Систематизуємо домашні заняття

2019-04-02

Марта К.

Чи стикалися ви коли небудь із ситуацією, коли начебто займаєтесь, проте результат не такий, на який очікуєте?
Все через те, що не виробили систему домашніх занять. Суть в тому аби дотримуватися певний правил та послідовностей під час занять.
Постараюсь оформити все по пунктах. Варто поділити свій час і приділити кожному пункту певну кількість хвилин або годин. До прикладу у нас є 6 год для занять (час занять індивідуальний у кожного), найдоцільніше буде поділити свій час так:

1. Гра по пустих струнах. 15 хв щодня слід грати по пустих струнах. Можливо вам здається, що це скучно і не потрібно, проте це надзвичайно корисно. Особливо коли маєш на меті досягнути рівного, повного звуку при дуже повільному веденні смичка.


2. Гами з тризвуками. 45 хв. У кожному віртуозному творі ми обов'язково зустрінемо стрімкі пасажі, складні арпеджіо у високих позиціях. Усе це слід відпрацьовувати на гамі. Починаємо грати по одній ноті на смичок, далі дві, чотири і так до всієї гами вверх і вниз на один смичок. При цьому слідкуємо за чіткістю пальців і виразністю.


3. Подвійні ноти. 20 хв. Обов'язкове до виконання на щодень. Оскільки потребує великої уваги адже зустрічаємо це дуже часто. Жоден твір не обходиться без подвійних нот, складних до виконання. Якщо систематично грати терції, сексти, октави, деціми, то проблеми з інтонацією у творі скорочуються на 60%. Також дуже корисно грати кварти і квінти, це систематизує поняття інтонації, а також постановку лівої руки. В додаток можна практикувати октави-фінгерзації.


4. Вправи. 20хв. Маємо великий запас вправ для скрипаля для розвитку різних видів техніки. Вправи на біглість пальців, вправи на плавність переходів, на вібрацію, на трель і т.д. Найвідоміші - вправи Шрадіка, Шевчика. Тому слід приділяти вправам достатньо часу під час домашніх занять.


5. Етюди та каприси. 1 год. Скрипковий репертуар налічує багато опусів етюдів і каприсів. Наприклад етюди Крейцера будуть дуже корисні для скрипаля, оскільки кожен етюд розрахованих на розвиток певного виду техніки ( стакато, деташе, арпеджіо, зміни струн та багато ін.) Етюди Роде мають подібну будову. Також маємо відомі етюди Донта, каприси Венявського, Гавін'є, Паганіні та ін. Чимвідрізняється каприс від етюда? Насамперед складністю, атакож наявністю певногохудожнього змісту.


6. Твори поліфонічної будови. 1 год. Сонати і партити Й.С.Баха сталиневід'ємною складовою репертуарууспішногоскрипаля. Оскількидопомагаютьрозвиватихудожнємислення. Маємо приклад надзвичайно інтелектуальної музики, яку слід виконувати обдумано, тому можна припустити, що тут ми розвиваємо, так би мовити, стратегію виконання творів.


7. І на останок звичайно ж віртуозні п'єси та концерти. 2 год 20 хв. У яких ми можемо продемонструвати все, що так старанно відпрацьовували у попередніх пунктах. Але це не значить, що ми можемо нехтувати окремим опрацюванням цих творів. Бо окрім технічних складностей слід окремо працювати над художнім наповненням, визначенням кульмінаційних моментів і їх виконанням, цілісністю твору. Намагання передати задум композитора крізь призму власної інтерпретації - ось головна мета виконання твору. Таким чином ми зможемо зацікавити слухачів і наші старання принесуть результат.

Сподобалась стаття? Оцініть

5

На основі відгуків 1 користувачів

Марта К.

Автор та репетитор на BUKI: Марта К.

✓ Репетиторство ✓ Навчання гри з нуля ✓ Індивідуальний підхід до кожного учня та розкриття його творчого потенціалу!

Ціна

300 грн/год

Рейтинг:

5(відгуків: 4)

Інші блоги автора

Шукаєте репетитора?

На BUKI відправляють заявки на співпрацю з репетитором кожні 4 хвилини. Та вже 650000+ учнів знайшли викладача. Бажаєте приєднатись до них?

Підібрати репетитора

BUKI

Платформа, що об’єднує репетиторів та учнів

Створити профіль репетитора