоче виконувати вправи 

Проблема: неправильно підібраний тип чи рівень завдань. 

Вирішення: зробити учня головним. Дати йому право вибору та організації уроку. І важливий момент: таки замінити завдання. 

Нехай наш Андрій сам вирішує, що він хоче робити: чи то читати, чи то дивитися мультфільм, пострибати або погуляти. 

Тут головне - застосовувати той самий принцип, що і в попередньому розділі: знаходити у кожній деталі можливість вивчити щось нове. 

Ставте питання! Це підсилить почуття важливості в учня. Скоріш за все, Андрій рідко чує вдома наступне:

  • А що ти хочеш зараз робити? 
  • Що тобі подобається? 
  • Сьогодні робимо тільки те, що ти хочеш!
  • Ти - головний/ ти - вчитель/ ти - капітан. 
  • Як ти думаєш, що тобі потрібно зробити, щоб запам’ятати це правило?

І тут можна легенько нав’язати учневі потрібне завдання. Тільки важливо підказати так, ніби це він здогадався. 

Результат: учень пишається власною винахідливістю і вмотивований виконати своє завдання. 

 

  • Учень не хоче продовжувати заняття. 

Проблема: брак мотивації/ нудні уроки/ фактори, що відволікають/ перевтома/ подібне. 

Вирішення

  • Відпочити (організувати вихідні від занять. Якщо дитина все одно пасивна, значить, проблема в мотивації чи навантаженні)
  • Поговорити (налагодити дружні стосунки і поміркувати, а навіщо взагалі цій дитині вчитися?) 
  • Зацікавити реальними історіями (звідки дитині знати, як круто спілкуватися з іноземцями чи бути найцікавішою людиною в компанії? Опишіть)
  • Побитися об заклад (часто дитині не вистачає азарту для постійної мотивації)

І найголовніше: що б ви не робили, набирайтеся терпіння. 

Нехай усі заняття будуть цікавими для обох сторін!

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Юлія Г.

Автор та репетитор на BUKI: Юлія Г.

Вчу вільно використовувати англійську; розуміти літературну арабську. Забираю страх помилки. Кожного року проходжу ЗНО для «тонусу».

Ціна

400 грн/год

Рейтинг:

5(відгуків: 1)

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора