Системна робота з книжкою в початковій школі

Від учителя початкових класів значною мірою залежить, чи стануть діти активними читачами, полюблять книжку, чи лишаться байдужими до літератури. Якщо дитина подружиться з книжкою на все життя, то матиме широкий світогляд, різнобічні й глибокі знання.

Дуже важлива освітня і виховна роль художньої літератури. Вона впливає не лише на розум, а й на почуття дитини. Та ці завдання може виконувати тільки справжня художня література.

К.Д.Ушинський радив дивитися на кожний художній твір «як на вікно, через яке можна показати дітям той або інший бік народного життя» і застерігав від сентенцій та моралізування, які можуть викликати у дитини негативні емоції. На моральне почуття дитини має впливати безпосередньо сам літературний твір, і цей вплив дуже великий. «…Той літературний твір моральний, який змушує дитину полюбити моральний вчинок, моральне почуття, моральну думку, виявлені в цьому творі… Суха сентенція анітрохи не допоможе справі, а, навпаки, тільки пошкодить їй» (К.Д.Ушинський).

Я переконана, що шкільна бібліотека з її великим фондом літератури, довідково-бібліографічним апаратом допомагає виховувати в учнів потребу самостійно читати, читацькі інтереси тощо. Ці завдання допомагають розв'язувати бібліотечні уроки. Це уроки незвичайні. Їх мета – розвиток бібліотечно-бібліографічних навичок у дітей, виховання інтересу до книги як засобу успішного засвоєння шкільних наук, бажання працювати з довідковими виданнями та ін..

Проводити бібліотечні уроки не обов'язково у бібліотеці.

Кожний учень має пізнати на власному досвіді, за словами В.О.Сухомлинського, «хвилюючу радість думання над книжкою». Неоціненна роль бібліотечних уроків, бо вони сприяють вихованню культури думки, без якої немислиме хороше навчання і загальна культура.

Формування інтересу в учнів до книжки починаємо передусім із глибокого опанування рекомендації про розвиток загально навчальних умінь учнів, навичок роботи з книжкою та іншими джерелами навчальної інформації, передбачених програмою загальноосвітньої школи.

Робота з позакласного читання охоплює такі етапи:

- рекомендація книжок (поради вчителя, бібліотекаря, книжкові виставки, тематичні каталоги і т. п.);

- допомога дітям у засвоєнні змісту книжки (бесіди, літературні ігри, вікторини, читання вголос чи переказування);

- робота над книжкою, як джерелом інформації і самоосвіти (ознайомлення з довідковою літературою, тлумачними словниками, енциклопедіями тощо);

- робота над виробленням у дітей елементарних навичок культури читання (бесіди про те, як читати книжку, як берегти, про її складові частини, людей, які її творять);

- облік читання (ведення облікових карток і спеціального журналу, малювання ілюстрацій до прочитаних книжок).

Щоб зацікавити дитину книжкою, проводимо індивідуальну бесіду за таким планом: Які книжки любиш читати? Чому? Який автор найбільше подобається і чому? Де ти береш книжки? Хто тобі найчастіше радить читати той чи інший твір? Чи завжди ці книжки тобі подобаються? З ким ділишся враженнями від прочитаного?

Результати бесіди з учнями враховуємо під час підготовки та проведення уроків позакласного читання, використовуючи матеріали для літературних ігор, вікторин, ілюстрації виставок. У класі є «Куточок читача». Тут зосереджено різні пам'ятки, перелік основних навичок та вмінь, яких учні повинні набути на уроках позакласного читання на кінець навчального року.

Системна робота з книжкою в початковій школі, як свідчить досвід, є надійною підвалиною для оволодіння знаннями в наступних класах.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Олена Б.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;