Вправи теми «Множення» - не лише для засвоєння арифметичної дії.

Арифметична дія множення - це додавання однакових доданків. Розв'язок вправ із дією множення є інструментом, що формує в учнів не лише навички рахувати, спираючись на правила, а і закріплює навичку розмірковувати над різними об'єктами, усвідомлюючи дії із ними.

Завдяки активній роботі уяви, творчого мислення, розуміння числових закономірностей, вправи із дією “множення”, що основані на розрахунках реальних об'єктів, є корисними для формування міжпредметних зв'язків та всебічного гармонійного розвитку учнів.

Для прикладу наведу кілька вправ, котрі містять запитання та дозволяють формувати математичне, логічне, творче мислення, спонукають до формування інформаційної, комунікативної компетентності учнів початкових класів.

 Вправа № 1.

Взимку до шкільного саду прийшли 25 учнів і вчитель (з метою погодувати пташок). Кожен учень приніс із собою 1 пакет насіння соняшнику та 1 пакет насіння льону, вчитель також приніс 1 пакет соняшникового насіння і 1 пакет насіння льону. Як ви думаєте, чому учні принесли для пташок насіння? (відповідають усно) Порахуйте, скільки пакетів насіння соняшнику та скільки пакетів насіння льону було в учнів разом із вчителем? (відповідають письмово).

Під час міркування над вправою в учнів формується інтегрований зв'язок природознавство-математика. Відповідаючи на запитання “чому...?” учні спираються на знання ознак зими та свої власні спостереження, свій практичний досвід, діти згадують приклади як вони власноруч годували птахів, також відмічають важливість годівлі пташок взимку.

Цікаві спостереження і гарний настрій, розвиток комунікативної та інформаційної компетентності налаштовують дітей до розв'язку наступного питання - суто математичного “скільки...?”, для відповіді на котре учні застосовують вивчені правила теми "Множення".

Засвоївши більш прості приклади, учні можуть отримати відповідь на запитання вправи здійснивши із числами спочатку дію додавання (25+1=26), учні почнуть замислюватися про дію множення багатоцифрового числа на одноцифрове (26*1=26). Слід зазначити, що, якщо вчитель на цьому етапі роботи із учнями застосує алгоритм множення багатоцифрового числа на одноцифрове і запишить цю дію у стовпчик (в данному прикладі без переходу через розряд), процес засвоєння матеріалу та формування математичної компетентності відбуватиметься послідовно та із підкріпленням міжпредметними зв'язками.

Записавши відповідь та підвівши підсумок вправи номер один, перейдемо до виконання наступної вправи.

 

 Вправа № 2.

Після годування пташок залишилися пусті пакети. Учні побачили, що пусті пакети є або пластиковими, або паперовими. Вони порахували, що кожен з 18 учнів тримав по 2 пустих пластикових пакети, а в руках у 7 учнів було по 2 паперові пакети. Скільки пластикових, а скільки паперових пакетів було в учнів? Яких пакетів було більше?(відповідають письмово). Куди краще учням подіти пластикові пакети? (відповідають усно)

Вправа номер два вирішується після першої вправи, тож учні вже налаштовані і легко уявляють пусті пакети, що залишилися після процесу годування пташок насінням.

Тепер перед ними стоїть нова задача - порахувати загальну кількість пакетів: пластикових і паперових. Після того, як учні зрозуміють, що кожен учень має 2 пакети, і цифра 2 є одним із множників, а другим множником буде кількість учнів із пластиковими, або кількість учнів із паперовими пакетами, у учнів сформується логічний зв'язок, математична задача стане досить простою - порахувати загальну кількість пластикових та загальну кількість паперових пакетів, а потім порівняти отримані числа.

Учні виконують розрахунок послідовно, виявляють доданки, потім для розрахунку кількості пластикових та розрахунку паперових пакетів записують відповідні перший і другий множники, виконують арифметичну дію множення, отримають добутки і порівнюють отримані числа.

Після перевірки відповіді, настає черга усного запитання. Для відповіді на усне запитання потрібно застосувати знання щодо природозберігаючих корисних звичок, а саме: сортування сміття. В багатьох муніципальних місцях вже давно розміщено баки, що дозволяють сортувати сміття. Як правило, встановлюють поруч три баки різного кольору та з написами: для пластику, паперу та металу, або принаймні один бак для пластикового сміття.

Тому, якщо діти вже поінформовані про необхідність сортувати сміття, відповідь на запитання не забариться, а якщо ще не знають про те, що сміття краще викидати у відповідні баки - їм буде корисно про це дізнатися, адже навички берегти природу потрібні з дитинства! 

Рейтинг:5 з 5

На основі відгуків 1 користувачів

Автор: Наталія Р.

Редакція не несе відповідальності за наповнення блогів, вони є персональною думкою автора

Потрібен репетитор?

Обирай кращих викладачів на сервісі Букі!

Інші статті викладача

Реєструйся репетитором на BUKI!

Безкоштовна реєстрація за 10 хвилин

Заняття персонально чи по Skype

Оплата напряму від учня

Також читайте розділ «Блоги репетиторів»:

Лексичні помилки на ЗНО: Підготовка та запам'ятовування

З цими практичними порадами та стратегіями ви зможете ефективно вивчити лексику та підготуватися до успішного складання ЗНО з української мови.

Автор: Ірина З.

Різниця між синтезатором, акустичним піаніно та MIDI- клавіатурою

Перед тим, як почати займатися фортепіано, дуже багато учнів хочуть придбати інструмент, але не знають різницю між ними і просять допомоги при виборі. Тому хочу трохи обговорити цю тему.

Автор: Юлія А.

Як відрізнити Present Simple від Present Continuous, якщо Ви початківець?

Допомога в розумінв англійської граматики для початківців.

Автор: Юліанна С.

Логопедичні кейси

У даній статті представлено два логопедичні кейси, в яких описано роботу з клієнтами з мовленнєвими порушеннями.

Автор: Марина К.

Чи після 1 заняття з логопедом мовлення буде чітким?

Стаття про прогнозування результату 1 заняття та про те чи потрібно дотримуватися послідовності постановки звуків.

Автор: Марина К.

Інші новини:

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

Творення і відмінювання прізвищ, імен по батькові в українській мові

01.03.2024

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

Вчимося рахувати швидко: що таке ментальна арифметика

28.02.2024

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

Вивчаємо речення, які ускладнені вставними словами: правопис вставних конструкцій

27.02.2024

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

Відмінювання слів в українській мові: важливі відомості про кличний відмінок

20.02.2024

;