Специфіка викладання китайської мови дітям молодшого шкільного віку

2020-10-09

Олександра Р.

Ні для кого не є секретом, що різні вікові групи вимагають різних навчальних методик, вправ та взагалі підходу до навчального процесу. Нижче ми розглянемо основні моменти створення курсу китайської мови для дітей.

1) Звичайно будь-яка організація навчального процесу безпосередньо залежить від віку учнів, мети навчання та кількості робочих годин. Дорослі студенти можуть опанувати значно більший обсяг матеріалу ніж діти і ефективно працювати протягом 1.5-2 години, в той час як діти починають стомлюватися і втрачати концентрацію вже після 45 хвилин. Саме тому правильний таймінг – це ключовий момент підготовки уроку для дітей. Автор радить не займатися більше 40 хвилин з дітьми 5-6 років, та більше 1 години з дітьми 7-10 років.

2) Структура уроку теж дуже важлива, тому урок краще розділити на чіткі періоди:

Розігрів ( warmup) - до 10 хвилин. Допоможе приготувати дитину до сприйняття нового матеріалу та налаштуватися на робочий лад. Розігрів може включати в себе вітання, невеличкий діалог або запитання.

Повторення пройденого матеріалу – 10-15 хвилин. Це допомагає дитині повторювати пройдене і постійно та безперервно практикувати вже вивчені навички.

Представлення нового матерілу – 10-15 хвилин. На цьому етапі важливо представити інформацію, яка зустрічається дитині вперше. Інформацію краще подавати у вигляді картинок, простих схем та презентацій. Достатньо просто продивитися нову інформацію, обговорити чи існують такі явища в українській мові, як і для чого ми можемо використовувати ці нові слова/речення.

Практика – 20-30 хвилин. Найцікавіший етап всього уроку, під час якого дитина виконує вправи у вигляді інтерактивного та ігрового контенту. Це не тільки робить заняття насиченим і цікавим, а й дуже ефективним для запам’ятовування нових слів та конструкцій.

3) У роботі з дітьми найскладнішим для репетитора є фіксація уваги учня: чим менше дитина, тим це складніше. Щоб уникнути такої проблеми, навчальний контент повинен бути максимально цікавим. Цього майже неможливо добитися звичайними підручниками або зошитами, тому автор зверне вашу увагу на наступні ресурси:

Інтерактивна дошка для занять у класі (онлайн дошка для уроків онлайн) – обидві дошки виконують одну і ту саму функцію: включення дитини у процес. На відміну від звичайної дошки, інтерактивна дозволяє «торкатися» слів, перетягувати їх, малювати, підкреслювати і т.д.

learningapps.org – безкоштовний веб-сайт для створення більше 10 видів ігор.

Youtube – безкінечне джерело відео- та аудіо- контенту для вивчення іноземних мов.

4) Дуже важливим аспектом є також уміння чути дитину та швидко реагувати на її настрій та потреби. Якщо учень не відчуває в собі бажання співати або грати в активні ігри, проте полюбляє прописувати ієрогліфи та заповнювати мовний кросворд – нехай саме ці види активності зустрічаються як можна частіше. Якщо дитині не цікава тема кольорів, а цікаво вивчати одяг або тварин – користуйтеся моментом та обирайте правильні теми уроків.

5) Не потрібно соромитися! Кожний репетитор, який працює з дітьми, має відчувати себе трохи дитиною. Дуже швидко запам’ятовується контент представлений у вигляді пісень або певних рухів, тому співати і танцювати разом це не тільки прикольно, а ще й дуже ефективно! Репетитор, який не наважується залучитися до гри та боїться виглядати несерйозним, не зможе заохотити дітей до цих видів вправ. Проте, важливо залишатися вчителем навіть під час гри і не втрачати контроль та пильність над аудиторією.

6) Домашнє завдання – це не тільки завершення уроку, а й безпосередній початок наступного. Головне чітко визначити правильний обсяг домашнього завдання. Головний критерій – воно не повинно сприйматися негативно (як щось нудне, нецікаве, те що змушують робити батьки). Автор радить ділити д/з на дві частини: прописування нових ієрогліфів та вільний доступ дитини до онлайн ігр та контенту, який проходили на уроці. Таким чином відбувається формування необхідних навичок, а сам процес формування не сприймається дитиною негативно.

Я сподіваюся, що ці поради стануть у нагоді репетиторам, які вже створили або тільки починають створювати курс китайської мови для дітей. Такі курси дійсно вимагають більше часу та більш уважного ставлення до навчального контенту, проте що може мотивувати вчителя краще ніж досягнення його учнів?)

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Олександра Р.

Автор та репетитор на BUKI: Олександра Р.

Мій девіз: економити час, сили та гроші людей, які мені довіряють Працювала в КНР та Гонконгу 3 роки, брала участь у проекті Google Translate (CH-UK project). Наразі викладач в університеті ім. Тараса Шевченка. Дивіться відео в моїй анкеті, зібрала там всю цікаву інформацію і відповідь на популярні запитання НЕ ВИКЛАДАЮ дітям молодше 15 років

Ціна

600 грн/год

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора