Система вправ для формування навичок англомовного писемного мовлення на початковому етапі

Існує ряд вправ, направлених на розвиток безпосередньо писемного мовлення на початковому етапі, а саме на розвиток графічних та каліграфічних навичок:

- виведення букв, буквосполучень і слів за зразком;

- списування з виконанням певних завдань: пошук пропущених літер та ін;

Пропоную розглянути деякі вправи на розвиток навичок каліграфії та графіки:

1. На початковому етапі часто застосовуються зошити з прописами, які місять пунктирне зображення. Спочатку учні вчаться обводити за зразком, а потім вже виводити літери самостійно. Подаю фрагмент із застосуванням вправ на літеру С:

Мета: Навчити учнів писати велику і маленьку літеру C.

Обладнання: робочий зошит, картки.

Етап. Мета. Прийом.

Зміст роботи

Етап 1. Формування графічних/каліграфічних навичок (на рівні літери).

T: Діти, сьогодні ви навчитесь писати велику і маленьку літеру С, що читається за алфавітом як /ci:/. Вона потрібна для правильного написання імен дівчаток ClaraCarolCatherineChristineCourtney і хлопчиків ColeCodyConnerCliffordCrane, назв тварин cat (кіт), cow (корова), camel (верблюд), назв транспорту car(автомобіль).

T: Спочатку за стрілками, а потім за пунктиром потренуйтесь в написанні великої і маленької літери C[Додаток А]

Етап 2. Формування

графічних/каліграфіч-них навичок (на рівні слова).

T: За пунктиром, а потім самостійно потренуйтесь в написанні слів, що починаються на літеру C[Додаток Б]

T: Діти, погляньте ще раз на малюнок. На ньому слова написані маленькими літерами. Напишіть ці слова великими літерами.

T: Допишіть початкові літери до кожного слова. Потім випишіть у дві колонки: 1) слова, які починаються з літери c, 2) слова, які починаються з літери b[Додаток В]

Етап 3. Формування орфографічних нави-чок.

T: Діти, спочатку за пунктиром, а потім самостійно спишіть кожне речення. [Додаток Г]

T: У попередніх реченнях підкресліть маленьку літеру с.

T: Заповніть кросворд. Слова, які вам потрібно вставити, знаходяться внизу. [Додаток Д]

2. Принцип ігрового навчання:

a) Гра «Бінго»

Мета гри: повторення вивчених літер алфавіту, розвиток навичок читання та письма.

Час: 9-10 хв.

Учасники: всі учні.

Обладнання: магніти з вивченими літерами (за відсутності магнітів можна написати літери на дошці).

На дошці пишуться або прикріплюються всі літери, які діти вивчили. На папірцях або в зошитах усі учні пишуть по 5 будь-яких літер у стовпчик. Після цього вчитель називає літери в довільному порядку. Кожен учень має закреслювати у своєму стовпчику літери, які він почув. Той, хто перший закреслить усі літери, говорить: «Бінго!». Після цього учні знову пишуть нові стовпчики з літер. Ведучим стає учень, який виграв у попередній грі. Він йде до дошки й називає літери в довільному рядку.

За допомогою цієї вправи діти розвивають не тільки навички слухового сприйняття, а також і повторюють написання літер.

b) Гра «Відгадай слово!»

Мета гри: повторення вивчених літер алфавіту, вивчених лексичних одиниць.

Час: 6-7 хвилин.

Учасники: всі учні.

Обладнання: магніти з вивченими літерами (за відсутності магнітів можна написати літери на дошці).

На дошці написано або викладено з магнітів слово, в якому переставлені літери. Учні повинні відгадати слово та поставити літери у правильному порядку.

Сформувавши навички, учні на наступному етапі переходять до складнішого виду письмових робіт, як от скорочення тексту кількома реченнями, виписування окремих речень. На початковому етапі опис – найпростіша форма писемної мовленнєвої діяльності.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Тетяна Л.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;