Василь Куфлюк. "Видинівський феномен"- розвиток абсолютного слуху у дітей

Прийшла під враженням від творчої зустрічі з відомою композиторкою, лауреатом премії Т. Шевченка Богданою Фроляк, де вона розказувала про свій життєвий та творчий шлях. Також мене зацікавила її розповідь про вчителя, в якого вона навчалась і його феномен, про який я як раз хочу розказати і вам.

Богдана Фроляк родом з с. Видинів (Івано-Франківська область), де і здобувала початкову освіту під керівництвом Василя Куфлюка. Про нього і піде далі. Василь Куфлюк є українським педагогом з великої літери, його вклад в освіту є безцінним, розробив свою систему розвитку абсолютного слуху в діток. Він випустив велику плеяду відомих музикантів : Богдана Фроляк, Ганна Гаврилець, Валентин Олексієнко, багато видатних артистів: Ніна Матвієнко, Микола Мозговий та інші. Про нього написані книжки, а саме про його дар і систему занять. Найцікавіша , на мою думку, що найповніше розкриває життєвий і педагогічний шлях Куфлюка є "Видинівський феномен Василя Куфлюка" Дзвіни Гусар. Також про нього було знято фільм "Маестро з Покуття". Вражає, що педагог здобув освіту у Варшавській консерваторії, де мав всі шанси залишитись і працювати, але повернувся до рідного села і почав викладати там. Зі слів учнів ми знаємо, що в школі не було навіть фортепіано, і він з учнями саджав цибулю, продавав, так з'явився в школі перший інструмент. 

Що ж таке абсолютний слух? Це здатність пізнавати і відтворювати висоту будь-якого звуку без попереднього настроювання. Але,все ж таки, підійдемо до теми розвитку абсолютного слуху неймовірним викладачем Куфлюком. Учні розказують, що вони вже могли чути ноти, відрізняти їх і навіть проспівати без допомоги інструмента менш за два місяці занять. На своїх заняттях викладач використовував легенькі пісеньки з текстами-підказками, які починаються з назви нотки. Далі урок будувався на співі пісні то нотками, то з текстом, потім повторенні окремих елементів. Такі пісенні асоціації він розробив тільки до білих клавіш, казав, що чорні потім ідентифікуються як "між ними". Після того, як дитина запам'ятає як звучать нотки, він вже розвивав активний абсолютний слух. Діти по черзі співали будь-які ноти, які попросить викладач, без настроювання. Його учні могли орієнтуватись в найскладнішому музичному матеріалі, завдяки розвинутим здібностям, а саме: слух, пам'ять та теоретичні знання. 

Система розвитку слуху, як активного так і пасивного, Василем Куфлюком стала великим внеском в теоретичні і практичні знання. Але, нажаль, спадкоємців цієї системи поки невідомо. З якихось причин, сучасні викладачі не користуються нею. Напевно, тому що ця методика по-перше, все ж таки пов'язана саме з ним, а по-друге, він присвятив цьому все своє життя (він немав сім'ї, тому всього себе віддав учням та заняттям).

 

Система розвитку слуху, як активного так і пасивного, Василем Куфлюком стала великим внеском в теоретичні і практичні знання. Але, нажаль, спадкоємців цієї системи поки невідомо. З якихось причин, сучасні викладачі не користуються нею. Напевно, тому що ця методика по-перше, все ж таки пов'язана саме з ним, а по-друге, він присвятив цьому все своє життя (він немав сім'ї, тому всього себе віддав учням та заняттям). Система розвитку слуху, як активного так і пасивного, Василем Куфлюком стала великим внеском в теоретичні і практичні знання. Але, нажаль, спадкоємців цієї системи поки невідомо. З якихось причин, сучасні викладачі не користуються нею. Напевно, тому що ця методика по-перше, все ж таки пов'язана саме з ним, а по-друге, він присвятив цьому все своє життя (він немав сім'ї, тому всього себе віддав учням та заняттям).

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Юлія А.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Ведення логопедичного YouTube каналу з завданнями українською мовою

Ведення YouTube каналу з розвиваючими завданнями українською мовою може принести значні переваги для логопеда, особливо у взаємодії з батьками. Запрошую до перегляду розвивальних відео.

Автор: Марина К.

Онлайн заняття з використанням інтерактивних завдань, ігор та без них

Інтерактивні презентації та завдання відіграють ключову роль у сучасних методиках логопедії, особливо під час онлайн занять.

Автор: Марина К.

Коли очікувати перших результатів від логопедичних занять?

Ця стаття описує, коли можна очікувати перших результатів від логопедичних занять, наголошуючи на унікальності кожної дитини та впливі різних факторів на швидкість прогресу.

Автор: Марина К.

Показникові рівняння

Де можна зустріти, практичне застосування

Автор: Сергій Б.

Множина, її елементи

Різноманітні приклади

Автор: Сергій Б.

Куля та сфера

В чому різниця, приклади, застосування в житті

Автор: Сергій Б.

Інші новини:

;