Вплив на дитину соціального мікроклімату родини

Відомо, чим менші діти, тим більшу роль у вихованні відіграє соціальний мікроклімат сім'ї, та сімейна модель «великого життя», від якої залежить загальна пізнавальна активність малюка, його ставлення до сім'ї, моральних та етичних цінностей, які формують у нього риси характеру, поведінку. Саме в ці роки дитина одержує перші уроки громадськості. Спілкування в сім'ї формує її як особистість, розвиває почуття власної гідності. Разом з тим воно вимагає від неї поваги до членів родини – батька, матері, бабусі, дідуся, братів та сестер. Плануючи роботу з етичного виховання, учителеві необхідно знати та постійно враховувати мікроклімат сім'ї, умови, в яких зростає її учень, стиль взаємин, який склався між батьками.

Формувати етичні норми поведінки у першокласників доцільно за такими напрямками:

  1. реалізація учителем морально-етичного потенціалу навчального матеріалу;
  2. організація позитивно-стимулюючого спілкування учнів у навчальній діяльності;
  3. використання методів навчання, які формують уміння співробітничати.

Найдійовішим для формування етичних знань, на мій погляд, має бути навчальний матеріал.

Важливий етап засвоєння норм етичної поведінки – не лише розширити знання про їх сутність та значення, а й виховати бажання користуватися ними у житті.

Тобто етичні знання мають стати регулятором поведінки, увійти у систему особистих орієнтацій дитини. Так важливо своєчасно виявляти ставлення учня до вчинку, бо без урахування мотивів дії не можна судити про його моральну сутність. У дітей 6–7-річного віку мотиви поведінки ще нестійкі, вони часто виникають завдяки сильному емоційному враженню. Тому бажано, щоб учитель знав, чим умотивований той чи інший вчинок. Скажімо, егоїстичними чи гуманними інтересами.

З цією метою можна використати завдання з ситуацією морального вибору, які допоможуть з'ясувати мотиви поведінки.

Уроки дають змогу формувати навички культури у роботі з книгою, зошитом, раціонально планувати свою роботу. Навички мовного етикету починаємо формувати з першого класу: запитувати, висловлювати свою думку, терпляче та з повагою вислуховувати думку інших людей, ввічливо звертатися, вести бесіду у доброзичливому тоні.

Навчити правильно розмовляти – ціла галузь виховної роботи, від успіху якої залежить духовне життя особистості та колективу. Мовна культура забезпечує успіх у тій найтоншій сфері виховання, яку ми називаємо моделюванням, перетворенням, перекладом зовнішньої дійсності на мову внутрішнього світу людини. У результаті цієї перебудови створюється внутрішнє Я особистості – складний світ сформованих в індивідуальній свідомості поглядів, переконань, звичок, моральних оцінок.

На уроках, ще до вивчення букв, починається робота з учнями над розвитком зв'язного мовлення за ілюстративним матеріалом. І одночасно можна привернути увагу дітей до основних правил поведінки на уроках. Першокласники можуть проговорити свої оцінні судження після прослуховування якоїсь історії.

Не треба учням надавати усі дисциплінарні вимоги, довго обговорювати, що та як робити на уроці, часто зауважувати. Ці норми поведінки будуть засвоюватися поступово, залежно від того, як набуватиметься особистий досвід у навчальній діяльності.

Я вважаю, що на різних уроках учитель може використати багато всіляких прийомів, котрі дозволять йому формувати в учнів етичні уявлення, почуття та стосунки. Можна організовувати бесіди, приймання учнями участі у вирішенні якоїсь мовної ситуації, інсценувати якийсь випадок із життя, та потім проговорити те, що побачили та почули.

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Олена Б.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;