Топ-5 мотивацій вивчати історію України

Цього року до мене звернулась дівчина, яка мала бажання вивчати історію України, але, не через складання ЗНО, а для отримання ширшого спектру знань.

Тоді, я вперше усвідомлено задав собі запитання: яка є мотивація у людей вивчати історію, окрім отримання позитивного результату на екзамені. Я склав собі список із топ-5 причин, що, водночас, стають мотиваціями.

Перше, це те, що історія допомагає зрозуміти помилки минулого і не повторювати їх знову. Окупанти, що приходили на нові землі, намагались найперше змінити декілька речей: знищити традиційні символи, насадити іншу мову та релігію або атеїстичні погляди та перекрутити історію. Саме тому, Україна, яка в теперішніх межах зазнавала окупацій від різних держав, потребує повернення свого об’єктивного минулого, щоб не припуститись старих помилок у нових видозмінах.

Другою мотивацією є те, що історія – це колективний досвід, що проте, залишає слід на кожній особі. Тут, можна навести нескінченну кількість прикладів. Скажімо, події русифікації найбільшою мірою відбулись три-чотири покоління тому, а її наслідки пожинає сьогодні три четвертих населення України. Або масова депортація кримських татар відбулась у двадцятому столітті, а втрата Криму, як непрямий наслідок – відбувся лише зараз.

Третьою мотивацією, на мою думку є те, що історія – це не лише об’єктивність, але стає ледь не єдиним джерелом інформації і в “період постправди”. Сьогодні, величезний доступ до гігантської кількості інформації, але люди повинні навчитись відсіювати головну від другорядної, відділяти правдиві джерела від носіїв дезінформіції. І коли не так просто відрізнити “чорне”  від “білого”, то важливо є навчитись аналізувати причини та наслідки, факти та події, що повторюються знову із новими барвами.

Четверта мотивація це те, що історія України – стратегічний предмет, що будує наше осмислення, ким був, є і куди прийде наш народ. Це стає обов’язковим в умовах, коли частина наших територій окупована, а інша частина – під впливом постійної мовної та культурної асиміляції. Ще будучи в школі, я вивчав значну кількість явищ, у світлі радянської риторики. Зараз, ми перебуваємо найближче до правди і повинні використати максимум можливостей, щоб висвітлити об’єктивні обставини, внаслідок яких утворилась Україна у сьогоднішній дійсності.

І остання причина, що історія України є тим, що ви передасте або не передасте вашим нащадкам. Рабам історія не потрібна. Але вільним людям важливо відстояти правду минулого та водночас визнати, що багато подій та історичних осіб прикрашено та міфологізовано. Не слід забувати, що значна частина документів – показувала дійсність із позиції переможців, що прагнули залишити по собі світлу пам’ять, починаючи Володимиром Великим і закінчуючи Леонідом Кравчуком та Володимиром Зеленським. Якщо цю історію не будуть прагнути написати наші керівники, то це з радістю зроблять інші. Але історія для нащадків буде вже зовсім іншою.

Тому, підведемо підсумки, чим історія не повинна бути.

Історія не може бути просто другорядним предметом, який поставили на вибір з математикою чи іноземною мовою. Це не просто дисципліна для загального кругозору.

Останні п’ять років показали, що знаходиться багато держав, які прагнуть зазіхнути на ласі шматки української території. Більшість населення, стали вразливими жертвами найперше російської пропаганди, а вже згодом, румунської, угорської і навіть частково польської.

Людям, у яких нема історичного фундаменту інформації, можна будь-яку інформацію подати за таку, що є правдивою. «Сліпий не може вести сліпого», а тому, люди, що мають тільки радянську освіту та радянський світогляд не можуть односторонньо подати нам інформацію. Важливо, завжди користуватись різними джерелами інформації та ставити під сумнів слова будь-кого, адже вони будуть мати відсоток суб’єктивності. Тому, вчімо історію не тільки для галочки чи оцінки, а щоб не опинитись під впливом чиєїсь маніпуляції!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Андріан Г.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;