ТОП-5 речей, які треба зробити для самостійного вивчення іспанської

Рейтинг:
Детальніше»Всі блоги користувача

Дуже невелика кількість людей здатна до вивчення мови без залучення викладача або, хоча б, ментора. Насправді, краще вчити мову самостійно, ніж взагалі її не вчити. Вивчення нової мови формує нові нейронні зв'язки, покращує пам'ять та культурну обізнаність людини, тож в цій статті я пропоную розібрати питання, як вивчити мову, якщо немає часу/коштів/сміливості почати з викладачем.

Досконалий урок складається з розвитку чотирьох навичок: сприйняття на слух, контекстного сприйняття написаного тексту та відтворення власних думок письмово чи в розмові. Щоб побудувати собі програму, необхідно зрозуміти, до якого рівня володіння мовою Ви прагнете. За шкалою CEFR, яка використовується для оцінки рівня майже всіх європейських мов, маємо 6 варіантів: А1, А2, B1, B2, C1 та С2. Детальніше розберемо навички, притаманні власникам кожного з них.

Рівень А1. Так званий "початківець". На цьому рівні студент може зорієнтуватися в побутових ситуаціях: спитати дорогу, купити хліб, замовити їжу в ресторані, розповісти про себе та свої захоплення. Граматичне навантаження з боку часів обмежується звичайним Presente Simple та одним минулим, також розбираються конструкції дії в розвитку та майбутнього для планів. Словниковий запас - 500-1000 слів. На мій погляд, це один з найскладніших рівнів саме тому, що на ньому розбирається всього потроху, та студент може просто загубитися в кількості тем, незнайомих слів та незвичній для нього граматиці. Нажаль, саме після спроби самостійно засвоїти А1, більшість студентів більше не повертається до вивчення іспанської. Приклад: "Хочу купити хліб".

Рівень А2. Другий етап вивчення мови, з якого ще рано уходити у "вільне плавання". Для іспанської це найненависніший для студентів та найважчий для викладачів рівень. Під час А2 доведеться вивчити ЧОТИРИ нових часи і Вам дуже пощастить, якщо Ви не стикнетися з поняттям subjuntivo. З боку лексики буде трошки легше, оскільки на А2 фактично повторюються та поглиблюються знання, набуті на А1. Приклад: "Вчора я купив хороший хліб, тож завтра планую це повторити"

Рівень B1. Один з найцікавіших з боку лексики, оскільки на такому "середньому" рівні за допомогою граматики та лексики студент вже може давати оцінку ситуаціям, говорити про власну думку та орієнтуватися в усіх побутових (та не тільки) ситуаціях. Граматика, хоч і практикується на кожному занятті, стає вже чимось зрозумілим та логічно необхідним, тепер це не перепона, а повноцінний помічних, який допоможе сказати, що "нормально купувати свіжий хліб в хлібному, але я надаю перевагу тому, з супермаркету".

Рівень B2. Якщо Ви не хочете стати філологом або не потребуєте складання тестів - можете спокійно починати розвиватися самостійно: багато читати, дивитися, спілкуватися (хоча, насправді, це треба робити на всіх рівнях). На B2 ми говоримо про конкретне та абстрактне, життєве та не дуже, часто заходимо зі студентами в межі їхніх інтересів та професій. Так, на B2 теж є нова граматика і новий лексикон, але, з боку студентів, що доходять до цього рівня, вони набагато цікавіші та динамічніші, ніж в усіх попередніх рівнях, взятих разом. Повертаючись до хліба: "Я хотів би купити хліб з висівками в цьому вишуканому продуктовому магазині, але боюся, що в мене не вистачить коштів, і доведеться знову їсти той черствий з супермаркету".

Рівні С1 та С2 відображають вільне володіння мовою, яке рідко досягається на уроках з викладачем. Головне для фахівця - вміти вчасно попрощатися зі студентом, тому я твердо впевнена, що до рівня С1, а тим паче С2 - студент має йти самостійно з тим бекґраундом, який йому допоміг здобути викладач. Хлібом тут можна жонглювати, відправляти його на місяць або досліджувати його розвиток паралельно з розвитком Іспанії. Думаю, ідея тут зрозуміла.

Повертаємося до принципу навчання.

По-перше, якщо Ви прийняли рішення вивчати мову самостійно - необхідно приділяти їй як мінімум 3 години на тиждень (і бажано не все в один день). Тільки рівномірне навантаження, дедлайни та постійне повторення спрямують Вас до успіху.

По-друге, перш ніж почати - підберіть навчальну літературу. Її можна (та треба) шукати на форумах, питати поради у викладачів, піддивлятися в мовних школах та у репетиторів. Я не рекомендую користуватися радянськими самовчителями, які, хоч і доступно пояснюють деякі речі, але мають застарілий лексикон та інколи занадто глибоко копають в граматику. Окрім підручника, зазирніть на videoele, де можна знайти відео, розподілені по рівнях, та profedeele за додатковою інтерактивною практикою. Для вивчення слів рекомендую quizlet, де за Вас вже зробили всі можливі та неможливі словники, але, якщо дуже треба - створюйте самі та користуйтеся із задоволенням. Це лише деякі з безкоштовних ресурсів, які стануть у нагоді на будь-якому рівні та за будь-якої потреби. На рівнях B1+ можна дивитися серіали іспанською на Netflix або новини на Youtube. Дуже рекомендую ECOS та Vocable - європейські журнали для вивчення іспанської, в яких можна знайти купу адаптованих текстів, цікавих та актуальних, чого так не вистачає сучасним підручникам.

По-третє, знайдіть друзів-однодумців/ментора або заведіть блог про те, що Ви вивчаєте іспанську. В якийсь момент Ви відчуєте нестачу мотивації та небажання продовжувати. Це відчуття мінливе, але дуже шкідливе, тож будь-яке зобов'язання буде підштовхувати Вас регулярно вчитися. Якщо Ви оберете варіант взаємодії з живими людьми - це стане не тільки мотивацією, а ще й додатковою практикою. На B1+ знайомтеся, шукайте носіїв. Ніколи не забувайте про те, що мова, що не практикується - швидко забувається.

По-четверте, змініть мову на телефоні на іспанську, підпишіться на блоги в інстаграмі та частіше вмикайте іспанську музику в навушниках. Така ненав'язлива взаємодія швидше інтегрує Вас в так звану іспанське середовище.

По-п'яте, отримуйте задоволення від всього, що робите. Займатися іспанською, якщо дійсно відчуваєте від цього таку саму насолоду, як я :)

Рейтинг:4.33 з 5

На основі відгуків 3 користувачів

Автор: Наталія К.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Методика навчання CLIL

Теоретичні засади методики CLIL та як підвищити мотивацію до вивчення іноземної мови за допомогою даної методики?

Автор: Аліна С.

Важливість дихання під час тренування

У цій статті розглянемо, чому правильне дихання під час тренування має велике значення і як воно впливає на ефективність фізичних вправ.

Автор: Наталія Ф.

Інтерактивні методи викладання математики: як залучити учнів до активного навчання

Стаття описує інтерактивні методи викладання математики: використання технологій, гейміфікацію, проектне та колаборативне навчання, і їхню роль у залученні учнів до активного навчання.

Автор: Вадим П.

Зробіть вивчення англійської цікавим та захопливим

Пам'ятайте, що вивчення мови - це марафон, а не спринт.

Автор: Юліана Г.

Поєднання кардіо та силових тренувань

Поєднання силових та кардіо тренувань є ефективним підходом для зниження ризиків серцево-судинних захворювань, покращення загального фізичного стану та досягнення гармонійного розвитку тіла.

Автор: Наталія Д.

Порядок прикметників у реченні

Порядок декількох прикметників у речення в англійській мові.

Автор: Вікторія В.

Інші новини:

;