Цікава математика. Як навчити дітей логічно мислити

У сучасному технологічному та інформаційному світі потрібні люди, які вміють критично мислити, швидко орієнтуватися у складних ситуаціях і вирішувати життєві проблеми різного характеру. Тож навчаючи дитину, потрібно не тільки давати знання, а й розвивати уміння логічно мислити.

Діти мають неоднаковий математичний досвід, та всі вони мають природну допитливість і бажання вивчати та пізнавати світ, їм хочеться все досліджувати, аналізувати, вони слухають та розмірковують, роблять висновки про побачене. Найкраще малюки набувають математичні навички, працюючи з об’єктами. Тож потрібно мати достатню кількість різного лічильного матеріалу, цікавого для дітей. Що це може бути? Та все, що завгодно: іграшки, малюнки, олівці. Бажано мати палички для лічби, особливо при вивченні чисел другого десятка і далі. На паличках дуже легко пояснити дитині, що таке десяток. Для цього варто порахувати десять паличок і зв’язати їх резинкою у пучечок. Діти легко навчаться додавати десятки, додаючи такі пучечки паличок. Їх можна навіть на пальцях порахувати. Коли дитина зрозуміє, що в пучечках десятки, а окремі палички – це одиниці, тоді можна пояснити, що десятки додаються до десятків, а одиниці – до одиниць. Коли діти виконують ті чи інші дії, потрібно вчити їх говорити про те, що вони роблять, і розмірковувати вголос. Якщо не вдається виконати завдання, не поспішайте говорити правильне рішення. Підбадьорте дитину і запропонуйте спробувати ще раз. Якщо ж знову не виходить, порадьте спробувати по іншому, натякніть на інший шлях розв’язання. Інколи буває так, що завдання виявляється надто складним для дитини. Ні в якому разі не сваріть малюка, краще завдання залишити, відкласти та повернутися до нього пізніше.

Вчіть дитину пояснювати хід своїх думок. Як саме вона робить, чому вона робить саме так. Це привчатиме дитину міркувати, бо часом діти вважають, що вони не знають, як виконати завдання і навіть не намагаються. Коли дитина розмірковує вголос, ви бачитимете хід її думок і помітите, де дитина робить помилку, чому їй не вдається, і в потрібний момент зможете допомогти, порадити пригадати правило, поглянути на таблицю. Варто виготовити підказки, до яких дитина зможе звертатися при потребі. Це може бути гарний записник з усіма правилами та формулами. Можна оформити підказки у вигляді картинок, які потім прикріпити до стіни. Не вимагайте від дитини заучування всього напам’ять, краще навчіть звертатися до таких підказок при потребі. І чим частіше дитина буде це робити, тим швидше правила запам’ятаються самі собою.

Помічайте та хваліть дитину за найменші позитивні результати. Не сваріть за помилки, а допомагайте їх виправити. «Помилятися – це нормально!» - це повинна знати кожна дитина. Вона не повинна боятися помилок. Більше того, вона повинна помилятися! Бо тільки так можна випробовувати, експериментувати, самому знаходити рішення найскладніших завдань. Заохочуйте найменші зусилля, спроби. Навчіть дитину говорити: «Допоможи мені зробити це самому». Ніколи не робіть за неї домашніх завдань, хоча інколи  легше зробити самому, ніж допомогти розібратися дитині.

Діти мають бачити, чути і відчувати математику, вивчати її через дії та обговорення. Щоб діти могли використовувати здобуті математичні знання на практиці, потрібен позитивний досвід. Діти повинні усвідомлювати зв’язки між математикою та повсякденним життям. Через дослідження реальних об’єктів та процесів, розв’язування практико-зорієнтованихі навчально-пізнавальних задач формується позитивне ставлення до математики, розуміння ключових понять, елементарні математичні навички.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Олена В.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;