Цікава математика для дошкільнят. Частина І

Коли починати вчити математику? Як краще це зробити, щоб не відбити в дитини бажання вчитися? Ось кілька способів, які при умілому використанні органічно ввійдуть в життя малюка і перетворять ненав’язливе навчання у гру, у захоплюючу пригоду.

 

Математика на прогулянці

Перетворіть навчання лічбі у веселу гру. Під час прогулянки рахуйте все, що тільки можна: будинки, квіти, дерева, дітей на ігровому майданчику. Порахуйте скільки дівчаток, а скільки хлопчиків. Кого більше? На скільки? Скільки разом? Скільки стало, якщо хтось прийшов? Скільки залишилося і т. п.

Спробуйте провести дослідження: скільки по дорозі проїде автомобілів за певний час (час визначте самі, це залежить від інтенсивності руху). Можна рахувати лише автобуси або вантажівки, тільки червоні легковики або автомобілі певної марки. Ця гра особливо сподобається хлопчикам. Дівчатка ж більше полюбляють рахувати тваринок: песиків, котиків, голубів. Але це все індивідуально, залежить від вподобань дитини і від наявності об’єктів для лічби.

Пограйте у гру «День і ніч» з предметами, які знайдете у парку: листочками, шишками, каштанами, камінчиками… Для цього потрібно розкласти предмети і разом з дитиною порахувати. Коли настає «ніч», дитина закриває очі, а дорослий добавляє один або кілька предметів, або ж навпаки забирає. Коли ж настає «день», дитина знову рахує предмети і визначає, чи стало більше, чи менше, і на скільки. Можна мінятися ролями. Все залежить від рівня знань дитини і від побажань. Головне – не змушувати, а викликати інтерес.

 

Математика вдома

Продовжуйте рахувати граючись. Не треба саджати дитину за парту, щоб навчити рахувати, краще організуйте проведення дослідження. Порахуйте все, що є у кімнаті. Дорослий нехай записує назви предметів, а дитина – кількість (звісно, для цього треба вивчити, як пишуться числа). Цікаво буде порахувати всі іграшки або книжки. От буде морока – порахувати цеглинки конструктора Lego. Можливо, навіть доведеться навчитися рахувати далі, ніж дитина уміла раніше. Результати проведеного експерименту потрібно оприлюднити: повідомити про них рідних, які не брали в ньому участі. Так дитина відчує значимість своїх зусиль.

 

«Іграшкові» задачі

Часто задачі з підручника здаються нецікавими та незрозумілими. Перетворіть їх на казки. Почніть їх так, як починаються казки: «Жили-були…» і т. п. І умову задачі теж потрібно відповідно переробити. Дітям це подобається, так вони не тільки вчать математику та роблять її цікавішою, а й розвивають мовлення, уяву, проявляють фантазію.

Залучіть іграшки до процесу вивчення задач та розв’язування прикладів. Гра іграшками - невід’ємна частина життя дитини. У процесі гри діти пізнають реальне життя. То чому ж таке близьке і зрозуміле не залучити в навчальний процес? Адже задача з іграшками – це не якесь там абстрактне завдання з підручника. Це те, що реально можна помацати, побачити, як кількість збільшується або зменшується, можна полічити, перевірити результат.

Всі знають, як діти люблять повітряні кульки. А задачі та приклади з ними – це справжнє свято. З допомогою кульок цікаво вчити приклади на додавання та віднімання, прості задачі на знаходження суми двох чисел,  знаходження остачі (різниці), збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Заохочуйте, підтримуйте, та створюйте умови для щоденної практики, щоб покращувалися математичні навички і дитина відчувала впевненість у своїх силах. Спробуйте, і діти полюблять математику.  

Нехай навчання стане невід’ємною приємною частиною життя, адже пізнання нового – це природна потреба людини!

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 13 користувачів

Автор: Олена В.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

8 принципів роботи мовленнєвого терапевта (логопеда) в роботі із СДУГ, РАС, дислексія

Оскільки все більше з’являються запити на роботу із дітьми із СДУГ/РАС/дислексією тощо, в роботі спеціалісти логопеди повинні знати та використовувати принципи підтримки нейрорізноманіття.

Автор: Юлія К.

Схема хімічної реакції є, а з коефіцієнтами повне розчарування?

Перетворимо схему хімічної реакції з відомими продуктами, додавши відповідні коефіціенти

Автор: Анна Г.

Вивчати мову в мовному середовищі чи ні: проблеми з якими можна стикнутися

В статті розглядаються найпоширеніші труднощі, з якими стикаються новачки, які переїжджають в іншу країну з бажанням вивчити мову

Автор: Карина К.

Ефективна підготовка до TOEFL: ключові кроки

Ключові стратегії у підготовці до міжнародного іспиту TOEFL iBT

Автор: Світлана К.

What's the difference between BIG and LARGE, SMALL and LITTLE?

В англійській мові є два прикметника маленький та великий. В цій статті описується загальне правило вживання цих прикметників та їх відмінності.

Автор: Світлана Д.

Інші новини:

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

Вивчаємо синтаксис: розбираємо речення за членами й робимо його синтаксичний розбір

11.02.2024

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

Готуємося до весняних свят: привітання і сценарії для 8 березня в школі

09.02.2024

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

Цікаві позакласні заходи до Дня народження Тараса Шевченка

01.02.2024

Як вступити на дизайн в 2024 році

Як вступити на дизайн в 2024 році

31.01.2024

;